בחזקת משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 2 בתים ,  16 בינואר 2016
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:


== מהותה של חזקה זו ==
== מהותה של חזקה זו ==
הדרך להגדיר אדם שוטה, מובא בגמ' חגיגה (ג' ע"ב) ג' פרטים לזיהוי שוטה, ובשביל להגדירו שוטה הוא צריך לעשות את שלושתם. כלומר, כל פרט כשלעצמו ניתן להסביר שבא מחמת שיגעון ואפש"ל סיבה אחרת וזה בא לאו דווקא משיגעון. אך אם עושה את שלושתם - ההסתברות אומרת שהוא שוטה, וזה '''חזקה''' שהוא שוטה.
הדרך להגדיר אדם שוטה, מובא בגמ' חגיגה (ג' ע"ב) ג' פרטים לזיהוי שוטה, ובשביל להגדירו שוטה הוא צריך לעשות את שלושתם. כלומר, כל פרט כשלעצמו ניתן להסביר שבא מחמת שיגעון ואפש"ל סיבה אחרת וזה בא לאו דווקא משיגעון. אך אם עושה את שלושתם - ההסתברות אומרת שהוא שוטה, וזה '''חזקה''' שהוא שוטה.
וכן הוא לעניננו: על פי נגלה, ענינה של הגאולה היא שיוכלו ישראל לקיים את כל התורה, וכמו שבפתיחת הל' מלך המשיח, פותח הרמב"ם: "המלך המשיח עתיד...א) להחזיר מלכות בית דוד ליושנה... ב)ובונה המקדש. ג) ומקבץ נדחי ישראל". ובהתאם לג' פעולות אלו, תחזור קיום המצוות לשלימותה - החזרת המלכות תביא "חוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם". "בונה המקדש" מביא ל"מקריבין קרבנות" ואת כל מצוות המקדש, ו"מקבץ נדחי ישראל מביא ל"ועושין שמיטין ויובלות" ואת המצוות התלויות בארץ, שהתנאי שלהם הוא 'רוב יושביה עליה'.  א"כ: זהו ענינה של הגאולה (ע"פ נגלה).
וכן הוא לעניננו: על פי נגלה, ענינה של הגאולה היא שיוכלו ישראל לקיים את כל התורה, וכמו שבפתיחת הל' מלך המשיח, פותח הרמב"ם: "המלך המשיח עתיד...א) להחזיר מלכות בית דוד ליושנה... ב)ובונה המקדש. ג) ומקבץ נדחי ישראל". ובהתאם לג' פעולות אלו, תחזור קיום המצוות לשלימותה - החזרת המלכות תביא "חוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם". "בונה המקדש" מביא ל"מקריבין קרבנות" ואת כל מצוות המקדש, ו"מקבץ נדחי ישראל מביא ל"ועושין שמיטין ויובלות" ואת המצוות התלויות בארץ, שהתנאי שלהם הוא 'רוב יושביה עליה'.  א"כ: זהו ענינה של הגאולה (ע"פ נגלה).
את הגאולה מביא מלך המשיח. איך ניתן לזהותו? בשביל זה צריך את החזקה. ומהי?
את הגאולה מביא מלך המשיח. איך ניתן לזהותו? בשביל זה צריך את החזקה. ומהי?
שורה 19: שורה 19:
חזקה זו אינה הסתברות גרידא, אלא זו הסתברות של חכמים, שעל מנת להוציא את אותו אדם מחזקתו - עליך להביא ראיה שאכן חסר בו בהתעסקות בא' מג' פרטים אלו. וכל עוד לא ניתן להפריך את עובדת היותו עוסק בג' ענינים אלו - הרי הוא בחזקת משיח שהוא יהיה המשיח ודאי בסוף עבודתו.
חזקה זו אינה הסתברות גרידא, אלא זו הסתברות של חכמים, שעל מנת להוציא את אותו אדם מחזקתו - עליך להביא ראיה שאכן חסר בו בהתעסקות בא' מג' פרטים אלו. וכל עוד לא ניתן להפריך את עובדת היותו עוסק בג' ענינים אלו - הרי הוא בחזקת משיח שהוא יהיה המשיח ודאי בסוף עבודתו.
כמובן, שבדורנו זכינו, ויש לנו את כ"ק אד"ש שעוסק בג' ענינים אלו, והוא הוא הבחזקת משיח. וכגיון שהוא מוחזק שהוא משיח - מה שאומר שהוא המשיח שיגאל אותנו ברגע ממש.
כמובן, שבדורנו זכינו, ויש לנו את כ"ק אד"ש שעוסק בג' ענינים אלו, והוא הוא הבחזקת משיח. וכגיון שהוא מוחזק שהוא משיח - מה שאומר שהוא המשיח שיגאל אותנו ברגע ממש.


==סימני בחזקת משיח==
==סימני בחזקת משיח==
משתמש אלמוני