שיחת משתמש:שיע.ק: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4,521 בתים ,  12 בינואר 2017
שורה 46: שורה 46:


לשם המחשה עד כמה הניסוח שלך הוא מעורפל ולא מחייב: נניח (כל הכתוב כאן משקף את אמונותיי באופן חלקי בלבד, הנני רק רוצה להמחיש איך אפשר להתווכח על הניסוח שלך) אני אישית סבור אשר 770 הוא מקומו הנצחי של הרבי, ואשר הוא קיים תמיד ללא שינוי דגניזה. ובכל זאת יודע הנני שבעת כתיבת השורות נמצא הרבי באוהל. לעומת זאת אני סבור שהאומרים שהרבי נמצא ב770 ולא רואים אותו '''אינם''' מאמינים שהרבי קיים ללא שינוי דגניזה, שכן גניזה (בניגוד לקבורה) אין פירושו מכוסה בעפר אלא נסתר/נעלם (עוד לא שמעתי על אחד שיטען שאור הגנוז קבור באדמה). ממילא אם אתה סובר שהרבי נמצא באופן שהוא בלתי נראה הרי אין שינוי דגניזה יותר גדול מזה... (סתם מעניין, האם ברור לך שאבן השתיה אינה מכוסה בעפר?). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 03:00, 11 בינואר 2017 (UTC)
לשם המחשה עד כמה הניסוח שלך הוא מעורפל ולא מחייב: נניח (כל הכתוב כאן משקף את אמונותיי באופן חלקי בלבד, הנני רק רוצה להמחיש איך אפשר להתווכח על הניסוח שלך) אני אישית סבור אשר 770 הוא מקומו הנצחי של הרבי, ואשר הוא קיים תמיד ללא שינוי דגניזה. ובכל זאת יודע הנני שבעת כתיבת השורות נמצא הרבי באוהל. לעומת זאת אני סבור שהאומרים שהרבי נמצא ב770 ולא רואים אותו '''אינם''' מאמינים שהרבי קיים ללא שינוי דגניזה, שכן גניזה (בניגוד לקבורה) אין פירושו מכוסה בעפר אלא נסתר/נעלם (עוד לא שמעתי על אחד שיטען שאור הגנוז קבור באדמה). ממילא אם אתה סובר שהרבי נמצא באופן שהוא בלתי נראה הרי אין שינוי דגניזה יותר גדול מזה... (סתם מעניין, האם ברור לך שאבן השתיה אינה מכוסה בעפר?). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 03:00, 11 בינואר 2017 (UTC)
:א. לחב"דפדיה בהחלט יש אמונות, אבל כדי שלא יהיה ויכוחים מה האמונות שלה כותבים מדיניות. אבל זה לא הנושא כי בסה"כ כתבתי מה לדעתי צריך להיות כתוב '''במדיניות'''. אז לא הכפת לי שזה מגוחך.
:ב. לדף קוראים "חב"דפדיה:עקרונות '''וקוים מנחים'''", ופרושו קווים מנחים שמהם ידע העורך הפשוט את אמונות חב"דפדיה, ולפיהם ידע מה עליו לא לכתוב/להשמיט במכוון בחב"דפדיה. הסיבה שהמדיניות היא בקווים כללים '''בלבד''' - בין באמונה בנצחיות חיי הרבי שליט"א ובין באמונה בי"ג עקרי עמונה - היא (לדעתי): א. דוגמאות פירוש (בשונה מדוגמאות המחשה) הם מגבילות, ובסופו של דבר יגררו ויכוחים. זאת אומרת: כשאתה נותן דוגמה ועליו אתה מבסס את המדיניות, אתה נתקע בבעיית חוסר מדיניות במקרה שההוא לא כתוב בה, כך שכל הזמן תשחק חתול ועכבר (איפה הרבי מה"מ בבדיקת חמץ?). לעומת זאת, אם אתה סומך על הקהילה שיגדילו ראש, אתה כותב את העיקרון וכולם כבר מבינים לבד מה אתה רוצה בפרטים. הסבר זה אולי יספק גם את {{א|ד. שטרן}} [[שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה#חי וקיים|כאן]]. כמובן שיתכן, ואף קרוב לוודאי שיהיה וויכוחים פה ושם ויצטרכו לפנות לוועידה הרוחנית, אבל הם יהיו זניחים לעומת השיטות אחרות. ב. אם תכתוב את כל ההשלכות, בסוף תצטרך לכתוב את כל חב"דפדיה במדיניות...
:ג. א' וב' כולל גם את דוגמת ההגבלה שמפרשת את דעתך {{ציטוטון|וממילא אין לכתוב עליו לשונות של הסתלקות או תארים הנהוגים על אנשים שנפטרו}}, וממילא זה לא קשור לתוכן אלא לעיקרון.
:הבהרה: הנ"ל (א',ב' וג'), נכתב לדעה הטוענת שאתה אדם תמים, שבאמת רצית לכתוב את מה שאני חושב בקטע [[שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה#חי וקיים 2|הנ"ל]] (זה לא כל הדעות).
:ד. בקשר לדעתך: אני לא מעוניין להכנס לוויכוח על זה, אבל בלא כלום אי אפשר, אז בקיצור: גינזה פרושו גם נעלם/נסתר וגם מכוסה/טמון. בהגייה תורנית/הלכתית היא משמשת (בעיקר לפחות) כטמון באדמה, כמו למשל "דברים הטעונים גניזה" שמשמעותו באדמה. כך גם מובן בפשטות השיחה, וכך גם אתה מבין לולא היה לך צורך להבין אחרת. בקשר לאור הגנוז, לדעתי אין צורך לענות, שהרי גם לשיטתך כשכתוב "כתובים באצבע אלהים" אין הכוונה באצבע כפשוטו... בכלל הדעה שלך מזכירה לי את המנסים לישב בין טעות האיבולוציה לנאמר בתורה.
: ואם אתה שואל, אז אני לא מאמין שהרבי נמצא ב770 ב'''אופן שהוא בלתי נראה''', ואכ"מ.
: ואחרון חביב: גם אם לא היה כתוב, אם היית שואל אותי, סביר להניח שהיתי אומר שמירב הסיכויים שהאבן לא מכוסה (היא גבוהה יותר מהקרקע). אל אחת כמה וכמה שזה כתוב, אני אומר לך בוודאות שהיא לא מכוסת/גנוזה/קבורה באדמה, אלא נמצאת איפהשהוא (קוראים לזה נעלמה מעינינו?) ולא יודעים איפה בדיוק - בשונה מנשיא הדור שדומה לה רק בפרט הגניזה ולא בפרט השני (שאל"כ מה עם לפני ג' תמוז?). בברכת הגאולה השלמה -- [[משתמש:מחלק דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את העם]] * [[שיחת משתמש:מחלק דולרים|פינת החי]] * 05:48, י"ד בטבת, ה'תשע"ז ''<font size="1">(12 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]


== עשר ==
== עשר ==
2,381

עריכות