←מאמר ושיחה האחרונה שהרבי הגי-ה
שורה 263: | שורה 263: | ||
== מאמר ושיחה האחרונה שהרבי הגי-ה == | == מאמר ושיחה האחרונה שהרבי הגי-ה == | ||
ואתה תצוה את בני ישראל שמשה מצוה (מקשר ומחבר) את בני ישראל עצמם, כי מצד עצם הנשמה, כל ישראל הם חד. ועל ידי העבודה דישראל נעשה יתרון והוספה בבחינת עצם הנשמה. | |||
ולהעיר שעל ידי זה ניתוסף בהאחדות דישראל. שהאחדות דישראל על ידי עצם הנשמה שמתגלית בהם היא '''כמו''' דבר נוסף על מציאותם. ולכן, אחדות זו היא על ידי שעושים נפשם עיקר וגופם טפל. ועל ידי גילוי עצם הנשמה כמו שהיא מושרשת בהעצמות - שעל ידי זה גם הציור הציור של הכוחות הגלויים הוא חד עם העצם - האחדות דישראל היא בכל העניינים שלהם, גם בעניינים השייכים לגוף. | |||
''(קונטרס פורים קטן תשנ'ב, מאמר ואתה תצוה סעיף יא)'' | |||
(את הקונטרס חילק הרבי בליל פורים קטן תשנ"ב בצירוף שני שטרות של דולר וחתיכת לעקאח (עוגה). ''רשימת בית חינו'') | |||
מחצית השקל מורה על העבודה דאחדות ישראל. ולכן מדגישים שכאשר יהודי נמצא בפני עצמו הרי הוא רק "מחצית", ובכדי להיות "שקל הקודש" עליו להתאחד עם עוד יהודי שני ועד להתאחד עם כל אחד ואחד מבני ישראל. וזהו קיום המצוה של "ואהבת לרעך כמוך", שפירוש "רעך" הוא לא רק יהודי שנמצא קרוב אליו, אלא אפילו יהודי שנמצא בקצוי תבל. והסיבה לזה היא כמו שכתוב אדמו"ר הזקן בתניא, שכל אחד ואחד מבני ישראל הוא "חלק אלוקה ממעל ממש", מציאות אחת. ואפילו במקרה שיש לשלול אצל חבירו ענין בלתי רצוי - הרי הצורה הכי יעילה לפעול זאת הוא על ידי שמשפיע עליו בדרכי נועם ובדרכי שלום. | מחצית השקל מורה על העבודה דאחדות ישראל. ולכן מדגישים שכאשר יהודי נמצא בפני עצמו הרי הוא רק "מחצית", ובכדי להיות "שקל הקודש" עליו להתאחד עם עוד יהודי שני ועד להתאחד עם כל אחד ואחד מבני ישראל. וזהו קיום המצוה של "ואהבת לרעך כמוך", שפירוש "רעך" הוא לא רק יהודי שנמצא קרוב אליו, אלא אפילו יהודי שנמצא בקצוי תבל. והסיבה לזה היא כמו שכתוב אדמו"ר הזקן בתניא, שכל אחד ואחד מבני ישראל הוא "חלק אלוקה ממעל ממש", מציאות אחת. ואפילו במקרה שיש לשלול אצל חבירו ענין בלתי רצוי - הרי הצורה הכי יעילה לפעול זאת הוא על ידי שמשפיע עליו בדרכי נועם ובדרכי שלום. |