12,050
עריכות
({{סדר ההשתלשלות}}) |
מ (החלפת טקסט – "אור מקיף " ב־"אור מקיף ") |
||
שורה 24: | שורה 24: | ||
==אור פנימי - אור התורה== | ==אור פנימי - אור התורה== | ||
התורה נקראת אור פנימי, להיותה נמשכת מ[[חכמה דאצילות]]. וכמ"ש בזוהר: "[[אורייתא מחכמה נפקת]]" (התורה יוצאת ונמשכת מהחכמה), ושרשה מבחינת [[מוחא סתימאה]] (השכל הנעלם) של [[אריך אנפין]], הנקרא גם כן "אור פנימי", והיינו שהוא בחינה פנימית באור המקיף, שממנו דוקא ימשך אור למטה יותר - פנימיות המקבל. להבדיל מה[[מצוות]] הנמשכות מבחינת [[גולגלתא]] של אריך-אנפין שהוא בחינת [[אור מקיף]] שממנו ימשך אור מקיף למקבל. | התורה נקראת אור פנימי, להיותה נמשכת מ[[חכמה דאצילות]]. וכמ"ש בזוהר: "[[אורייתא מחכמה נפקת]]" (התורה יוצאת ונמשכת מהחכמה), ושרשה מבחינת [[מוחא סתימאה]] (השכל הנעלם) של [[אריך אנפין]], הנקרא גם כן "אור פנימי", והיינו שהוא בחינה פנימית באור המקיף, שממנו דוקא ימשך אור למטה יותר - פנימיות המקבל. להבדיל מה[[מצוות]] הנמשכות מבחינת [[גולגלתא]] של אריך-אנפין שהוא בחינת [[אור מקיף]] שממנו ימשך [[אור מקיף]] למקבל. | ||
והיינו, חכמת התורה שהיא מוגדרת בגדר השכל, ומתלבשת ומתגלה בתוך מוח האדם, הרי זה בבחינת אור פנימי. אבל המצוות שהן רצון ה', אין אור רצון העליון מורגש בכלי ואברי האדם, אלא נמצא בו בהעלם, וכביכול שורה ומקיף עליהם מלמעלה, בבחינת [[לבושים]]. | והיינו, חכמת התורה שהיא מוגדרת בגדר השכל, ומתלבשת ומתגלה בתוך מוח האדם, הרי זה בבחינת אור פנימי. אבל המצוות שהן רצון ה', אין אור רצון העליון מורגש בכלי ואברי האדם, אלא נמצא בו בהעלם, וכביכול שורה ומקיף עליהם מלמעלה, בבחינת [[לבושים]]. |