נפש אלוקית: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  17 ביוני 2016
מ
החלפת טקסט – " גוף " ב־" גוף "
מ (החלפת טקסט – ",ע" ב־", ע")
מ (החלפת טקסט – " גוף " ב־" גוף ")
שורה 6: שורה 6:


==ענינה==
==ענינה==
הנפש האלוקית הינה, כלשונו של ספר ה[[תניא]], חלק אלוקה ממעל ממש. כלומר, שכביכול יש בכל יהודי חלק ממש מן הקב"ה. וענין זה אין לו ציור גשמי ח"ו, שהרי הקב"ה לא גוף ואינו נגבל בגדרי הגוף, אלא מובן ששורשו של הנפש האלוקית היא בהקב"ה ממש. מן המשלים המובאים לבאר ענין ז הוא האמור בנפש האלוקית בבריאת אדם "ויפח באפיו נשמת חיים", שכביכול הקב"ה נפח באדם את נשמה זו. ומבואר כי "מאן דנפח מתוכיה נפח", שתוכיות ופנימיות החיות שבאדם מוציא בנפיחתו בכוח. וכך נשמת האדם שנמשכה בו בבחינת "ויפח באפיו" נמשך כביכול מפנימיותו ועצמותו של הקב"ה.
הנפש האלוקית הינה, כלשונו של ספר ה[[תניא]], חלק אלוקה ממעל ממש. כלומר, שכביכול יש בכל יהודי חלק ממש מן הקב"ה. וענין זה אין לו ציור גשמי ח"ו, שהרי הקב"ה לא [[גוף]] ואינו נגבל בגדרי הגוף, אלא מובן ששורשו של הנפש האלוקית היא בהקב"ה ממש. מן המשלים המובאים לבאר ענין ז הוא האמור בנפש האלוקית בבריאת אדם "ויפח באפיו נשמת חיים", שכביכול הקב"ה נפח באדם את נשמה זו. ומבואר כי "מאן דנפח מתוכיה נפח", שתוכיות ופנימיות החיות שבאדם מוציא בנפיחתו בכוח. וכך נשמת האדם שנמשכה בו בבחינת "ויפח באפיו" נמשך כביכול מפנימיותו ועצמותו של הקב"ה.


עוד מבואר בענין זה כי נשמות ישראל עלו במחשבה, שכתוב "בני בכורי ישראל", וכמו שהבן נמשך ממוח האב, כך כביכול נשמת כל אדם מישראל נמשכה מחכמתו יתברך, שהיא בבחינת "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]".
עוד מבואר בענין זה כי נשמות ישראל עלו במחשבה, שכתוב "בני בכורי ישראל", וכמו שהבן נמשך ממוח האב, כך כביכול נשמת כל אדם מישראל נמשכה מחכמתו יתברך, שהיא בבחינת "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]".
14,699

עריכות