קו התאריך: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  25 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "חג השבועות " ב־"חג השבועות "
מ (החלפת טקסט – "ערב שבת " ב־"ערב שבת ")
מ (החלפת טקסט – "חג השבועות " ב־"חג השבועות ")
שורה 33: שורה 33:
אחד הבעיות שנוצרו בקשר לקו התאריך, ונידונו במקומות רבים, הינו כאשר אדם עובר את קו התאריך באמצע ימי [[ספירת העומר]] האם עליו להמשיך בספירתו שספר עד עכשיו (כי הרי כל ענינו של [[ספירת העומר]] הוא לספור 49 יום ואם ישנה לפי המקום, יוצא שסופר או 50 יום או 48), או להתחיל לספור כפי המקום בו הוא נמצא.
אחד הבעיות שנוצרו בקשר לקו התאריך, ונידונו במקומות רבים, הינו כאשר אדם עובר את קו התאריך באמצע ימי [[ספירת העומר]] האם עליו להמשיך בספירתו שספר עד עכשיו (כי הרי כל ענינו של [[ספירת העומר]] הוא לספור 49 יום ואם ישנה לפי המקום, יוצא שסופר או 50 יום או 48), או להתחיל לספור כפי המקום בו הוא נמצא.


כאשר הרבי נשאל על כך, ענה: '''א'''. מלכתחילה עדיף לא לחצות את קו התאריך בכלל במהלך כל ימי ספירת העומר. '''ב'''. אם בכל זאת עוברים, להמשיך כמו שספר עד עכשיו, ועדיף שישמע את הברכה ממישהו אחר ולא יברך בעצמו. '''ג'''. את חג השבועות יחגוג ביום ה- 50 שלו ולא של בני המקום בו הוא נמצא{{הערה|[[אגרות קודש]] חלק י"ז עמ' רסה, חלק כ' עמ' קמח, לקוטי-שיחות ג, פרשת אמור, עמ' 995.}}.
כאשר הרבי נשאל על כך, ענה: '''א'''. מלכתחילה עדיף לא לחצות את קו התאריך בכלל במהלך כל ימי ספירת העומר. '''ב'''. אם בכל זאת עוברים, להמשיך כמו שספר עד עכשיו, ועדיף שישמע את הברכה ממישהו אחר ולא יברך בעצמו. '''ג'''. את [[חג השבועות]] יחגוג ביום ה- 50 שלו ולא של בני המקום בו הוא נמצא{{הערה|[[אגרות קודש]] חלק י"ז עמ' רסה, חלק כ' עמ' קמח, לקוטי-שיחות ג, פרשת אמור, עמ' 995.}}.


== לקריאה נוספת ==
== לקריאה נוספת ==