שאול המלך: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 28 בתים ,  15 באוגוסט 2016
מ
החלפת טקסט – "שאול " ב־"שאול "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "שאול " ב־"שאול ")
שורה 1: שורה 1:
'''שאול המלך''' היה אחד ממלכי ישראל שהיה [[צדיק]] גמור, הוכתר למלך על ידי [[שמואל הנביא]]. כונה על ידי דוד המלך בתואר "רוח אפינו משיח הוי"ה".
'''[[שאול]] המלך''' היה אחד ממלכי ישראל שהיה [[צדיק]] גמור, הוכתר למלך על ידי [[שמואל הנביא]]. כונה על ידי דוד המלך בתואר "רוח אפינו משיח הוי"ה".


שרשו ממידת ה[[יסוד]] ד[[עולם התוהו]], הנרמז בשבעת המלכים בשם "שאול מרחובות הנהר".
שרשו ממידת ה[[יסוד]] ד[[עולם התוהו]], הנרמז בשבעת המלכים בשם "[[שאול]] מרחובות הנהר".


==מלכותו והדחתו==
==מלכותו והדחתו==
שאול המלך נבחר בדבר ה', על ידי שמואל הנביא, אך מלכותו נלקחה ממנו לאחר שחס על בהמות עמלק ולא הרגם כנדרש, ובכך גרם להצלת עמלקים רבים שהתחפשו בכשפיהם לבעלי חיים.  
[[שאול]] המלך נבחר בדבר ה', על ידי שמואל הנביא, אך מלכותו נלקחה ממנו לאחר שחס על בהמות עמלק ולא הרגם כנדרש, ובכך גרם להצלת עמלקים רבים שהתחפשו בכשפיהם לבעלי חיים.  


באותה שעה התקיים הויכוח של שמואל הנביא ע"ה עם שאול המלך ע"ה, כאשר שמואל הנביא אמר לו בדבר ה' {{ציטוטון|כה אמר ה' צבאות פקדתי את אשר עשה לך עמלק כו' והחרמת כו'}}, וכשחמל העם על מיטיב הצאן התבונן שאול בטעם המצוה שעיקרה להאביד את עמלק מן העולם, ומסיבה זאת הותיר ממיטיב הצאן "למען זבוח לה'", כדי לתקנם בעולות וזבחים, בחשבו: כי מה בכך שיהרגם או כשיזבחם לה' בעולות שבין כך ובין כך יאבדו מן העולם, ועל כך אמר שאול {{ציטוטון|הקימותי את דבר ה'}}.
באותה שעה התקיים הויכוח של שמואל הנביא ע"ה עם [[שאול]] המלך ע"ה, כאשר שמואל הנביא אמר לו בדבר ה' {{ציטוטון|כה אמר ה' צבאות פקדתי את אשר עשה לך עמלק כו' והחרמת כו'}}, וכשחמל העם על מיטיב הצאן התבונן [[שאול]] בטעם המצוה שעיקרה להאביד את עמלק מן העולם, ומסיבה זאת הותיר ממיטיב הצאן "למען זבוח לה'", כדי לתקנם בעולות וזבחים, בחשבו: כי מה בכך שיהרגם או כשיזבחם לה' בעולות שבין כך ובין כך יאבדו מן העולם, ועל כך אמר [[שאול]] {{ציטוטון|הקימותי את דבר ה'}}.


על כך השיב לו שמואל: {{ציטוטון|החפץ לה' בעולות וזבחים כו' כי שמוע מזבח טוב כו'}} ומבאר [[אדמו"ר הזקן]] כי תיבת "החפץ" באה לרמז על כך שיש לקיים את המצוה לא רק מתוך טעמה הפשוט, אלא גם ודווקא לקיים רצונו הפשוט בלי שום טעם ומענה כלל{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566b/45/763&search=%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A מאמרי אדה"ז תקס"ו ח"ב] נוסח שני: ביאור על התורה תשסד}}
על כך השיב לו שמואל: {{ציטוטון|החפץ לה' בעולות וזבחים כו' כי שמוע מזבח טוב כו'}} ומבאר [[אדמו"ר הזקן]] כי תיבת "החפץ" באה לרמז על כך שיש לקיים את המצוה לא רק מתוך טעמה הפשוט, אלא גם ודווקא לקיים רצונו הפשוט בלי שום טעם ומענה כלל{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566b/45/763&search=%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A מאמרי אדה"ז תקס"ו ח"ב] נוסח שני: ביאור על התורה תשסד}}


על פי הקבלה מלכותו של שאול נועדה להיות הכנה למלכותו של דוד המלך{{הערה|עץ חיים שער הנקודים}}.
על פי הקבלה מלכותו של [[שאול]] נועדה להיות הכנה למלכותו של דוד המלך{{הערה|עץ חיים שער הנקודים}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]]
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]]
39,916

עריכות