אכילת מצה: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 3 בתים ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "׳" ב־"'"
מ (החלפת טקסט – "—" ב־"-")
מ (החלפת טקסט – "׳" ב־"'")
שורה 14: שורה 14:
מצווה הסיבה זו, ישנם שני אופנים שאפשר לומר בגדרה:
מצווה הסיבה זו, ישנם שני אופנים שאפשר לומר בגדרה:


א) הסיבה אינו חיוב בפני עצמו, אלא הוא פרט ותנאי בהמצוה דאכילת מצה ושתיית [[ד׳ כוסות]] וכו', והיינו כשם שישנם פרטים ותנאים בנוגע לכמותה ואיכותה של אכילת המצה ושתיית הד׳ כוסות, כך יש תנאי באופן האכילה והשתיה - שצריך להיות דרך הסיבה.
א) הסיבה אינו חיוב בפני עצמו, אלא הוא פרט ותנאי בהמצוה דאכילת מצה ושתיית [[ד' כוסות]] וכו', והיינו כשם שישנם פרטים ותנאים בנוגע לכמותה ואיכותה של אכילת המצה ושתיית הד' כוסות, כך יש תנאי באופן האכילה והשתיה - שצריך להיות דרך הסיבה.


ב) הסיבה היא מצוה כללית בפני עצמה - האדם צריך להראות בליל פסח הנהגה דרך חירות, ומראה זה על ידי ההסיבה, באכילה על ידי הסיבה ובשתיה על ידי הסיבה.
ב) הסיבה היא מצוה כללית בפני עצמה - האדם צריך להראות בליל פסח הנהגה דרך חירות, ומראה זה על ידי ההסיבה, באכילה על ידי הסיבה ובשתיה על ידי הסיבה.
שורה 37: שורה 37:
לאחר ראיות לכאן ולכאן, מוכיח [[הרבי]] כי למעשה ישנם בהסיבה שני החיובים: א) מצוה בפני עצמה. ב) תנאי במצות אכילת מצה וכו'.  
לאחר ראיות לכאן ולכאן, מוכיח [[הרבי]] כי למעשה ישנם בהסיבה שני החיובים: א) מצוה בפני עצמה. ב) תנאי במצות אכילת מצה וכו'.  


וכשאוכל כזית מצה וכר בהסיבה - מקיים הוא המצוה דאכילת מצה כתיקונה ומצות הסיבה המיוחדת בפני עצמה; ובמצות ההסיבה כמו שהיא בפני עצמה - יש עיקר המצוה והוא באכילת כזית מצה ושתיית ד׳ הכוסות ו"מצוה מן המובחר" - בשאר כל הסעודה, היינו הידור בהמצוה של הסיבה.
וכשאוכל כזית מצה וכר בהסיבה - מקיים הוא המצוה דאכילת מצה כתיקונה ומצות הסיבה המיוחדת בפני עצמה; ובמצות ההסיבה כמו שהיא בפני עצמה - יש עיקר המצוה והוא באכילת כזית מצה ושתיית ד' הכוסות ו"מצוה מן המובחר" - בשאר כל הסעודה, היינו הידור בהמצוה של הסיבה.


== ראה עוד ==
== ראה עוד ==
39,916

עריכות