ברכת המזון: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  22 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "שכינה " ב־"שכינה "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – "שכינה " ב־"שכינה ")
שורה 15: שורה 15:
בחול בששת ימי המעשה יש עניני עולם הזה שהם דבר הכרחי לזון בניו ובני ביתו ולגמול חסדים עם בני אדם, אז יש בזה אלקות והוא נקרא נעל בחינה תחתונה שבלבושים, לכן מברכים "שעשה לי כל צרכי" על המנעלים דהיינו הצטרכות ומלאכות אוכל נפש כל דבר שמותר בחול. אבל בשבת צריך להסיר אפילו הנעל שאסור בל"ט מלאכות. וזהו בקשתינו בשבת 'רצה והחליצנו' שהוא חליצת הנעל. ואף מה שמותר בשבת לא יהא בו בחינת נעל. אך אין וה ברשות אדם וצריך עוזר אלקי' וזהו רצה והחליצנו - שהקב"ה יחליץ הנעל.{{הערת שוליים|מאמרי [[אדמו"ר הזקן]] הקצרים עמ' קנג.}}
בחול בששת ימי המעשה יש עניני עולם הזה שהם דבר הכרחי לזון בניו ובני ביתו ולגמול חסדים עם בני אדם, אז יש בזה אלקות והוא נקרא נעל בחינה תחתונה שבלבושים, לכן מברכים "שעשה לי כל צרכי" על המנעלים דהיינו הצטרכות ומלאכות אוכל נפש כל דבר שמותר בחול. אבל בשבת צריך להסיר אפילו הנעל שאסור בל"ט מלאכות. וזהו בקשתינו בשבת 'רצה והחליצנו' שהוא חליצת הנעל. ואף מה שמותר בשבת לא יהא בו בחינת נעל. אך אין וה ברשות אדם וצריך עוזר אלקי' וזהו רצה והחליצנו - שהקב"ה יחליץ הנעל.{{הערת שוליים|מאמרי [[אדמו"ר הזקן]] הקצרים עמ' קנג.}}


כי בששת ימי החול נמשך השפע על ידי מסכים ולבושים בבחינת נעל של השכינה אבל בשבת שהוא עליית העולמות אנו מתפללים 'והחליצנו' שלא ימשך השפע בבחינת העלם ובחינת נעל ופרסא אלא יתגלה בחינה גבוהה יותר.{{הערת שוליים|אור התורה דברים עמ' רי.}}, להסיר את המסכים שבין העולמות בריאה, יצירה, עשיה ובין עולם האצילות.  
כי בששת ימי החול נמשך השפע על ידי מסכים ולבושים בבחינת נעל של ה[[שכינה]] אבל בשבת שהוא עליית העולמות אנו מתפללים 'והחליצנו' שלא ימשך השפע בבחינת העלם ובחינת נעל ופרסא אלא יתגלה בחינה גבוהה יותר.{{הערת שוליים|אור התורה דברים עמ' רי.}}, להסיר את המסכים שבין העולמות בריאה, יצירה, עשיה ובין עולם האצילות.  


== מים אחרונים ==
== מים אחרונים ==
14,699

עריכות