מעלי קבצים, highauser
8,632
עריכות
(←"לקבל פני משיח צדקנו": עריכה) |
(←"כל ימי חייך להביא לימות המשיח": עריכה) |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
===="כל ימי חייך להביא לימות המשיח"==== | ===="כל ימי חייך להביא לימות המשיח"==== | ||
ענין זה מרומז אף בלשון המשנה | ענין זה מרומז אף בלשון המשנה{{הערה|ברכות פרק א משנה ה.}} - הדנה אודות חיוב ההזכרה של נס [[יציאת מצרים]] בכל יום - "כל ימי חייך '''להביא''' לימות המשיח"{{הערה|משמעות המילים הפשוטה היא - שמהריבוי בפסוק בתורה "'''כל''' ימי חייך" (דברים טז, ג), לומדים על חיוב הזכרת יציאת מצרים גם לאחרי ביאת המשיח.}}: בלשון זו מרומזת עבודת האדם בזמן הגלות, "כל ימי חייך", שבהם עליו "להביא" ובתוכם לגלות את "ימות המשיח" (ובהתאם לכך, גם הזכרת יציאת מצרים היום קשורה עם שלימות הגאולה שתהיה בימות המשיח){{הערה|שם=שמות}}. זאת אומרת, שהאדם אינו נשאר פאסיבי בציפיה והמתנה למשיח שיבוא, אלא עליו ליטול חלק בהבאתו על ידי שהוא מתחיל כבר כעת לחיות מעין ימות המשיח{{הערה|שם=חיי שרה|שיחת פרשת חיי שרה [[תשנ"ב]] (תורת מנחם התוועדויות [[תשנ"ב]] חלק א עמוד 298)}}; וכאשר הוא חי כך, זו ההכנה האחרונה המביאה ממילא את המשיח בפועל{{הערה|1=שיחת [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/25/16/208.htm ליל ב' דחג הפסח תשי"ט]. וראה שיחת פרשת שמות תשנ"ב סעיף ו.}}. | ||
ענין נוסף מרומז בלשון "כל ימי חייך" - שעבודה זו של לחיות גאולה מקיפה את כל חייו של האדם, ונוגעת לעצם קיומו. ובלשונו של הרבי: | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=שבת פרשת תולדות תשנ"ב | |||
|תוכן="כל ימי חייך" - פירושו בכל רגע ורגע שהאדם חי, הן ביום והן בלילה, הן ער והן ישן, שגם אז הוא חי ע"י נשימת האויר ("כל הנשמה תהלל י-ה", "על כל נשימה ונשימה שאדם נושם כו'") שמוכרח להיות בכל רגע ורגע (מה שאין כן אכילה ושתיה). ו"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" - פירושו שהחיות שלו (בכל רגע ורגע) הוא בהבאת ימות המשיח, כלומר, לא רק בשעה שחושב ומדבר ועושה פעולות להבאת המשיח, אלא עצם חיותו ("חייך") הוא להביא לימות המשיח}} | |||
===="לפתוח את העיניים"==== | ===="לפתוח את העיניים"==== |