אחדות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 4 בתים ,  26 במאי 2008
שורה 115: שורה 115:
ועל פי זה, כאשר רשב"י  הסתכל על יהודי, היה רואה בו את ענייניו הוא,היינו שהיה רואה ביהודי את בחינת רשב"י שבו.וכל זה למרות גודל העילוי של רשב"י... אף על פי כן גם עניין זה נמשך אצל תלמידיו כו', ובאופן שרשב"י הי' רואה אצלם את העניינים שלו – בחינת רשב:י שבכל אחד ואחד.
ועל פי זה, כאשר רשב"י  הסתכל על יהודי, היה רואה בו את ענייניו הוא,היינו שהיה רואה ביהודי את בחינת רשב"י שבו.וכל זה למרות גודל העילוי של רשב"י... אף על פי כן גם עניין זה נמשך אצל תלמידיו כו', ובאופן שרשב"י הי' רואה אצלם את העניינים שלו – בחינת רשב:י שבכל אחד ואחד.


ועל דרך המדובר כמה פעמים אודות מה שכתוב במאור עיניים (ס"פ פנחס) שבכאו"א מישראל יש ניצוץ של משיח, כשם שנשמצתו כולל את כל נש"י. וכידוע המקור לזה בנגלה (ראה לקו"ש ח"ב ע' 599).....
ועל דרך המדובר כמה פעמים אודות מה שכתוב במאור עיניים (ס"פ פנחס) שבכאו"א מישראל יש ניצוץ של משיח, כשם שנשמתו כולל את כל נש"י. וכידוע המקור לזה בנגלה (ראה לקו"ש ח"ב ע' 599)...


אהבת ישראל ואחדות ישראל – כדברי רשב"י "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין", (סוכה מה, ב.)  מכיוון שזהו עולם שלו ועליו לתקן את העולם – על ידי זה שדואג לטובתו של הזולת, ולא רק באופן דאהבת ישראל, אלא אלא גם באופן דאחדות ישראל, שהרי כדי לתקן את הזולת צריכים להתאחד עמו ע"ד הסיפור שהובא לעיל מאדמו"ר האמצעי, שכדי לסייע לזולת, הי' צריך למצוא את הדבר אצלו בדקות דדקות עכ"פ, והרי אצלו – גם עניין שהוא בדקות דדקות, הרי זה עניין עקרי.
אהבת ישראל ואחדות ישראל – כדברי רשב"י "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין", (סוכה מה, ב.)  מכיוון שזהו עולם שלו ועליו לתקן את העולם – על ידי זה שדואג לטובתו של הזולת, ולא רק באופן דאהבת ישראל, אלא אלא גם באופן דאחדות ישראל, שהרי כדי לתקן את הזולת צריכים להתאחד עמו ע"ד הסיפור שהובא לעיל מאדמו"ר האמצעי, שכדי לסייע לזולת, הי' צריך למצוא את הדבר אצלו בדקות דדקות עכ"פ, והרי אצלו – גם עניין שהוא בדקות דדקות, הרי זה עניין עקרי.
48

עריכות