אור פנימי: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  5 באוגוסט 2016
מ
החלפת טקסט – " משל " ב־" משל "
מ (החלפת טקסט – "אור מקיף " ב־"אור מקיף ")
מ (החלפת טקסט – " משל " ב־" משל ")
שורה 32: שורה 32:
ואילו התורה - אף על פי "דאורייתא מחכמה נפקת" כנ"ל, אכן שרשה למעלה מהחכמה, והיינו שהיא מבחינת המקיף, ולכן בפנימיותה - בהעלם - היא בחינת אין-סוף ב"ה.
ואילו התורה - אף על פי "דאורייתא מחכמה נפקת" כנ"ל, אכן שרשה למעלה מהחכמה, והיינו שהיא מבחינת המקיף, ולכן בפנימיותה - בהעלם - היא בחינת אין-סוף ב"ה.


והנה האור פנימי צריך לשמירה - כשמתלבש בכלים, לפי שעל-ידי הפגם ח"ו בכלי נמשך יניקה ל[[חיצונים]] גם מן האור המלובש בה, כמו על דרך משל שעל ידי שחותך ידו יוצא דם שהוא הנפש, והולך לאיבוד.
והנה האור פנימי צריך לשמירה - כשמתלבש בכלים, לפי שעל-ידי הפגם ח"ו בכלי נמשך יניקה ל[[חיצונים]] גם מן האור המלובש בה, כמו על דרך [[משל]] שעל ידי שחותך ידו יוצא דם שהוא הנפש, והולך לאיבוד.


לכן השמירה של המצוות היא מהתורה, היינו מהמקיף שבתורה כנ"ל.
לכן השמירה של המצוות היא מהתורה, היינו מהמקיף שבתורה כנ"ל.