משתמש:הנחה/טיוטה - תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 62: שורה 62:


====גילוי התענוג שישראל עצמם====
====גילוי התענוג שישראל עצמם====
עיקר הגילוי בתחיית המתים הוא שתתגלה המעלה שבישראל עצמם, שהם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר".{{הערה|ישעיה ס, כא.}} דרגה זו היא למעלה מגילוי התענוג שבמעשה המצווות כי נשמות ישראל מושרשים בעצמות למעלה מהתורה והמצוות. גם בגופו של היהודי ישנו בחירת העצמות. ולכן גילוי מעלתם נעלית יותר אפילו משכר עבודתם.  
עיקר הגילוי בתחיית המתים הוא שתתגלה המעלה שבישראל עצמם, שהם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר".{{הערה|ישעיה ס, כא.}} דרגה זו היא למעלה מגילוי התענוג שבמעשה המצוות כי ישראל מושרשים ב[[עצמות]] למעלה מהתורה והמצוות. ובפרטיות שני דרגות בזה המעלה שבנשמות ישראל שבהם יתגלה שהם מושרשים בעצמות, ומעלת הגוף שבו ישנו בחירת העצמות. ולכן גילוי מעלתם נעלית יותר אפילו משכר עבודתם.  


עיקר הגילוי בזמן התחייה הוא גילוי זה, לפי שגילוי התענוג שבמצוות ישנה כבר גם בימות המשיח, למרות שהגילוי שבימות המשיח אינו כמו הגילוי שבתחיית המתים שלכן אמרו חז"ל: "כל הנביאים לא נתנבאו אלא לימות המשיח אבל עולם הבא עין לא ראתה גו'", זה עצמו מוכיח שבתחיית המתים תתגלה דרגה שלא התגלתה כלל בימות המשיח והוא המעלה שבישראל עצמם, כי תענוג מעשה המצוות תתחיל להתגלות כבר בימות המשיח.   
עיקר הגילוי בזמן התחייה הוא גילוי זה, לפי שגילוי התענוג שבמצוות ישנה כבר גם בימות המשיח, למרות שהגילוי שבימות המשיח אינו כמו הגילוי שבתחיית המתים שלכן אמרו חז"ל: "כל הנביאים לא נתנבאו אלא לימות המשיח אבל עולם הבא עין לא ראתה גו'", זה עצמו מוכיח שבתחיית המתים תתגלה דרגה שלא התגלתה כלל בימות המשיח והוא המעלה שבישראל עצמם, כי תענוג מעשה המצוות תתחיל להתגלות כבר בימות המשיח.   
5,403

עריכות