יצחק פלקסר: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 4 בתים ,  13 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "תקנת לימוד הרמב"ם היומי" ב־"תקנת לימוד הרמב"ם היומי"
מ (החלפת טקסט – "תקנת לימוד הרמב"ם היומי" ב־"תקנת לימוד הרמב"ם היומי")
שורה 38: שורה 38:
}}
}}


הרב פלקסר חתם על כרוז של גדולי ישראל לתמיכה במאבקו של הרבי בעד תיקון [[חוק מיהו יהודי]] שיהיה "כ[[הלכה]]" ואף נאם בכנס מחאה לתיקון החוק שנערך בשנת [[תשמ"ג]]. הוא גם תמך ב[[מבצעים]] של הרבי ועודד את ההשתתפות ב[[תקנת לימוד [[הרמב"ם]] היומי]] ו[[מבצע תפילין]]. בחגיגת סיום המחזור השני של [[הרמב"ם]] נאם הרב פלקסר ודיבר על ה"ישר כח" שיש לתת לרבי מליובאוויטש את יסוד תקנת לימוד הרמב"ם. בדבריו הזכיר את תקנת הדף היומי של מורו ורבו, ר' [[מאיר שפירא]] ואת תקנת הדף היומי ב[[תלמוד ירושלמי]] של האדמו"ר מגור והתקנה השלישית של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש שליט"א ללימוד הרמב"ם. הוא שיבח את שלושת הגדולים הללו שכל מהוויהם היה נתון רק לטובת עם ישראל{{הערת שוליים|בסיום דבריו אמר "ושנזכה לגאולה שלימה בקרוב בקרוב ממש ממש. ומה הם ראשי התיבות של "ממש" - ממ"ש ר"ת - מרן מאיר שפירא. ממ"ש ר"ת - מורה מורנו שמחה (מגור). ממ"ש ר"ת - מרן מנחם שניאורסאהן.. ממ"ש הוא גם ר"ת של שלשת השמות: מאיר, מנחם, שמחה".}}.
הרב פלקסר חתם על כרוז של גדולי ישראל לתמיכה במאבקו של הרבי בעד תיקון [[חוק מיהו יהודי]] שיהיה "כ[[הלכה]]" ואף נאם בכנס מחאה לתיקון החוק שנערך בשנת [[תשמ"ג]]. הוא גם תמך ב[[מבצעים]] של הרבי ועודד את ההשתתפות ב[[תקנת לימוד הרמב"ם היומי]] ו[[מבצע תפילין]]. בחגיגת סיום המחזור השני של [[הרמב"ם]] נאם הרב פלקסר ודיבר על ה"ישר כח" שיש לתת לרבי מליובאוויטש את יסוד תקנת לימוד הרמב"ם. בדבריו הזכיר את תקנת הדף היומי של מורו ורבו, ר' [[מאיר שפירא]] ואת תקנת הדף היומי ב[[תלמוד ירושלמי]] של האדמו"ר מגור והתקנה השלישית של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש שליט"א ללימוד הרמב"ם. הוא שיבח את שלושת הגדולים הללו שכל מהוויהם היה נתון רק לטובת עם ישראל{{הערת שוליים|בסיום דבריו אמר "ושנזכה לגאולה שלימה בקרוב בקרוב ממש ממש. ומה הם ראשי התיבות של "ממש" - ממ"ש ר"ת - מרן מאיר שפירא. ממ"ש ר"ת - מורה מורנו שמחה (מגור). ממ"ש ר"ת - מרן מנחם שניאורסאהן.. ממ"ש הוא גם ר"ת של שלשת השמות: מאיר, מנחם, שמחה".}}.


בשנת [[תשמ"ט]] השתתף במעמד [[סיום הרמב"ם]], שנערך בבנייני האומה ודיבר על כך שהתקנה הפכה את [[הרמב"ם]] לנחלת הכלל. במהלך נאומו אמר: {{ציטוטון|מכיון שלפני כמה חודשים מעל הבימה הזאת, ביזו את גדול הדור קדוש ה' שכל ימיו, לרבות הלילות, כולם קודש לקרב את ישראל לאבינו שבשמים, שהרי אין מקום נידח שיד [[ליובאוויטש]] לא מגיעה לשם לקרב רחוקים, וידו של הרבי נטויה על כל יהודי לקרבו לאביו שבשמים. חמור ביותר הדבר, שהקהל שהיה נוכח כאן באותו מעמד, ובהם גם תלמידי-חכמים, לא מיחו. יש צורך דחוף לתקן מה שעדיין לא קיימו עדיין חובת המחאה על הפגיעה בגדול הדור, שיודע כל ה[[תורה]] כולה, ב[[נגלה]] וב[[נסתר]]. לדבריו, על כל אחד מוטל המחאה והתפקיד לגרש את שנאת החינם. למחות, אם כי לא באלימות, ולא להשיב ב[[שנאת חינם]]}}. בסיום דבריו אמר, כי יש לו בקשה לקהל: שיעמדו על רגליהם, וישמיעו מחאה נמרצת שלושה פעמים: "אנחנו מוחים, אנחנו מוחים, אנחנו מוחים!"
בשנת [[תשמ"ט]] השתתף במעמד [[סיום הרמב"ם]], שנערך בבנייני האומה ודיבר על כך שהתקנה הפכה את [[הרמב"ם]] לנחלת הכלל. במהלך נאומו אמר: {{ציטוטון|מכיון שלפני כמה חודשים מעל הבימה הזאת, ביזו את גדול הדור קדוש ה' שכל ימיו, לרבות הלילות, כולם קודש לקרב את ישראל לאבינו שבשמים, שהרי אין מקום נידח שיד [[ליובאוויטש]] לא מגיעה לשם לקרב רחוקים, וידו של הרבי נטויה על כל יהודי לקרבו לאביו שבשמים. חמור ביותר הדבר, שהקהל שהיה נוכח כאן באותו מעמד, ובהם גם תלמידי-חכמים, לא מיחו. יש צורך דחוף לתקן מה שעדיין לא קיימו עדיין חובת המחאה על הפגיעה בגדול הדור, שיודע כל ה[[תורה]] כולה, ב[[נגלה]] וב[[נסתר]]. לדבריו, על כל אחד מוטל המחאה והתפקיד לגרש את שנאת החינם. למחות, אם כי לא באלימות, ולא להשיב ב[[שנאת חינם]]}}. בסיום דבריו אמר, כי יש לו בקשה לקהל: שיעמדו על רגליהם, וישמיעו מחאה נמרצת שלושה פעמים: "אנחנו מוחים, אנחנו מוחים, אנחנו מוחים!"
39,916

עריכות