חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 144: שורה 144:
== ההתייחסות להנהגות הרבי שליט"א באתר ==
== ההתייחסות להנהגות הרבי שליט"א באתר ==


בהמשך לדיון (הלא כ"כ מוצלח) שנפתח [[שיחת משתמש:מענדי ר.#העריכות האחרונות שלך|כאן]], ולטענות שהתחילו להשמע בו - לדעתי יש לדון בדיון רציני כאן, בשאלה: '''כיצד אמורה חב"דפדיה להתייחס להנהגותיו של הרבי שליט"א, כאשר מאז [[ג' תמוז תשנ"ד]] לא רואים בגלוי את אופן הנהגתו'''. השאלה אמורה לגבי נושאים כמו [[התוועדות]]{{הערה|הידעתם, כי אין אף מקום בחב"דפדיה שמתייחס וסוקר בצורה אנציקלופדית את ההתוועדויות של הרבי? הערך [[התוועדות]] מתייחס רק להתוועדויות חסידים. ''הערת אגב שלא הצלחתי להתאפק מלהשחיל''.}}, [[חלוקת כוס של ברכה]] {{קח| חלוקת |דולרים}} וכד' (ולכאורה - יש לה השלכות גם על עוד הנהגות של אד"ש, כגון בתפילה וקרה"ת; האם הרבי '''נוהג''''' או "'''נהג'''" לקחת אתרוג מקלבריה ולולב עם 'קורא', וכו' וכו').
בהמשך לדיון (הלא כ"כ מוצלח) שנפתח [[שיחת משתמש:מענדי ר.#העריכות האחרונות שלך|כאן]], ולטענות שהתחילו להשמע בו - לדעתי יש לדון בדיון רציני כאן, בשאלה: '''כיצד אמורה חב"דפדיה להתייחס להנהגותיו של הרבי שליט"א, כאשר מאז [[ג' תמוז תשנ"ד]] לא רואים בגלוי את אופן הנהגתו'''. השאלה אמורה לגבי נושאים כמו [[התוועדות]]{{הערה|הידעתם, כי אין אף מקום בחב"דפדיה שמתייחס וסוקר בצורה אנציקלופדית את ההתוועדויות של הרבי? הערך [[התוועדות]] מתייחס רק להתוועדויות חסידים. ''הערת אגב שלא הצלחתי להתאפק מלהשחיל''.}}, [[חלוקת כוס של ברכה]] {{קח| חלוקת |דולרים}} וכד' (ולכאורה - יש לה השלכות גם על עוד הנהגות של אד"ש, כגון בתפילה וקרה"ת; האם הרבי "'''נוהג'''" או "'''נהג'''" לקחת אתרוג מקלבריה ולולב עם 'קורא', וכו' וכו').


אביע את דעתי האישית - כי יש להתייחס לכל הנהגה (שלא הופסקה לפני כ"ז אד"ר, היינו לא התוועדויות בימות החול ויחידות פרטית וכו') בלשון הווה. וזאת כי: אף אם נניח ואכן הנהגות אלו הופסקו בתקופה זו, הרי לו יצוייר שהערך היה נכתב אי שם במהלך שנות נ"ב-נ"ג-נ"ד, כאשר הרבי יצא למרפסת, נראה לי שכל חסיד היה מעדיף להתבטא שהרבי "'''מתוועד'''" ו"'''מחלק''' דולרים" וכו' ולא "התוועד" ו"חילק", אף שראו את הרבי ביציאותיו למרפסת בלבד, מפני שברור לכל שזהו המצב הטבעי שהרבי מעולם לא הודיע על ביטולו. ולא היה קשה לאיש ממה שאירע כ"ז אד"ר, שכן ברור שזהו הפסק זמני ולא מובן ולא מתקבל על הדעת, וא"כ חלילה לומר שהרבי "'''סיים'''" כביכול הנהגה זו (בדיוק כמו שאם חל יו"ט ביום ראשון והרבי אז לא מחלק דולרים, זה לא נקרא שהוא "הפסיק" ו"היה" מחלק).
אביע את דעתי האישית - כי יש להתייחס לכל הנהגה (שלא הופסקה לפני כ"ז אד"ר, היינו לא התוועדויות בימות החול ויחידות פרטית וכו') בלשון הווה. וזאת כי: אף אם נניח ואכן הנהגות אלו הופסקו בתקופה זו, הרי לו יצוייר שהערך היה נכתב אי שם במהלך שנות נ"ב-נ"ג-נ"ד, כאשר הרבי יצא למרפסת, נראה לי שכל חסיד היה מעדיף להתבטא שהרבי "'''מתוועד'''" ו"'''מחלק''' דולרים" וכו' ולא "התוועד" ו"חילק", אף שראו את הרבי ביציאותיו למרפסת בלבד, מפני שברור לכל שזהו המצב הטבעי שהרבי מעולם לא הודיע על ביטולו. ולא היה קשה לאיש ממה שאירע כ"ז אד"ר, שכן ברור שזהו הפסק זמני ולא מובן ולא מתקבל על הדעת, וא"כ חלילה לומר שהרבי "'''סיים'''" כביכול הנהגה זו (בדיוק כמו שאם חל יו"ט ביום ראשון והרבי אז לא מחלק דולרים, זה לא נקרא שהוא "הפסיק" ו"היה" מחלק).
שורה 163: שורה 163:
:::::::הנחה, לא היטבתי לראות בדבריך הבעת דעה בדיון האם לכתוב כמו בתשנ"ב, אלא רק חזרה על דבריך הקודמים - שבמה שאתה מאמין שקיים בתשע"ז אפשר לכתוב גם בתשע"ז בלשון הווה. ואילו כפי שהבנתי הדיון לא אמור לגעת בשאלה זו כלל.
:::::::הנחה, לא היטבתי לראות בדבריך הבעת דעה בדיון האם לכתוב כמו בתשנ"ב, אלא רק חזרה על דבריך הקודמים - שבמה שאתה מאמין שקיים בתשע"ז אפשר לכתוב גם בתשע"ז בלשון הווה. ואילו כפי שהבנתי הדיון לא אמור לגעת בשאלה זו כלל.
:::::::{{קטן|(אלא אם כן התכוונת להעלות נימוק נוסף בעד התנסחות בלשון עבר, על מנת "לחנך" את הקוראים נגד מה שאתה רואה כשטות).}} -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 18:47, ו' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז ''<font size="1">(7 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
:::::::{{קטן|(אלא אם כן התכוונת להעלות נימוק נוסף בעד התנסחות בלשון עבר, על מנת "לחנך" את הקוראים נגד מה שאתה רואה כשטות).}} -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 18:47, ו' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז ''<font size="1">(7 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
::::::::כנראה שלא כולם הבינו אותי, {{קטן|דבר לגיטימי שקורה לכל אחד מאיתנו, כאשר הוא נכנס לדיון בעיקר במטרה להשמיע ולא כ"כ לשמוע.}} - על כן אדגיש:
::::::::אין בכוונתי להכריע בשאלה '''האם הרבי מלך המשיח שליט"א חילק דולרים ביום א' ו' מ"ח תשע"ז'''. קטונתי מלדון בשאלה זו, אם מהסיבות שציינו הכותבים הנכבדים לעיל, ואם מסיבות נוספות. '''הדגשתי''', שטענתי היא {{ציטוטון|אף אם נניח ואכן הנהגות אלו הופסקו בתקופה זו}} - איך עלינו בכתיבה כאן להתייחס להפסק זה?! האם כמו הפסק ההתוועדויות בימות החול בשבט תשמ"ח, או שמא כמו הפסק ההתוועדות בשבת בצהריים בשבתות חוה"מ, הפסק חלוקת הדולרים ביום א' שחל ביו"ט וכד'.
::::::::ועל כן אני מפנה שוב את השאלה למשתמשים המתנגדים: האם לו הייתם נכנסים לחב"דפדיה במהלך שנת תשנ"ג, וקוראים בפתיח הערך [[חלוקת דולרים]] "חלוקת דולרים הוא מעמד '''המתקיים''' בימי ראשון בו '''מחלק''' הרבי דולרים לקהל" - זה היה צורם לכם, הייתם משנים את זה? (כמו שהייתם משנים את ההתוועדויות בימות החול שייכתב בלשון עבר?). - לענ"ד, זה תלוי בצורת ההתייחסות להעלם והסתר ולאופן קבלתו. ולכן הצבעתי על שנת תשנ"ג, שאז החושים של רוב החסידים היו בריאים וטבעיים יותר ללא מפלגתיות וכה"ג, ודי ברור לי שאז היה טבעי לכתוב בלשון הווה, למרות שמעמדים אלו הופסקו אז.
::::::::[וכמובן ופשוט, דעתי זו אינה תלויה כלל בשאלה "מה יקרה בהתגלות". לשם האתגר המחשבתי, אזרוק את השאלה: מי אמר שבהתגלות יהיו שלוחים? - האם זה מפריע לאי מי לכתוב "הרבי '''שולח''' שלוחים" בלשון הווה, ואע"פ שלא ראינו שום דבר מוחשי בקשר לזה ב-22 שנה האחרונות?...] בברכה, • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 21:18, ו' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==