19,323
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים - ביקורת" ב־"חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת") |
||
(19 גרסאות ביניים של 11 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 59: | שורה 59: | ||
א. לא היה אצלך אויספיר (איך אומרים את זה בעברית?) משא"כ אצלי. ב. לאו דוקא (איני רוצה '''כרגע''' להיכנס לויכוח העקרוני, אני מדבר כרגע מהבחינה הניסוחית בלבד), ואדרבה יהיו כאלה שיאמרו ש'ללא שינוי דגניזה' שולל את הדיעה שהרבי נמצא כאן אך אי אפשר לראותו, שכן 'גניזה' אין פירושה קבורה אלא העלם (למשל, [[עשר ספירות הגנוזות]], [[אור הגנוז]] וכדומה). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 08:32, 1 בינואר 2017 (UTC) | א. לא היה אצלך אויספיר (איך אומרים את זה בעברית?) משא"כ אצלי. ב. לאו דוקא (איני רוצה '''כרגע''' להיכנס לויכוח העקרוני, אני מדבר כרגע מהבחינה הניסוחית בלבד), ואדרבה יהיו כאלה שיאמרו ש'ללא שינוי דגניזה' שולל את הדיעה שהרבי נמצא כאן אך אי אפשר לראותו, שכן 'גניזה' אין פירושה קבורה אלא העלם (למשל, [[עשר ספירות הגנוזות]], [[אור הגנוז]] וכדומה). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 08:32, 1 בינואר 2017 (UTC) | ||
:א. מישהו כאן אמר לי שזה סוג של תכל'ס... בכל אופן, אפשר להוסיף, למרות שלאו דוקא צריך, מכיוון שזה רק הצהרת עקרונות. ואולי אפשר לומר שהא' עונה על הב', אם יתווסף מה בפועל לא לכתוב בגלל זה, אז לא יתאפשר לטעון טענות וכו'. | :: א"כ איך כבודו יסביר את השיחה?--[[משתמש:התגלות מיד ממש!|התגלות מיד ממש!]] - [[שיחת משתמש:התגלות מיד ממש!|שיחה]] 21:28, 2 באפריל 2017 (UTC) | ||
א. מישהו כאן אמר לי שזה סוג של תכל'ס... בכל אופן, אפשר להוסיף, למרות שלאו דוקא צריך, מכיוון שזה רק הצהרת עקרונות. ואולי אפשר לומר שהא' עונה על הב', אם יתווסף מה בפועל לא לכתוב בגלל זה, אז לא יתאפשר לטעון טענות וכו'. | |||
אגב, ברור שזה לא וויכוח עקרוני, כי הרי גם העקרונות שלי הם שונים (כפי שאתה בוודאי יודע), אך חב"דפדיה שייכת לחב"ד אינפו, והמדיניות צריכה להיות כפופה למדיניות של אינפו [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]] 08:46, 1 בינואר 2017 (UTC) | אגב, ברור שזה לא וויכוח עקרוני, כי הרי גם העקרונות שלי הם שונים (כפי שאתה בוודאי יודע), אך חב"דפדיה שייכת לחב"ד אינפו, והמדיניות צריכה להיות כפופה למדיניות של אינפו [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]] 08:46, 1 בינואר 2017 (UTC) | ||
שורה 69: | שורה 70: | ||
:::זה בפירוש מונע, כי אם מה ש"רבים טוענים" סותר את מדיניות חב"דפדיה, הוא ימחק מיד, ולא יהווה נושא לדיון. ככה זה מתנהל בכל אנציקלופדיות האינטרנט למיניהן, ועובד יופי. [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]] 12:48, 1 בינואר 2017 (UTC) | :::זה בפירוש מונע, כי אם מה ש"רבים טוענים" סותר את מדיניות חב"דפדיה, הוא ימחק מיד, ולא יהווה נושא לדיון. ככה זה מתנהל בכל אנציקלופדיות האינטרנט למיניהן, ועובד יופי. [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]] 12:48, 1 בינואר 2017 (UTC) | ||
::::ללא שינוי דגניזה, אינו מובן הנוסח העכשווי יותר יותר טוב. --[[משתמש:התגלות מיד ממש!|התגלות מיד ממש!]] - [[שיחת משתמש:התגלות מיד ממש!|שיחה]] 21:28, 2 באפריל 2017 (UTC) | |||
==דעות שונות== | ==דעות שונות== | ||
הרעיון הוא שהוועדה תדון בדעות השונות, לכן לכאורה בכל נושא בו יש דעות שונות יש לכתוב את שני העמדות כך שהוועדה תכריע ביניהם. לכן הוספתי לדוגמה על איזה אישים לא כותבים. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ד' בטבת ה'תשע"ז 20:01, 2 בינואר 2017 (UTC) | הרעיון הוא שהוועדה תדון בדעות השונות, לכן לכאורה בכל נושא בו יש דעות שונות יש לכתוב את שני העמדות כך שהוועדה תכריע ביניהם. לכן הוספתי לדוגמה על איזה אישים לא כותבים. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ד' בטבת ה'תשע"ז 20:01, 2 בינואר 2017 (UTC) | ||
:צריך להדגיש טקסטים שבהם יש דעות שונות. אולי כדאי לייצר תבנית:דעות שונות שיתן רקע-צבע לטקסט שנוי במחלוקת, ורקעים בצבעים שונים עם קו מפריד (/) כשיש שניים שלושה דעות שונות. בברכת הגאולה השלמה * [[משתמש:מחלק דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את העם]] * [[שיחת משתמש:מחלק דולרים|פינת החי]] * 18:22, ה' בטבת, ה'תשע"ז ''<font size="1">(3 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | |||
== חי וקיים 2 == | |||
להלן העתקה מדף המדיניות. שימו לב שמקומם של הדיונים בדף השיחה, ובדף המדיניות יש לכתוב בתמצות ובבירור ככל הניתן. | |||
חב"דפדיה מאמינה כי חייו של הרבי ממשיכים בלי שום הפסק עד לגאולה האמיתית והשלימה, וממילא אין לכתוב עליו לשונות של הסתלקות או תארים הנהוגים על אנשים שנפטרו. / חב"דפדיה מאמינה בכך ש[[הרבי]] [[נצחיות חייו של הרבי|חי וקיים]] ב[[770 - מרכז חב"ד העולמי|בית משיח 770]], ללא שינוי דגניזה וממילא נמצא הוא בחדרו הקדוש בכל זמן נתון מלבד כמפורט להלן: א. בזמנים המיועדים לתפילה הוא יורד לבית הכנסת למטה. כניסתו אורכת כחמש דקות בעוד שהיציאה היא מהירה (אין זמן קבוע). ב. לאחר תפילת מנחה בימי ראשון הוא מחלק דולרים (שנוי במחלוקת ויובא להכרעת הועדה). ג. פעמיים בשבוע - ביום ראשון וביום חמישי - הוא נוסע לאוהל (כשהתור לדולרים התארך נסע ביום שני במקום ראשון אולם כיום כשהתור התקצר שוב חזר ליום ראשון). ד. מלבד זאת ישנם חלוקות ושיחות וכו' ויש להיות קשובים להוראות הועד המסדר (בכפוף לועדה הרוחנית){{הבהרה|1.לא ברור מה ההבדל בין הגרסאות 2. בכל אחת מהם (בעיקר בשנייה) הרעיון העומד מאחוריו אינו מוגדר כלומר לא ברור "בדיוק" מה התכוון הכותב לשלול.}} | |||
סוף העתקה | |||
:לדעתי זה ארוך מידי - יש (לפענ"ד) לכתוב בקיצור שהרבי ממשיך לעשות הכל כבעבר מתפלל וכו' - או משהו בסגנון בתוכן דומה (בפרט שעל כל פרט אפשר לפתוח דיונים שלמים ויש חילוקי דעות רבים..)--[[משתמש:משיח עכשיו!|משיח עכשיו! ]] - [[שיחת משתמש:משיח עכשיו!|שיחה]] 16:27, 23 באפריל 2017 (UTC) | |||
== כאן אני רוצה להסביר למה נרשמתי == | |||
נרשמתי כדי לייצג את דעתו של [[משתמש:חבר|חבר]]י הטוב בנושא [[משתמש:הרבי מה"מ נשי"ד שליט"א זי"ע|אחדע'ס!!!!!!!!]] - [[שיחת משתמש:הרבי מה"מ נשי"ד שליט"א זי"ע|אולם הישיבות]] | |||
אגב, דעתו היא החלטית (ראה בדף המשתמש שלו)! - '''הרבי שליט"א מלך המשיח'''! זהו! | |||
--[[מיוחד:תרומות/5.102.242.150|5.102.242.150]] 11:37, 6 בינואר 2017 (UTC) | |||
:לידיעת כבודו דעתי היא שהרבי חי בגוף גשמי אך איני חושב שמשיחיסט אמיתי צריך לפרסם את זה אלא רק את בשורת הגאולה --[[משתמש:חבר|אני אוהב כל יהודי]] - [[שיחת משתמש:חבר|יחי המלך המשיח]] [[ח' בטבת]] [[ה'תשע"ז]] | |||
אז מדוע הינך כותב זאת בדף המשתמש שלך, שעל נקלה כל אדם שמחפש לדעת מהי דעת חב"ד על נצחיות חייו של הרבי, מגיע לחב"ד פדיה (ומכאן הלאה וד"ל..).--[[מיוחד:תרומות/5.102.242.150|5.102.242.150]] 14:49, 9 בינואר 2017 (UTC) | |||
== השמטת הבהרה == | |||
{{הועבר|מ=שיחת משתמש:שיע.ק}} | |||
למה הורדת אותו בדף המדיניות אי אפשר על כל שורה לפתוח נושא בדף השיחה, לכן הוספתי תבנית הבהרה שיבוא מניח הטענה ויבהיר את עמדתו בצורה עניינית. ולא, צודק ידידנו שף שפסקה זו ליצנית היא ויש למחקה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:18, 5 בינואר 2017 (UTC) | |||
:נמחק מבלי משים, התכוונתי להעביר רק את דבר 'שף ויתיב', החזרתי. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ז' בטבת ה'תשע"ז 18:59, 5 בינואר 2017 (UTC) | |||
::מה תוספת לא ענינית בהצהרה שהרבי שליט"א מלך המשיח נמצא ב770? כמו שכתבתי בקיצור עריכה כשהורדתי את ההברה, התוספת מדגישה שהרבי שליט"א נמצא ב770 ולא במקום אחר. והרי זה אחד מגורמי הבלגן.. רק אציין שדעתי האישית היא: "חב"דפדיה מאמינה בכך שהרבי חי וקיים ללא שינוי דגניזה, נמצא בבית משיח 770 ומחלק דולרים, מתפלל, מתוועד עם הקהל וכדומה" (אולי ניסוח אחר, אבל זה העיקרון). | |||
::כמו כן לדעתי מיותר גם ההמחשה הקודמת: "וממילא אין לכתוב עליו לשונות של הסתלקות או תארים הנהוגים על אנשים שנפטרו", מכיון ש(לדעתי )הדף הוא הצהרת כוונות בלבד והדוגמאות כשהם נצרכים בלבד. בברכת הגאולה השלמה * [[משתמש:מחלק דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את העם]] * [[שיחת משתמש:מחלק דולרים|פינת החי]] * 02:35, י"ג בטבת, ה'תשע"ז ''<font size="1">(11 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | |||
א. מגוחך לכתוב שאתה מאמין שחבדפדיה מאמינה במשהו כל זמן שאין מדיניות. | |||
ב. אם תכתוב עקרונות מבלי לכתוב ההשלכות אזי כל הדף מדיניות היא מיותרת. | |||
ג. מהטעם הנ"ל הוספתי את מה שהוספתי, בכדי להבהיר את עמדתך (לא עמדתי) בענין הפועל יוצא מזה ש770 הוא מקומו של הרבי. באם אינך מסכים עם פרט מסויים (נסיעה ל{{ה|אוהל}} וכדומה) הינך מוזמן לערוך את מה שכתבתי, שכן כנ"ל - ניסיתי להבהיר את עמדתך והינך מתבקש לנסח את אמונותיך באופן הכי ברור כדי שבעתיד נוכל לקבוע מסמרות ולאכוף את המדיניות מבלי להיכנס לויכוחים אינסופיים איך לפרש אותה. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 02:49, 11 בינואר 2017 (UTC) | |||
לשם המחשה עד כמה הניסוח שלך הוא מעורפל ולא מחייב: נניח (כל הכתוב כאן משקף את אמונותיי באופן חלקי בלבד, הנני רק רוצה להמחיש איך אפשר להתווכח על הניסוח שלך) אני אישית סבור אשר 770 הוא מקומו הנצחי של הרבי, ואשר הוא קיים תמיד ללא שינוי דגניזה. ובכל זאת יודע הנני שבעת כתיבת השורות נמצא הרבי באוהל. לעומת זאת אני סבור שהאומרים שהרבי נמצא ב770 ולא רואים אותו '''אינם''' מאמינים שהרבי קיים ללא שינוי דגניזה, שכן גניזה (בניגוד לקבורה) אין פירושו מכוסה בעפר אלא נסתר/נעלם (עוד לא שמעתי על אחד שיטען שאור הגנוז קבור באדמה). ממילא אם אתה סובר שהרבי נמצא באופן שהוא בלתי נראה הרי אין שינוי דגניזה יותר גדול מזה... (סתם מעניין, האם ברור לך שאבן השתיה אינה מכוסה בעפר?). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 03:00, 11 בינואר 2017 (UTC) | |||
:א. לחב"דפדיה בהחלט יש אמונות, אבל כדי שלא יהיה ויכוחים מה האמונות שלה כותבים מדיניות. אבל זה לא הנושא כי בסה"כ כתבתי מה לדעתי צריך להיות כתוב '''במדיניות'''. אז לא הכפת לי שזה מגוחך. | |||
:ב. לדף קוראים "חב"דפדיה:עקרונות '''וקוים מנחים'''", ופרושו קווים מנחים שמהם ידע העורך הפשוט את אמונות חב"דפדיה, ולפיהם ידע מה עליו לא לכתוב/להשמיט במכוון בחב"דפדיה. הסיבה שהמדיניות היא בקווים כללים '''בלבד''' - בין באמונה בנצחיות חיי הרבי שליט"א ובין באמונה בי"ג עקרי עמונה - היא (לדעתי): א. דוגמאות פירוש (בשונה מדוגמאות המחשה) הם מגבילות, ובסופו של דבר יגררו ויכוחים. זאת אומרת: כשאתה נותן דוגמה ועליו אתה מבסס את המדיניות, אתה נתקע בבעיית חוסר מדיניות במקרה שההוא לא כתוב בה, כך שכל הזמן תשחק חתול ועכבר (איפה הרבי מה"מ בבדיקת חמץ?). לעומת זאת, אם אתה סומך על הקהילה שיגדילו ראש, אתה כותב את העיקרון וכולם כבר מבינים לבד מה אתה רוצה בפרטים. הסבר זה אולי יספק גם את {{א|ד. שטרן}} [[שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה#חי וקיים|כאן]]. כמובן שיתכן, ואף קרוב לוודאי שיהיה וויכוחים פה ושם ויצטרכו לפנות לוועידה הרוחנית, אבל הם יהיו זניחים לעומת השיטות אחרות. ב. אם תכתוב את כל ההשלכות, בסוף תצטרך לכתוב את כל חב"דפדיה במדיניות... | |||
:ג. א' וב' כולל גם את דוגמת ההגבלה שמפרשת את דעתך {{ציטוטון|וממילא אין לכתוב עליו לשונות של הסתלקות או תארים הנהוגים על אנשים שנפטרו}}, וממילא זה לא קשור לתוכן אלא לעיקרון. | |||
:הבהרה: הנ"ל (א',ב' וג'), נכתב לדעה הטוענת שאתה אדם תמים, שבאמת רצית לכתוב את מה שאני חושב בקטע [[שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה#חי וקיים 2|הנ"ל]] (זה לא כל הדעות). | |||
:ד. בקשר לדעתך: אני לא מעוניין להכנס לוויכוח על זה, אבל בלא כלום אי אפשר, אז בקיצור: גינזה פרושו גם נעלם/נסתר וגם מכוסה/טמון. בהגייה תורנית/הלכתית היא משמשת (בעיקר לפחות) כטמון באדמה, כמו למשל "דברים הטעונים גניזה" שמשמעותו באדמה. כך גם מובן בפשטות השיחה, וכך גם אתה מבין לולא היה לך צורך להבין אחרת. בקשר לאור הגנוז, לדעתי אין צורך לענות, שהרי גם לשיטתך כשכתוב "כתובים באצבע אלהים" אין הכוונה באצבע כפשוטו... בכלל הדעה שלך מזכירה לי את המנסים לישב בין טעות האיבולוציה לנאמר בתורה. | |||
: ואם אתה שואל, אז אני לא מאמין שהרבי נמצא ב770 ב'''אופן שהוא בלתי נראה''', ואכ"מ. | |||
: ואחרון חביב: גם אם לא היה כתוב, אם היית שואל אותי, סביר להניח שהיתי אומר שמירב הסיכויים שהאבן לא מכוסה (היא גבוהה יותר מהקרקע). אל אחת כמה וכמה שזה כתוב, אני אומר לך בוודאות שהיא לא מכוסת/גנוזה/קבורה באדמה, אלא נמצאת איפהשהוא (קוראים לזה נעלמה מעינינו?) ולא יודעים איפה בדיוק - בשונה מנשיא הדור שדומה לה רק בפרט הגניזה ולא בפרט השני (שאל"כ מה עם לפני ג' תמוז?). בברכת הגאולה השלמה -- [[משתמש:מחלק דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את העם]] * [[שיחת משתמש:מחלק דולרים|פינת החי]] * 05:48, י"ד בטבת, ה'תשע"ז ''<font size="1">(12 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | |||
אז ככה, אני ממש לא התכוונתי להיכנס לויכוח על פשט השיחה בשופטים, לדידי השיחה הזאת אינה קשה כלל (לכן הקדמתי ואמרתי שאינני כותב את דעתי האישית), אם תרצה אשמח לשוחח איתך כמה שלא תרצה על הנושא שלא על גבי האתר. רציתי רק להראות אשר מדיניות כללית אינה יעילה. כולם מסכימים שהרבי חי וקיים וש770 הוא מקומו הנצחי, אנחנו חולקים '''רק''' על ההשלכות, ובמילא בזה צריך להתמקד בכתיבת המדיניות. אם תכתוב שהרבי ב770 גם 8775 יסכים לחתום על זה, הינך צריך לנסח בדיוק מהם ההשלכות (אני מניח שאין צורך שאגיב על השאלה מה עם בדיקת חמץ, כי השאלה היא לא על '''הפרטים''' כי אם '''ההשלכות'''). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 06:28, 12 בינואר 2017 (UTC) | |||
:עכשיו אתה הרבה יותר מובן... אם כך מספיק לכתוב את האמונה: "חב"דפדיה מאמינה בכך שהרבי חי וקיים בבית משיח 770, ללא שינוי דגניזה" בתוספת הסבר: "ומכך נגזר שאינו נמצא (/קבור/גנוז) באוהל/למעט ביקורים (/למעט ביקורים לעתים קרובות)" (הנוסח המדויק לדיונים נפרדים). וממילא למחוק את כל הליצנות שהוספת שם. בברכת הגאולה השלמה -- [[משתמש:מחלק דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את העם]] * [[שיחת משתמש:מחלק דולרים|פינת החי]] * 06:53, י"ד בטבת, ה'תשע"ז ''<font size="1">(12 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | |||
{{הועבר|סוף}} | |||
== כמה פרטים.. == | |||
*ציטוט: "וההחלטות המתקבלות על ידה אינן נתונות לדיון ושינוי." אי אפשר לדון עם הוועדה הרוחנית?? | |||
*מה עם תאריכים ועובדות היסטוריות, ישנם ריבוי עניינים שדנו בהם חסידים, חוקרים וכו' ויש בהם דעה של רבותינו נשיאנו, כמו לדוגמא יום פטירת הבעש"ט מחד חב"דפדיה הינה אמונה על דברי רבותינו נשיאנו, אולם מאידך גיסא מכיוון מצינו אצל הרבי עצמו שהורה להדפיס בריש אגרות של אדמוה"ז את צילום המצבה אף כי היא אינה כדברי הרבי הריי"צ עיי"ש ומזה נראה קצת שבעובדות היסטוריות יש להביא ולציין גם דעות אחרות, מה דעתכם?? (כמובן שבאופן שיש התייחסות לסתירה בדברי הרביים עצמם אין ספק שיש להביא ולציין (כמו לדוגמא, בשנת התגלות הבעש"ט שיש בזה סתירה בדברי הרבי הקודם והתייחסות הרבי, שנת לידת אדמוה"ז שהיה בזה מבוכה בדורות הקודמים וגילויו של הרבי הריי"צ והקושי מהסכמת בני המחבר בריש השו"ע והתייחסות הרבי) אולם השאלה באופן שאין התייחסות או שיש רק קושייה ועניין הדורש ביאור) לדעתי יש להביא ולציין להכל.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:16, 13 בינואר 2017 (UTC) | |||
**אי אפשר לדון '''לאחר''' קבלת החלטה בענין מסויים מהועדה הרוחנית. | |||
**אני די נוטה לכיוון שלא להביא, ומה האדם שיבוא אחרי המלך. אמנם אם יש לך הוכחות מוצקות שהרבי כן רוצה לחשוף ראיות היסטוריות, ואף בסתירה לדברי רבותינו - שוב אחזור בי מדעתי מאותה סיבה, ומה האדם שיבוא אחרי המלך... | |||
**כמובן במקום שיש כמה גירסאות בדברי רבותינו חובה להביא הכל, ואלו ואלו דא"ח. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:30, ט"ו בטבת ה'תשע"ז | |||
:::בנוגע לנקודה השנייה: יש בזה כמה פרטים: א. פעמים רבות מדובר בדיונים ישנים ולדעתי חשוב לא רק להביא את הדעה הספציפית של רבותינו נשיאנו אלא להביא את כל הרקע והדיון שהיו בזה, כך שחשוב לדעתי מאוד להביא את הדיון בבית רבי אודות תאריך לידתו של אדה"ז סה"כ זה מוסיף "המון" רקע לגילוי של הרבי הריי"צ, או להביא את הדיונים בין שאר תלמידי הבעש"ט אודות תאריך פטירתו, עיר הולדתו ותאריך לידתו וכו' וכו'. ב. לפעמים מדובר בדעה שהביא הרבי הריי"צ כקבלה מדור דור אולם יש על כך פרטים מחוסרי הבהרה או קושייה, על זה הבאתי את הדוגמא של מצבת אב אדה"ז שלמרות שסותרת את המסורת של הרבי הריי"צ ציווה הרבי להדפיסה, מזה נראה שבעובדות היסטוריות יש לציין את הפרטים כפי שידועים לנו. --[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:03, 13 בינואר 2017 (UTC) | |||
== נו.... == | |||
סתם בזבזנו את זמננו? מילא זמנכם, אבל זמני - כידוע - יקר לי במאוד... | |||
לתשומת ליבך, {{א|שיע.ק|שיע}}. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים [[לחיים]]. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על [[פראסטע]] ולא על [[ריינע]]... עכ"פ, לחיים!!! '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 22:26, 23 באפריל 2018 (IST) | |||
:הכנסתי את הכתוב בנושא ביקורת, אני מבין שהנקודות שצריכות הכרעה הן: 1. ההתייחסות לנצחיות חייו של הרבי. 2. כתיבת ערכים על אישים או גופים שנלחמו בחב"ד. | |||
:האם הדעות המובאות כעת בערך בהדגשה בצבעים שונים הן סיכום סופים של דעות כל המשתמשים ואפשר להציג אותן בפני הוועדה? אבקש את התייחסות המשתתפים בדיון עד כה, מובאים לפי הסדר שמצאתים בדף הנ"ל מבלי לפגוע בכבוד חלילה {{קריצה}}: {{א|שף ויתיב}}, {{א|יעקב בן שמואל}}, {{א|ד. שטרן}}, {{א|הנחה}}, {{א|קרייזי אבאוט משיח}} ואלו שלא שמתי לב שהיו שם, ימחלו לי ויגיבו ללא השמנה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ט' באייר ה'תשע"ח 16:18, 24 באפריל 2018 (IST) | |||
::::לכוארה לפחות פה ראוי לקרוא לחברי ההנהלה הרוחנית בתואר הרב.. | |||
:::::במענה להזמנה: | |||
:::::#לדעתי בנושא חי וקיים ו-770 לא צריכים בכלל להכריע במפורש (אכן נמנעתי מהתייחסות לעניין ב[[נצחיות חייו של הרבי]]). את הבעיות העולות מכך ניתן לפתור ע"י הכרעת הועדה הרוחנית לדיון נפרד, הנמצא בארכיון [[חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 17#ההתייחסות להנהגות הרבי שליט"א באתר]]. | |||
:::::#בנושא על מי לכתוב ערך, יש לחדד ש: א) לא מדובר על אישים בלבד אלא גם על רעיונות ומושגים (כמו [[נצרות]], [[אבולוציה]] וכד'). ב) לכאורה גם אם יוכרע שניתן לפתוח, יש להשאיר כלל יסוד שלפני פתיחת ערך על איש/נושא בעייתי יש לפתחו בטיוטה ולהעביר לביקורת המשתמשים. | |||
:::::#עוד הערות ב[[שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת]]. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:28, י"ד באייר ה'תשע"ח | |||
::::::כמצופה, מכל הנ"ל האט זיך ארויסגעלאזט א בוידעם. לתשומת לבך {{א|שיע.ק|שיע}}... -- '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 11:36, 8 באפריל 2019 (IST) |
עריכות