←הכנה למתן תורה, למלאכת המשכן
שורה 106: | שורה 106: | ||
== הכנה למתן תורה | == הכנה למתן תורה כאיש אחד בלב אחד == | ||
גדול השלום שבכל המסעות כתיב ויסעו ויחנו נוסעים במחלוקת וחונים במחלוקת כיון שבאו כולם לפני הר סיני נעשו כולם חנייה אחת. הדא דכתיב (שמות יט) ויחן שם ישראל, ויחנו שם בני ישראל אין כתיב כאן אלא ויחן שם ישראל, אמר הקב"ה הרי שעה שאני נותן תורה לבני. | גדול השלום שבכל המסעות כתיב ויסעו ויחנו נוסעים במחלוקת וחונים במחלוקת כיון שבאו כולם לפני הר סיני נעשו כולם חנייה אחת. הדא דכתיב (שמות יט) ויחן שם ישראל, ויחנו שם בני ישראל אין כתיב כאן אלא ויחן שם ישראל, אמר הקב"ה הרי שעה שאני נותן תורה לבני. | ||
שורה 124: | שורה 124: | ||
''(לקוטי שיחות חכ"ח ע 233)'' | ''(לקוטי שיחות חכ"ח ע 233)'' | ||
שורה 174: | שורה 167: | ||
([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/lkus/32/15/17/266.htm לקוטי שיחות כרך לב הוספות ע' 267. עיין שם בארוכה]) | ([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/lkus/32/15/17/266.htm לקוטי שיחות כרך לב הוספות ע' 267. עיין שם בארוכה]) | ||
== הכנה למלאכת המשכן, מחצית השקל == | |||
לא רק "כאיש אחד", בכ"ף הדמיון, אלא גם לב אחד ממש | |||
כשם שבהקדמה למ"ת הוצרכה להיות אחדותם של ישראל כמו שכתוב "ויחן שם ישראל", "ויחן" לשון יחיד, "כאיש אחד בלב אחד", לא רק "כאיש אחד", בכ"ף הדמיון, אלא גם לב אחד ממש - הוצרכה להיות אחדותם של ישראל כהקדמה למלאכת המשכן, כמ"ש "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל", שכל ישראל נעשו מציאות אחת של קהל ("'''ויקהל'''"), ולא רק "ויקהל" סתם (שבקהל מודגש וניכר שנעשה מריבוי אנשים), אלא "ויקהל '''משה'''" - שמצד בחינת וניצוץ משה שישנו בכל אחד ואחד מישראל הרי זה "איש אחד" (משה) ממש. | |||
''(ש"פ ויקהל, פ' שקלים ה' תשמ"ט. ספר השיחות ה'תשמ"ט ע' 294. עיין שם בארוכה)'' | |||
==נוגע לעבודה שבלב== | ==נוגע לעבודה שבלב== |