צרעת: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2 בתים ,  11 באוגוסט 2014
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
בנגעים ישנם שלושה סוגים: נגעי אדם, נגעי בתים ונגעי בגדים, אשר מתפשט בהם כתם מסוים, האדם המקבל נגע מכונה מצורע והסימן-נגע זה מבטא אשר האדם עשה מעשה שלילי, ועליו לגשת לכהן שבודק האם הכתם נחשב נגע והאם זה טמא, דינים רבים יש בזיהוי הנגע ובטיהור המצורע, ומפורטים בפרשות [[תזריע]] ו[[מצורע]]  
בנגעים ישנם שלושה סוגים: נגעי אדם, נגעי בתים ונגעי בגדים, אשר מתפשט בהם כתם מסוים, האדם המקבל נגע מכונה מצורע וסימן-נגע זה מבטא אשר האדם עשה מעשה שלילי, ועליו לגשת לכהן שבודק האם הכתם נחשב נגע והאם זה טמא, דינים רבים יש בזיהוי הנגע ובטיהור המצורע, ומפורטים בפרשות [[תזריע]] ו[[מצורע]]  


==סוגי הנגעים==
==סוגי הנגעים==
שורה 26: שורה 26:
[[הרבי]] מסביר{{הערה|שיחת פרשת תזריע מצורע תשנ"ב}} שרצף הפרשיות "תזריע-מצורע" מבטא ומרמז על התהליך של [[גלות]] ו[[גאולה]], ענינו של הגאולה הוא שלאחר שבמשך הגלות מבררים ומנסים לגלות בעולם את הטוב שבכל דבר, וכל הדברים הגשמיים והנחותים, מתגלה מעלתם האמיתית איך שבשורשם הם נעלים, כי כל הגבוה גבוה נופל למטה למטה,
[[הרבי]] מסביר{{הערה|שיחת פרשת תזריע מצורע תשנ"ב}} שרצף הפרשיות "תזריע-מצורע" מבטא ומרמז על התהליך של [[גלות]] ו[[גאולה]], ענינו של הגאולה הוא שלאחר שבמשך הגלות מבררים ומנסים לגלות בעולם את הטוב שבכל דבר, וכל הדברים הגשמיים והנחותים, מתגלה מעלתם האמיתית איך שבשורשם הם נעלים, כי כל הגבוה גבוה נופל למטה למטה,


פרשת תזריע שבו מתואר פרטי הנגעים מרמז על תקופת הגלות, שלמראית עין יש ענינים שלילים,
פרשת תזריע שבה מתוארים פרטי הנגעים מרמז על תקופת הגלות, שלמראית עין יש ענינים שלילים,


פרשת מצורע שבו מוסבר איך מטהרים את הנגעים מרמז על תקופת הגולה שבה יתגלה לגמרי הטוב והמעלה שבעולם.  
פרשת מצורע שבה מוסבר איך מטהרים את הנגעים מרמז על תקופת הגולה שבה יתגלה לגמרי הטוב והמעלה שבעולם.  


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]