39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – ".ו" ב־". ו") |
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[תמונה:פאקינג1.jpg|left|thumb|250px|תלמידי הישבה בפאקינג]] | [[תמונה:פאקינג1.jpg|left|thumb|250px|תלמידי הישבה בפאקינג]] | ||
'''פאקינג''' (בגרמנית Pöcking) היא כפר קטן | '''פאקינג''' (בגרמנית Pöcking) היא כפר קטן על ידי מינכן שב[[גרמניה]]. לאחר ה[[שואה]] הקימו שם האמריקאים מחנה לפליטי מלחמה. מאות [[חסיד]]ים שיצאו את [[רוסיה]] בשנת [[תש"ו]] התיישבו בפאקינג. | ||
==התמקמות במחנות והקמת הישיבה== | ==התמקמות במחנות והקמת הישיבה== | ||
במחנה התרכזו 40000 נפשות, מתוכם כשלש מאות מ[[אנ"ש]] שרובם יוצאי [[סמרקנד]]. הם הגיעו במשך החודשים [[תמוז]]-[[אב]]-[[אלול]] [[תש"ו]] | במחנה התרכזו 40000 נפשות, מתוכם כשלש מאות מ[[אנ"ש]] שרובם יוצאי [[סמרקנד]]. הם הגיעו במשך החודשים [[תמוז]]-[[אב]]-[[אלול]] [[תש"ו]] על ידי הברחת הגבול מצ'כיה השכנה או ממדינות נוספות. מן הבולטים שבהם: הרה"ח ה[[משפיע]] הנודע ר' [[ניסן נמנוב]] - מנהל ישיבת [[תומכי תמימים סמרקנד]]. הגה"ח הר"ר [[אברהם אליהו פלאטקין]] - מראשי הישיבה בסמרקנד. המשפיע הרה"ח ר' [[זלמן לוויטין]]. הרה"ח המפורסם ר' [[ישראל לוין (נעוועל)|ישראל נעוולער]] ועוד. המחנה היה בשליטת האמריקאים ומשם היה קל יותר להשיג ויזות ל[[ארצות הברית]]. | ||
בהגיע אנ"ש לפאקינג השתדלו לקיים במקום חיי קהילה חבדי"ת רגילה על אף זמניות וארעיות שהותם שם. ביום הבהיר ט"ו [[אלול]] [[תש"ו]] כינס ר' [[ניסן נמנוב]] אסיפה של כל אנ"ש ובחר מתוכם ועד שינהל את עניני 'אגודת חסידי חב"ד פאקינג'. כן הקימו שם מוסדות לימוד לבנים ובנות, ו[[תומכי תמימים פאקינג]]. | בהגיע אנ"ש לפאקינג השתדלו לקיים במקום חיי קהילה חבדי"ת רגילה על אף זמניות וארעיות שהותם שם. ביום הבהיר ט"ו [[אלול]] [[תש"ו]] כינס ר' [[ניסן נמנוב]] אסיפה של כל אנ"ש ובחר מתוכם ועד שינהל את עניני 'אגודת חסידי חב"ד פאקינג'. כן הקימו שם מוסדות לימוד לבנים ובנות, ו[[תומכי תמימים פאקינג]]. | ||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==החיים במחנה== | ==החיים במחנה== | ||
[[קובץ:חסידים בפוקינג.jpg|שמאל|ממוזער|250px|חסידי חב"ד במחנה בפוקינג]] | [[קובץ:חסידים בפוקינג.jpg|שמאל|ממוזער|250px|חסידי חב"ד במחנה בפוקינג]] | ||
המצאותם של אנ"ש בפאקינג בכלל ושל הישיבה בפרט השפיעו מאוד על האוירה במחנה. בכלל, היתה האוירה במחנה עצובה ומדכאת עקב מצבם העגום כפליטים. אף השמועות שהיו מגיעות מ[[רוסיה]] על מאסרים ורדיפות שנעשו | המצאותם של אנ"ש בפאקינג בכלל ושל הישיבה בפרט השפיעו מאוד על האוירה במחנה. בכלל, היתה האוירה במחנה עצובה ומדכאת עקב מצבם העגום כפליטים. אף השמועות שהיו מגיעות מ[[רוסיה]] על מאסרים ורדיפות שנעשו על ידי הנ.ק. ווד. הוסיפו על האוירה הנכאה. אולם המצאותם של חסידי חב"ד יחד עם הידיעה שכעת נפתח פתח האפשרות להתראות עם הרבי ומוסף לכך פעולותיהם בקרב שאר פליטי המחנה - הקלו במעט את סאת צרותיהם. | ||
להתוועדויות של ר' ניסן היו מגיעים גם יהודים רבים שאינם חסידים. | להתוועדויות של ר' ניסן היו מגיעים גם יהודים רבים שאינם חסידים. |
עריכות