ברוך כבוד ה' ממקומו: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "גם כן" ב־"גם כן "
מ (החלפת טקסט – "ג"כ " ב־"גם כן")
מ (החלפת טקסט – "גם כן" ב־"גם כן ")
שורה 8: שורה 8:
'''ברוך''' - מלשון המבריך את הגפן, כלומר, ממשיך.
'''ברוך''' - מלשון המבריך את הגפן, כלומר, ממשיך.


'''כבוד הוי'''' - {{הדגשה|פי' כבוד ה' היינו בחינת ממכ"ע כבודו היינו זיו יקריה. שהיא בחינת מדת מלכותו ית' שנקר א גם כןחכמה תתאה שהיא מקור דבי"ע. אך שרשה ומקורה מבחינת חכמה עילאה (<small>כבוד עילאה - ל"ב נתיבות החכמה</small>) שהיא הנק' כבוד עילאה; ובה הוא השראת אור א"ס ב"ה ממש, שעל זה נאמר הראני נא את כבודך}}{{הערה|לקוטי תורה ויקרא דף א, עמ' א.}}.
'''כבוד הוי'''' - {{הדגשה|פי' כבוד ה' היינו בחינת ממכ"ע כבודו היינו זיו יקריה. שהיא בחינת מדת מלכותו ית' שנקר א גם כן חכמה תתאה שהיא מקור דבי"ע. אך שרשה ומקורה מבחינת חכמה עילאה (<small>כבוד עילאה - ל"ב נתיבות החכמה</small>) שהיא הנק' כבוד עילאה; ובה הוא השראת אור א"ס ב"ה ממש, שעל זה נאמר הראני נא את כבודך}}{{הערה|לקוטי תורה ויקרא דף א, עמ' א.}}.


'''ממקומו''' - מהיכן שהוא נמצא, מאחר שמלמטה אין ניכר מקומו. כ"ק אדמו"ר הזקן כותב ש"ממקומו, פי' ממקור חוצבו בעצמות".
'''ממקומו''' - מהיכן שהוא נמצא, מאחר שמלמטה אין ניכר מקומו. כ"ק אדמו"ר הזקן כותב ש"ממקומו, פי' ממקור חוצבו בעצמות".
שורה 18: שורה 18:
הם "ברעש גדול מתנשאים לעומת השרפים", כלומר, שכאשר שומעים הם את השרפים משבחים את הקב"ה, אזי כמו אדם השומע דבר נעלה ממנו, אך שאינו יכול להבינו אף שיודע שהוא דבר גדול, הרי הוא מתפעל במאוד. וכן השרפים מתפעלים במאוד ולכן מרעשים לעומתם. "שזהו בחינת הביטול שלהם למקורן מדת מלכותו ית', כמ"ש מלכותך מלכות כל עולמים וגו', שמתבטלין במציאות על ידי השרש שלהם".
הם "ברעש גדול מתנשאים לעומת השרפים", כלומר, שכאשר שומעים הם את השרפים משבחים את הקב"ה, אזי כמו אדם השומע דבר נעלה ממנו, אך שאינו יכול להבינו אף שיודע שהוא דבר גדול, הרי הוא מתפעל במאוד. וכן השרפים מתפעלים במאוד ולכן מרעשים לעומתם. "שזהו בחינת הביטול שלהם למקורן מדת מלכותו ית', כמ"ש מלכותך מלכות כל עולמים וגו', שמתבטלין במציאות על ידי השרש שלהם".


{{ציטוט|תוכן=והנה, המלאכים מחמת גודל עוצם השגתם ששפען וחיותן נמשך מבחינת שמו לבד, שהוא קדוש ומובדל; לכן הם בבחינת רצוא ושוב - רצוא ברשפי אש שלהבת מתלהטת להכלל באורו ית'. ושוב ביראה, שמחמת היראה הם חוזרים ונרתעים לאחוריהם, כענין שנאמר וירא העם וינועו ויעמדו מרחוק. ואומרים '''ברוך כבוד ה' ממקומו''' שיבורך ויומשך למטה גם כןבבחינת גילוי כמו שהוא למעלה.|מקור=לקוטי תורה תצא דף לה, עמ' א.|מרכאות=כן}}
{{ציטוט|תוכן=והנה, המלאכים מחמת גודל עוצם השגתם ששפען וחיותן נמשך מבחינת שמו לבד, שהוא קדוש ומובדל; לכן הם בבחינת רצוא ושוב - רצוא ברשפי אש שלהבת מתלהטת להכלל באורו ית'. ושוב ביראה, שמחמת היראה הם חוזרים ונרתעים לאחוריהם, כענין שנאמר וירא העם וינועו ויעמדו מרחוק. ואומרים '''ברוך כבוד ה' ממקומו''' שיבורך ויומשך למטה גם כן בבחינת גילוי כמו שהוא למעלה.|מקור=לקוטי תורה תצא דף לה, עמ' א.|מרכאות=כן}}


===פעולתה===
===פעולתה===
שורה 34: שורה 34:
אלים הוא כמו שם אלקים, ובשם אלקים ישנם מאה ועשרים צירופים של השם. ומי כמוכה באלים ה', הוא יחודם של השמות הוי' ואלקים. כלומר, שממשיכים את האור א"ס גם במדריגות הכי תחתונות של מלכות, כי כל צירוף הוא ענין של ירידה, וק"כ צירופים הוא ירידה על לדרגות התחתונות שבמלכות, וגם בהן מתאחד שם הוי'.
אלים הוא כמו שם אלקים, ובשם אלקים ישנם מאה ועשרים צירופים של השם. ומי כמוכה באלים ה', הוא יחודם של השמות הוי' ואלקים. כלומר, שממשיכים את האור א"ס גם במדריגות הכי תחתונות של מלכות, כי כל צירוף הוא ענין של ירידה, וק"כ צירופים הוא ירידה על לדרגות התחתונות שבמלכות, וגם בהן מתאחד שם הוי'.


וזהו גם כןהענין של "ברוך כבוד ה' ממקומו", שכבוד ה' זוהי בחינת מלכותו ית', וממקומו הוא השורש העצמי של החיות, דהיינו עצמות א"ס ב"ה. וזה נמשך - ברוך - למטה.
וזהו גם כן הענין של "ברוך כבוד ה' ממקומו", שכבוד ה' זוהי בחינת מלכותו ית', וממקומו הוא השורש העצמי של החיות, דהיינו עצמות א"ס ב"ה. וזה נמשך - ברוך - למטה.


==ראה גם==
==ראה גם==
39,916

עריכות