אחדות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 9 בתים ,  8 במאי 2008
שורה 131: שורה 131:
5)ויק"ר פ"ט, ט. דא"ז פ' השלום. וראה גם תנחומא (באָבער) יתרו ט.   
5)ויק"ר פ"ט, ט. דא"ז פ' השלום. וראה גם תנחומא (באָבער) יתרו ט.   


לקוטי שיחות חכ"ח ע 233)
''(לקוטי שיחות חכ"ח ע 233)''


כשם שבהקדמה למ"ת הוצרכה להיות אחדותם של ישראל כמו שכתוב "ויחן שם ישראל", "ויחן" לשון יחיד, "כאיש אחד בלב אחד", לא רק "כאיש אחד", בכ"ף הדמיון, אלא גם לב אחד ממש - הוצרכה להיות אחדותם של ישראל כהקדמה למלאכת המשכן, כמ"ש "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל"23, שכל ישראל נעשו מציאות אחת של קהל ("'''ויקהל'''"), ולא רק "ויקהל" סתם (שבקהל מודגש וניכר שנעשה מריבוי אנשים), אלא "ויקהל '''משה'''" - שמצד בחינת וניצוץ משה שישנו בכל אחד ואחד מישראל24 הרי זה "איש אחד" (משה) ממש.
כשם שבהקדמה למ"ת הוצרכה להיות אחדותם של ישראל כמו שכתוב "ויחן שם ישראל", "ויחן" לשון יחיד, "כאיש אחד בלב אחד", לא רק "כאיש אחד", בכ"ף הדמיון, אלא גם לב אחד ממש - הוצרכה להיות אחדותם של ישראל כהקדמה למלאכת המשכן, כמ"ש "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל"23, שכל ישראל נעשו מציאות אחת של קהל ("'''ויקהל'''"), ולא רק "ויקהל" סתם (שבקהל מודגש וניכר שנעשה מריבוי אנשים), אלא "ויקהל '''משה'''" - שמצד בחינת וניצוץ משה שישנו בכל אחד ואחד מישראל24 הרי זה "איש אחד" (משה) ממש.
שורה 137: שורה 137:
הערות: 23) להעיר גם מזוהר פרשתנו (קצה, א)  רבי אבא פתח הקהל את העם האנשים והנשים והטף, מה להלן כללא דכלהו ישראל, אוף הכא כללא דכלהו ישראל, ומאן אינון שתין רבוא. 24) ופועל פעולתו בעבודה בפועל - "ליראה את ה'" באופן שהיראה היא "מילתא זוטרתי", כמו אצל משה (ברכות לג, ב. ושם נסמן. וראה תניא ראש פרק מ"ב)
הערות: 23) להעיר גם מזוהר פרשתנו (קצה, א)  רבי אבא פתח הקהל את העם האנשים והנשים והטף, מה להלן כללא דכלהו ישראל, אוף הכא כללא דכלהו ישראל, ומאן אינון שתין רבוא. 24) ופועל פעולתו בעבודה בפועל - "ליראה את ה'" באופן שהיראה היא "מילתא זוטרתי", כמו אצל משה (ברכות לג, ב. ושם נסמן. וראה תניא ראש פרק מ"ב)


(ש"פ ויקהל, פ' שקלים ה' תשמ"ט. ספר השיחות ה'תשמ"ט ע' 294. עיין שם בארוכה)
''(ש"פ ויקהל, פ' שקלים ה' תשמ"ט. ספר השיחות ה'תשמ"ט ע' 294. עיין שם בארוכה)''




משתמש אלמוני