זמן רבינו תם: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 8 בתים ,  15 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "רבינו תם " ב־"רבינו תם "
מ (החלפת טקסט – " }}" ב־"}}")
מ (החלפת טקסט – "רבינו תם " ב־"רבינו תם ")
שורה 12: שורה 12:
אך לאחר מכן בכותבו את [[פסקי הסידור]] חזר בו ופסק כהדעה הרווחת:
אך לאחר מכן בכותבו את [[פסקי הסידור]] חזר בו ופסק כהדעה הרווחת:
{{ציטוט|מרכאות=כן|
{{ציטוט|מרכאות=כן|
|תוכן= כי רבינו תם וסיעתו יחידאי נינהו נגד הגאונים הראשונים רב שרירא ורב האי בנו ואחריהם רבינו חננאל והרי"ף והרמב"ם והראב"ן... ומה גם כי דעת זו הוא נגד החוש ופליאה נשגבה.. ועוד יש פליאות עצומות מהחוש על דעת זו וגם ראיות רבות מסוגיות התלמוד לדעת הגאונים{{הערה|פסקי הסידור סדר הכנסת שבת}}}}
|תוכן= כי [[רבינו תם]] וסיעתו יחידאי נינהו נגד הגאונים הראשונים רב שרירא ורב האי בנו ואחריהם רבינו חננאל והרי"ף והרמב"ם והראב"ן... ומה גם כי דעת זו הוא נגד החוש ופליאה נשגבה.. ועוד יש פליאות עצומות מהחוש על דעת זו וגם ראיות רבות מסוגיות התלמוד לדעת הגאונים{{הערה|פסקי הסידור סדר הכנסת שבת}}}}
קהילות חסידיות רבות נוהגים בעקבות פסקו של [[אדמו"ר הזקן]] ב[[שולחן ערוך]] להחמיר ב[[מוצאי שבת]] כרבינו תם ולחכות זמן נוסף.
קהילות חסידיות רבות נוהגים בעקבות פסקו של [[אדמו"ר הזקן]] ב[[שולחן ערוך]] להחמיר ב[[מוצאי שבת]] כ[[רבינו תם]] ולחכות זמן נוסף.
==מנהג חב"ד==
==מנהג חב"ד==
בחב"ד מקובל ש'פסקי ה[[סידור]]' נכתב לאחר השולחן ערוך{{הערה|ראה [[ליקוטי שיחות]] חלק י"א עמ 246}} וממילא פוסקים כפי האחרון, ולא כפי הנכתב בשולחן ערוך.
בחב"ד מקובל ש'פסקי ה[[סידור]]' נכתב לאחר השולחן ערוך{{הערה|ראה [[ליקוטי שיחות]] חלק י"א עמ 246}} וממילא פוסקים כפי האחרון, ולא כפי הנכתב בשולחן ערוך.