14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – "התוועדות " ב־"התוועדות ") |
מ (החלפת טקסט – " בני ברק " ב־" בני ברק ") |
||
שורה 35: | שורה 35: | ||
בהוספות שהוספו בסידור של [[חסידות ביאלא]] - לוגנו, הוספו הוספות בנוסח האני מאמין כביכול בשם רבי [[יחיאל יהושע מביאלא]]{{הערת שוליים|נכדי האדמו"ר מכחישים זאת ולטענתם הדבר לא הוסף על ידו כחלק מנוסח האני מאמין.}} בנימוק שהתקנה היא תקנה מיוחדת לרגל דורות [[עקבתא דמשיחא]], הרב [[משה יהודה לייב לנדא]] יצא על כך במחאה נמרצת וכתב: | בהוספות שהוספו בסידור של [[חסידות ביאלא]] - לוגנו, הוספו הוספות בנוסח האני מאמין כביכול בשם רבי [[יחיאל יהושע מביאלא]]{{הערת שוליים|נכדי האדמו"ר מכחישים זאת ולטענתם הדבר לא הוסף על ידו כחלק מנוסח האני מאמין.}} בנימוק שהתקנה היא תקנה מיוחדת לרגל דורות [[עקבתא דמשיחא]], הרב [[משה יהודה לייב לנדא]] יצא על כך במחאה נמרצת וכתב: | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=נדהמתי לראות על שליחות יד שעושים בנוסחאות, להוסיף בסדר נוסח האני מאמין "לרגלי עקבתא דמשיחא". כולנו מאמינים בני מאמינים, ב[[זוהר]] הקדוש, ברזי [[האריז"ל]] ובתורת [[הבעל שם טוב]], אך להוסיף בנוסחאות מקובלות הוא בגדר '''חוצפא יסגי''' בעקבתא דמשיחא, והדבר צריך תיקון. ועל זה באתי על החתום '''[[משה יהודה לייב לנדא|משה יהודא לייב לנדא]]'''|מקור=עיוני הלכות בני ברק [[תשס"ט]] ח"ג}}. | {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=נדהמתי לראות על שליחות יד שעושים בנוסחאות, להוסיף בסדר נוסח האני מאמין "לרגלי עקבתא דמשיחא". כולנו מאמינים בני מאמינים, ב[[זוהר]] הקדוש, ברזי [[האריז"ל]] ובתורת [[הבעל שם טוב]], אך להוסיף בנוסחאות מקובלות הוא בגדר '''חוצפא יסגי''' בעקבתא דמשיחא, והדבר צריך תיקון. ועל זה באתי על החתום '''[[משה יהודה לייב לנדא|משה יהודא לייב לנדא]]'''|מקור=עיוני הלכות [[בני ברק]] [[תשס"ט]] ח"ג}}. | ||
==העיקר השנים עשר - האמונה בביאת המשיח== | ==העיקר השנים עשר - האמונה בביאת המשיח== |
עריכות