מעלי קבצים, highauser
8,632
עריכות
מ (←אם כבר דנים..) |
|||
שורה 19: | שורה 19: | ||
::#כוונתי למבואר בלקו"ש שם שבעוה"ב ב' בחינות: גילוי תענוג נברא וגילוי תענוג בורא (ושם בהערה שאינו גילוי כ"א יתעלו שם, וצ"ב.) ובמאמרים אלו (כי ישאלך ת"ש ועטר"ת) מבואר שיש 2 בחינות של ש"י עולמות ושל כתר (פי 2). האם זה אותו עניין? (עתה הבחנתי שלאורך השיחה הרבי מציין ל'וככה' (ואינו תח"י, ולמיטב ידיעתי יצא רק לאחרונה בדפוס לראשונה) תכלית, כוונתי היתה שנראה מהדברים שהמדובר הוא סוגיה רחבה שנידונה פעמים רבות בחסידות ויש צורך לרדת לעומקה. | ::#כוונתי למבואר בלקו"ש שם שבעוה"ב ב' בחינות: גילוי תענוג נברא וגילוי תענוג בורא (ושם בהערה שאינו גילוי כ"א יתעלו שם, וצ"ב.) ובמאמרים אלו (כי ישאלך ת"ש ועטר"ת) מבואר שיש 2 בחינות של ש"י עולמות ושל כתר (פי 2). האם זה אותו עניין? (עתה הבחנתי שלאורך השיחה הרבי מציין ל'וככה' (ואינו תח"י, ולמיטב ידיעתי יצא רק לאחרונה בדפוס לראשונה) תכלית, כוונתי היתה שנראה מהדברים שהמדובר הוא סוגיה רחבה שנידונה פעמים רבות בחסידות ויש צורך לרדת לעומקה. | ||
::#בנקודה זו אתה לא הבהרת דיו.. מסכים אני שהדיונים על תחיית המתים נאמרו על סוגיות חז"ל שהשתמשו בביטוי עולם הבא אבל עדיין דברו על תחיית המתים. ולכן וודאי צריך ערך על עולם הבא שיכיל בתוכו את כל הפירושים ומאמרי חז"ל וביאורי החסידות בפירושיו השונים בלי קשר לערך זה, אמנם גם יתכן שחלקים מערך זה יהיה ניתן להעביר לערך על עולם הבא, (ואולי ליצור קישור לפרק בערך שם), אלא שלדעתי יש קודם לסיים את הערך בשלמותו ורק אחרי שיהיה את שני הערכים פחות או יותר מלאים יהיה אפשר לסדר בינהם..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:56, 26 בינואר 2016 (UTC) | ::#בנקודה זו אתה לא הבהרת דיו.. מסכים אני שהדיונים על תחיית המתים נאמרו על סוגיות חז"ל שהשתמשו בביטוי עולם הבא אבל עדיין דברו על תחיית המתים. ולכן וודאי צריך ערך על עולם הבא שיכיל בתוכו את כל הפירושים ומאמרי חז"ל וביאורי החסידות בפירושיו השונים בלי קשר לערך זה, אמנם גם יתכן שחלקים מערך זה יהיה ניתן להעביר לערך על עולם הבא, (ואולי ליצור קישור לפרק בערך שם), אלא שלדעתי יש קודם לסיים את הערך בשלמותו ורק אחרי שיהיה את שני הערכים פחות או יותר מלאים יהיה אפשר לסדר בינהם..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:56, 26 בינואר 2016 (UTC) | ||
:#בזכותך נכנסתי ממש קצת לענין, וראיתי שאכן הוא עמוק מני ים (וגם על כך הערכתי לך שנכנסת לבררו וללבנו). לכאורה '''בהשקפה ראשונה''' נראה לי שמה שמבואר בלקו"ש הוא העמקת הביאור של מה שמבואר במאמרים. אמנם שתי הבחינות המבוארות שם, לכאורה אינן תואמות לשתי הבחינות המבוארות בהמשך ס"ו ע' קה (שעל פיו כתבתי בערך [[עולם הבא]]) - ואחר העיון בזכותך נכנסתי למאמר עקב תשכ"ז שציינת וראיתי שהרבי מקשה זאת בהערה 61 שם. בקיצור באמת נושא רציני... [אם כי אני מקווה שעומדות למול עיניך הוראות הרבי (לעורכי מ"מ לרמב"ם וכד') שהדבר הראשון במעלה הוא לסיים בזריזות, ואפי' לא לגמרי, ואת ההשלמות וכו' להוסיף במהדורה שניה...] | |||
:#אכן לא הבהרתי ואפרט קצת: בעצם [[תחיית המתים]] ו[[עולם הבא]] ענינם אחד ברבים מהדברים. אלא שלגבי החלוקה לערכים, יש לעשות זאת באופן הברור ביותר ל'''משתמש''' (כפי שציינת אתה ב[[שיחה:גלות]]). ולכן כל הענינים מחז"ל וחסידות שהבאת, שכותרתם היא העולם הבא ("כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא", "לעולם הבא עין לא ראתה כו' זה עדן כו'" וכד') צריכים להיות בערך ההוא. ואקווה שכתבתי ברור. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 20:13, 28 בינואר 2016 (UTC) | |||
==יש לעיין== | ==יש לעיין== |