שיחה:עבודת הבירורים: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 5: שורה 5:
:הכל נכון, אך בתחילת הערך יש לתת קצת יותר רקע על משמעות עבודת הבירורים ואח"כ להסביר שכיום אנו אחרי. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 11:52, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
:הכל נכון, אך בתחילת הערך יש לתת קצת יותר רקע על משמעות עבודת הבירורים ואח"כ להסביר שכיום אנו אחרי. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 11:52, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
== להבין נכון את המשפט נסתיימה עבודת הבירורים ==
== להבין נכון את המשפט נסתיימה עבודת הבירורים ==
בשיחת אור לשושן פורים קטן תשנב (פורסם השנה בשיחה יומית לשושן פורים קטן תשנב) הרבי דיבר על עבודת הבירורים בהקשר לשלושה דברים, למרות שזה כבר היה אחרי שיחת  פרשת וישלח תשנב. אפשר היה להסביר שהכוונה היא לבירורים  בדרגה דלעתיד לבוא שמבררים מה שכבר הוברר להעלותו לדרגה עליונה יותר (ראה ליקוטי תורה פרשת צו,  הועתק בפנים),  אבל הרבי גם הדגיש בירורים שמהפכים את הלעומת זה כמו עניין דושן פורים,  שמהפכים את שושן עיר הבירה של הלעומת זה,  ומהפכים ומבררים את ארור המן.  מזה הבינו רבים שעדיין ישנה עבודת הבירורים,  אבל היא צריכה  להיות חדורה ברוח הדברים שהכול כבר מוכן,  וגם בגלוי,  ומה שנשאר זה רק לפתוח את העיניים.  בעצם כבר בשיחת פרשת וישלח נאמר שזה שנגמר עבודת הבירורים מתחיל כבר מיעקב אבינו, שגם אחרי שנודע לו שעשו עוד לא נתברר,  לא התנתק מהעניין שנמצאים כבר אחרי גמר הבירורים. והרבי הוסיף קל וחומר עכשיו.  אם כן זה לא משהו שהשתנה בשבת פרשת וישלח  תשנב. ועל כרחן צריכים לומר שהשינוי הוא בהרגש. כד דייקת שפיר בשיחת שושן פורים קטן שהזכרנו,  אפשר להבין שמשיח הוא לגמרי נעלה מהבירורים. (על דרך כמו שיעקב  אבינו היה נעלה מהבירורים ואם כן אפשר להסיק שאם מתדבקים בנשיא (ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו) הדור,  במשיח,  כל אחד יכול להעמיד את עצמו להיות למעלה לגמרי מעבודת הבירורים. את זה הבנתי לפי קט דעתי.  וה' הטוב יכפר). נכתב מהנייד,  שלא יכולתי לשים חתימה. Toramedia770 יט אדר א שנת ופרצת.
בשיחת אור לשושן פורים קטן תשנב (פורסם השנה בשיחה יומית לשושן פורים קטן תשנב) הרבי דיבר על עבודת הבירורים בהקשר לשלושה דברים, למרות שזה כבר היה אחרי שיחת  פרשת וישלח תשנב. אפשר היה להסביר שהכוונה היא לבירורים  בדרגה דלעתיד לבוא שמבררים מה שכבר הוברר להעלותו לדרגה עליונה יותר (ראה ליקוטי תורה פרשת צו,  הועתק בפנים),  אבל הרבי גם הדגיש בירורים שמהפכים את הלעומת זה כמו עניין שושן פורים,  שמהפכים את שושן עיר הבירה של הלעומת זה,  ומהפכים ומבררים את ארור המן.  מזה הבינו רבים שעדיין ישנה עבודת הבירורים,  אבל היא צריכה  להיות חדורה ברוח הדברים שהכול כבר מוכן,  וגם בגלוי,  ומה שנשאר זה רק לפתוח את העיניים.  בעצם כבר בשיחת פרשת וישלח נאמר שזה שנגמר עבודת הבירורים מתחיל כבר מיעקב אבינו, שגם אחרי שנודע לו שעשו עדיין לא נתברר,  לא התנתק מהעניין שנמצאים כבר אחרי גמר הבירורים. והרבי הוסיף קל וחומר עכשיו.  אם כן זה לא משהו שהשתנה בשבת פרשת וישלח  תשנב. ועל כרחן צריכים לומר שהנקודה היא ההרגש. כד דייקת שפיר בשיחת שושן פורים קטן שהזכרנו,  אפשר להבין שמשיח הוא לגמרי נעלה מהבירורים. (על דרך כמו שיעקב  אבינו היה נעלה מהבירורים ואם כן אפשר להסיק שאם מתדבקים בנשיא (ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו) הדור,  במשיח,  כל אחד יכול להעמיד את עצמו להיות למעלה לגמרי מעבודת הבירורים. את זה הבנתי לפי קט דעתי.  וה' הטוב יכפר). נכתב מהנייד,  שלא יכולתי לשים חתימה. Toramedia770 יט אדר א שנת ופרצת.
300

עריכות