עיקרי האמונה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  12 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – " בני ברק " ב־" בני ברק "
מ (החלפת טקסט – "התוועדות " ב־"התוועדות ")
מ (החלפת טקסט – " בני ברק " ב־" בני ברק ")
שורה 35: שורה 35:
בהוספות שהוספו בסידור של [[חסידות ביאלא]] - לוגנו, הוספו הוספות בנוסח האני מאמין כביכול בשם רבי [[יחיאל יהושע מביאלא]]{{הערת שוליים|נכדי האדמו"ר מכחישים זאת ולטענתם הדבר לא הוסף על ידו כחלק מנוסח האני מאמין.}} בנימוק שהתקנה היא תקנה מיוחדת לרגל דורות [[עקבתא דמשיחא]], הרב [[משה יהודה לייב לנדא]] יצא על כך במחאה נמרצת וכתב:
בהוספות שהוספו בסידור של [[חסידות ביאלא]] - לוגנו, הוספו הוספות בנוסח האני מאמין כביכול בשם רבי [[יחיאל יהושע מביאלא]]{{הערת שוליים|נכדי האדמו"ר מכחישים זאת ולטענתם הדבר לא הוסף על ידו כחלק מנוסח האני מאמין.}} בנימוק שהתקנה היא תקנה מיוחדת לרגל דורות [[עקבתא דמשיחא]], הרב [[משה יהודה לייב לנדא]] יצא על כך במחאה נמרצת וכתב:


{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=נדהמתי לראות על שליחות יד שעושים בנוסחאות, להוסיף בסדר נוסח האני מאמין "לרגלי עקבתא דמשיחא". כולנו מאמינים בני מאמינים, ב[[זוהר]] הקדוש, ברזי [[האריז"ל]] ובתורת [[הבעל שם טוב]], אך להוסיף בנוסחאות מקובלות הוא בגדר '''חוצפא יסגי''' בעקבתא דמשיחא, והדבר צריך תיקון. ועל זה באתי על החתום '''[[משה יהודה לייב לנדא|משה יהודא לייב לנדא]]'''|מקור=עיוני הלכות בני ברק [[תשס"ט]] ח"ג}}.
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=נדהמתי לראות על שליחות יד שעושים בנוסחאות, להוסיף בסדר נוסח האני מאמין "לרגלי עקבתא דמשיחא". כולנו מאמינים בני מאמינים, ב[[זוהר]] הקדוש, ברזי [[האריז"ל]] ובתורת [[הבעל שם טוב]], אך להוסיף בנוסחאות מקובלות הוא בגדר '''חוצפא יסגי''' בעקבתא דמשיחא, והדבר צריך תיקון. ועל זה באתי על החתום '''[[משה יהודה לייב לנדא|משה יהודא לייב לנדא]]'''|מקור=עיוני הלכות [[בני ברק]] [[תשס"ט]] ח"ג}}.


==העיקר השנים עשר - האמונה בביאת המשיח==
==העיקר השנים עשר - האמונה בביאת המשיח==
14,699

עריכות