|
|
שורה 4: |
שורה 4: |
|
| |
|
| על פי הרמב"ם ועוד, האמונה הנוצרית מוגדרת כ[[עבודה זרה]]. יחד עם זאת, יש הסבורים שכיום בעקבות שינויים שחלו באמונת חלק מהנוצרים, אין לקבוע באופן גורף שכל הנוצרים הנם עובדי עבודה זרה{{הערה|דרור פיקסלר וגיל נדל, [http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/natsrut/haim-2.htm האם הנוצרים בימינו עובדי עבודה זרה הם?], תחומין כ"ב תשס"ב 68-78}}. | | על פי הרמב"ם ועוד, האמונה הנוצרית מוגדרת כ[[עבודה זרה]]. יחד עם זאת, יש הסבורים שכיום בעקבות שינויים שחלו באמונת חלק מהנוצרים, אין לקבוע באופן גורף שכל הנוצרים הנם עובדי עבודה זרה{{הערה|דרור פיקסלר וגיל נדל, [http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/natsrut/haim-2.htm האם הנוצרים בימינו עובדי עבודה זרה הם?], תחומין כ"ב תשס"ב 68-78}}. |
| | | ==זרמים עקריים בנצרות== |
| == מקור השם ==
| |
| שמה של הדת נגזר מהפסוק "ונצר משורשיו יפרה" (ישעיהו י"א א) אותו דרש ישו על עצמו ולכן נקרא ישו הנוצרי{{הערת שוליים|1=[[אברבנאל]] "מעיני הישועה" תמר "ישע הנצרי".}}.
| |
| | |
| ==מעיקרי הנצרות==
| |
| מעיקרי האמונה הנוצרית, היא 'אמונת השילוש': ראיית ה"אלו-הות" כשלוש ישויות: 'האב' (אלוקים), 'הבן' (ישו, הנחשב בנו של האלוקים) ו'רוח הקודש' (מעין השראה אלוקית), הנחשבים למציאות אחת המכונה על ידי הנוצרים "השילוש הקדוש".
| |
| | |
| עקרונות נוספים הם:
| |
| * האמונה כי ישו הוא 'א-ל' ואדם כאחד (רעיון זה עורר בעבר מחלוקת בין הפלגים השונים).
| |
| * האמונה כי מיתתו היא כפרה על חטאי האנושות.
| |
| הצהרת האמונה בעקרונות אלו, ועוד נוספים המנוסחים במסמך המכונה "קארדו", היא תנאי עיקרי להפיכתו של אדם לנוצרי.
| |
| | |
| ==דמותו של ישו בנצרות==
| |
| {{הפניה לערך מורחב|ישו הנוצרי}}
| |
| ה'''נצרות''' מאמינה, כי [[ישו הנוצרי]] הוא ה"משיח" המוזכר בתנ"ך. במהלך השנים, התפתחה תיאולוגיה בנצרות לפיה, ישו, היה 'בן' של אלוקים, הישות ב"שילוש" הנקראת 'בן', אשר התלבשה או התגלתה בגוף בשר ודם.
| |
| | |
| ==זרמים עקריים בנצרות== | |
| *הכנסייה הרומית הקתולית. | | *הכנסייה הרומית הקתולית. |
| *הכנסייה הפרוטסטנטית. | | *הכנסייה הפרוטסטנטית. |