אחדות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 68 בתים ,  28 באפריל 2008
שורה 78: שורה 78:


הערות:
הערות:
34) ראה תניא פ"ב שהוא כמו בן הנמשך ממוח האב. ע"ש.
34) ראה [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/tanya/1/2 תניא פ"ב] שהוא כמו בן הנמשך ממוח האב. ע"ש.
35) ולא רק "אב אחד" — בחי' חכמה, שהוא מקור להתחלקות. וי"ל שנרמז בל' התניא שם "ש­כולן מתאימות" — ראה סה"מ תרס"ט (ע' עג) "ש­מתאימות המה דהיינו בעצם מהותם", העצם של­מעלה מגילויים. ע"ש. וראה מכ' כ"ק מו"ח אדמו"ר (קובץ מכתבים לתהלים בתחלתו. אגרות קודש שלו כרך ב' ע' תקכד): "הנפשות אוהבים זה את זה להיותם אחד ממש מצד העצם דאלקות שהוא ה­עצמות ב"ה הכוללם וזה הבנת מאמר. . דהנפשות מתאימות".
35) ולא רק "אב אחד" — בחי' חכמה, שהוא מקור להתחלקות. וי"ל שנרמז בל' התניא שם "ש­כולן מתאימות" — ראה סה"מ תרס"ט (ע' עג) "ש­מתאימות המה דהיינו בעצם מהותם", העצם של­מעלה מגילויים. ע"ש. וראה מכ' כ"ק מו"ח אדמו"ר (קובץ מכתבים לתהלים בתחלתו. אגרות קודש שלו כרך ב' ע' תקכד): "הנפשות אוהבים זה את זה להיותם אחד ממש מצד העצם דאלקות שהוא ה­עצמות ב"ה הכוללם וזה הבנת מאמר. . דהנפשות מתאימות".
36) ל' התניא רפ"ב (ע"פ ל' הכתוב איוב (לא, ב), אלא שמוסיף תיבת "ממש"). וראה בארוכה שפע טל בהקדמה.
36) ל' התניא רפ"ב (ע"פ ל' הכתוב איוב (לא, ב), אלא שמוסיף תיבת "ממש"). וראה בארוכה שפע טל בהקדמה.
משתמש אלמוני