חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 257: שורה 257:
יש ודאי עוד עשרות כללים לפיהם ניתן לקבוע. אשמח אם יתפתח פה דיון של כמה ימים, דיון איכותי, בו כל המתדיינים יחשבו רק לטובת חב"ד ולמען חב"דפדיה. פיני 02:02, 12 יוני 2009 (EDT)
יש ודאי עוד עשרות כללים לפיהם ניתן לקבוע. אשמח אם יתפתח פה דיון של כמה ימים, דיון איכותי, בו כל המתדיינים יחשבו רק לטובת חב"ד ולמען חב"דפדיה. פיני 02:02, 12 יוני 2009 (EDT)


כבר כתבתי יסודות ראשוניים לדיון, לדעתי. והם:
 
:כבר כתבתי יסודות ראשוניים לדיון, לדעתי. והם:
חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי.  
חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי.  


שורה 264: שורה 265:
ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'".  
ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'".  
מעבר לכך לדעתי אפשר לפתוח קטגוריה מיוחדת על אנשים שהיו קשורים ברמה שאינה סטנדרטית לחב"ד. גם אם הם לא היו לגמרי חסידים מן השורה. ואדרבא העובדה שהם בקטגוריה כזו פירושו ההגדרתי, שאנו מגדירים את הצד החבד"י באישיותם, ולא את כל אישיותם, שאין מגמתינו, אלא פן זה באישיות. האיזכור אם היו שנים בהם פעל בניגוד ל'נשיאינו', הוא בכך שהוא אינו מופיע בקטגוריית חסידים מן השורה, ודי בזה.
מעבר לכך לדעתי אפשר לפתוח קטגוריה מיוחדת על אנשים שהיו קשורים ברמה שאינה סטנדרטית לחב"ד. גם אם הם לא היו לגמרי חסידים מן השורה. ואדרבא העובדה שהם בקטגוריה כזו פירושו ההגדרתי, שאנו מגדירים את הצד החבד"י באישיותם, ולא את כל אישיותם, שאין מגמתינו, אלא פן זה באישיות. האיזכור אם היו שנים בהם פעל בניגוד ל'נשיאינו', הוא בכך שהוא אינו מופיע בקטגוריית חסידים מן השורה, ודי בזה.
 
[http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94:%D7%99%D7%94%D7%95%D7%A9%D7%A2_%D7%A4%D7%99%D7%A9%D7%9C_%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9F_%28%D7%91%D7%9F_%D7%A0%D7%99%D7%9F_%D7%90%D7%93%D7%9E%D7%95%22%D7%A8_%D7%94%D7%A6%D7%9E%D7%97_%D7%A6%D7%93%D7%A7%29 מקור]
 
מקור: http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94:%D7%99%D7%94%D7%95%D7%A9%D7%A2_%D7%A4%D7%99%D7%A9%D7%9C_%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9F_%28%D7%91%D7%9F_%D7%A0%D7%99%D7%9F_%D7%90%D7%93%D7%9E%D7%95%22%D7%A8_%D7%94%D7%A6%D7%9E%D7%97_%D7%A6%D7%93%D7%A7%29
1,637

עריכות