אחדות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2,412 בתים ,  18 במאי 2008
שורה 316: שורה 316:
(ליקוטי שיחות ח"ה ע' 428)
(ליקוטי שיחות ח"ה ע' 428)


==כוח האחדות, על ידי ביטול ושמחה עצומה ==
== ישנם ענינים שאמיתית האחדות היא ע"י פירוד דוקא ==
 
כדי לתקן את חטא עץ הדעת, שהתחיל ע"י שהשתמשו בענין שלא במקומו – ניתנה מצות חלה.
 
ענין החלה הוא שמפרידים חלק אחד מהעיסה מחברו, כך, שכל העיסה היא חולין, וחלק זה של העיסה הוא קודש, ונאכל לכהנים, ובטהרה דוקא.
 
ואף שהתורה היא שלום ואחדות,
 
– אדמו"ר הזקן מאריך ביותר בתניא פרק ל"ב אודות הענין דאהבת ישראל, ומבאר באריכות שהוא יסוד כל התורה כולה. וגם במאמר ד"ה החלצו (תרנ"ט) מאריך ביותר אודות החסרון בענין הפירוד, ושזהו מקור על כל המדות רעות –
 
אעפ"כ, כשאדם עומד וצווח: מה לי שולחן-ערוך, יש צורך באחדות – אזי "לא תאמרון קשר גו'"(ישעי' ח, יב. וראה סנהדרין כו, א).
 
ישנם ענינים שאמיתית האחדות היא ע"י פירוד דוקא. החילוקים בבנ"י דכהנים לויים וישראלים, אין זה ענין של פירוד חס ושלום; אדרבה – זוהי אחדות אמיתית. ההתחלקות דעשר קדושות היא ענין של אחדות. ועד"ז גם במצות חלה....
 
אהבת ישראל היא יסוד כל התורה, כל התורה היא ענין של שלום ואחדות, ואדמו"ר הזקן מאריך ביותר במעלת האחדות, וא"כ, איך באים לעשות כאן מחלוקת ופירוד?
 
אבל שם, בפרק ל"ב בתניא, מובא לשון המשנה "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". דיוק הלשון הוא – "ומקרבן לתורה", הוא מקרב את הבריות אל התורה,
 
אבל לא חס-ושלום להוציא את התורה מהשולחן-ערוך, ולגוזרה בהתאם למדתם של ה"בריות", ושהם ינהגו בה מנהג בעלות ("פּראַווען בעל-הבית'שקייט") ויאמרו "שמועה זו נאה ושמועה זו אינה נאה".
 
([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/17/3/19.htm תורת מנחם ש"פ שלח תשט"ז ע' 20-22]. עיין שם בארוכה. הוגה ונדפס בלקוטי שיחות ח"ב פרשת שלח)


והנה התורה נק' תורת הוי"ה כי בתורה כתיב וכל נתיבותיה שלום וכמ"ש או יחזיק במעוזי יעשה שלום לי וגו' שלום בפמליא של מעלה ובפמליא של מטה שיהי' בחי' ההתכללות ויחוד הספירות וההיכלות ועי"ז יומשך גילוי אור א"ס ב"ה. והתכללות זו הוא ע"י הבטול. וזהו יסוד כל התורה להיות בטול היש לאין וכל השלשה דברים שעליהם העולם עומד היינו תורה ועבודה וגמ"ח כולם ענינם בטול היש לאין וע"י הבטול נעשה ההתכללות משא"כ בבחי' יש כו'.  
והנה התורה נק' תורת הוי"ה כי בתורה כתיב וכל נתיבותיה שלום וכמ"ש או יחזיק במעוזי יעשה שלום לי וגו' שלום בפמליא של מעלה ובפמליא של מטה שיהי' בחי' ההתכללות ויחוד הספירות וההיכלות ועי"ז יומשך גילוי אור א"ס ב"ה. והתכללות זו הוא ע"י הבטול. וזהו יסוד כל התורה להיות בטול היש לאין וכל השלשה דברים שעליהם העולם עומד היינו תורה ועבודה וגמ"ח כולם ענינם בטול היש לאין וע"י הבטול נעשה ההתכללות משא"כ בבחי' יש כו'.  
שורה 325: שורה 345:
   
   
([http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/toraor/2/11a תורה אור סוף פרשת נח])
([http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/toraor/2/11a תורה אור סוף פרשת נח])
== על ידי ביטול ושמחה עצומה ==


  בביטול גמור ובשמחה עצומה  
  בביטול גמור ובשמחה עצומה  
48

עריכות