39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – ".ג" ב־". ג") |
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""") |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
==קורות חייו== | ==קורות חייו== | ||
הרב דוד אוקינוב נולד בעיירה האוקראינית [[מירגרוד]], בחודש [[תמוז]] [[תער"ב]]. הוא היה הילד הרביעי להוריו | הרב דוד אוקינוב נולד בעיירה האוקראינית [[מירגרוד]], בחודש [[תמוז]] [[תער"ב]]. הוא היה הילד הרביעי להוריו הרה"ח ר׳ אפרים ומרת אסתר אוקינוב. | ||
בילדותו עברה המשפחה לגור בעיר [[ראמען]] הסמוכה ל[[האדיטש]], שם התגורר החסיד | בילדותו עברה המשפחה לגור בעיר [[ראמען]] הסמוכה ל[[האדיטש]], שם התגורר החסיד הרה"ח ר׳ [[יחזקאל גרינפרס]], ששיכנע את ר' דוד לעבור ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים]]. הוריו של ר' דוד לא הסכימו, אך ר' דוד שבת רעב עד שהוריו הסכימו לשולחו לישיבת [[תומכי תמימים קרמנצ'וג]], בהנהלת הרה"ח ר' [[ישראל נח בליניצקי]]. | ||
לאחר חג ה[[פסח]] [[תרפ"ח]] עבר ללמוד דבישיבת [[תומכי תמימים נעוול]] אצל הרה"ח ר' [[יהודה הבר]]. לאחר מספר שבועות נצער ע"י ה[[ק. ג. ב.]], אך שוחרר לאחר כ[[יום]]. | לאחר חג ה[[פסח]] [[תרפ"ח]] עבר ללמוד דבישיבת [[תומכי תמימים נעוול]] אצל הרה"ח ר' [[יהודה הבר]]. לאחר מספר שבועות נצער ע"י ה[[ק. ג. ב.]], אך שוחרר לאחר כ[[יום]]. | ||
שורה 38: | שורה 38: | ||
הרצח עוררר סערה, ב[[התועדות]] ז' מר חשוון [[תש"מ]] אמר הרבי את מאמר "וירח ה' את ריח הניחוח", ואז החל לדבר אודות הרצח. במהלך ה[[מאמר]] וה[[שיחה]] שלאחריו נחנק קולו הק' בבכי נורא: | הרצח עוררר סערה, ב[[התועדות]] ז' מר חשוון [[תש"מ]] אמר הרבי את מאמר "וירח ה' את ריח הניחוח", ואז החל לדבר אודות הרצח. במהלך ה[[מאמר]] וה[[שיחה]] שלאחריו נחנק קולו הק' בבכי נורא: | ||
"לאחרי אריכות הגלות והגזירות והשמדות ר"ל איך יתכן שכל זה אינו מספיק ונמצאים עדיין בגלות ובחושך כפול ומכופל, ועד שמזמן לזמן ישנם מאורעות כאלה שאין עליהם שום ביאור והסבר כלל, מכל צד ופינה... יש עדיין חושך הגלות, ועד לחושך כפול ומכופל ועד למאורעות כו׳ בשלוחי מצוה וכו׳". | |||
בגמרא דנים בהגדרתם ׳שלוחי מצוה׳, במסכת פסחים דף ח׳, ושם מדובר על מי שבודק את החמץ, עולה לרגל וכדומה, דהיינו שעסוק במצוה, ור׳ דוד היה בדרכו לבית הכנסת, והכוונה היא שלמרות כל הגלות וכל הניסיונות, כעת מגיע ניסיון נוסף, שיהודי שהיה בגדר של שליח מצוה, נרצח... | בגמרא דנים בהגדרתם ׳שלוחי מצוה׳, במסכת פסחים דף ח׳, ושם מדובר על מי שבודק את החמץ, עולה לרגל וכדומה, דהיינו שעסוק במצוה, ור׳ דוד היה בדרכו לבית הכנסת, והכוונה היא שלמרות כל הגלות וכל הניסיונות, כעת מגיע ניסיון נוסף, שיהודי שהיה בגדר של שליח מצוה, נרצח... | ||
בנוגע למאורע המבהיל, צריך לקשרו עם ענין של תורה, שיהיה | בנוגע למאורע המבהיל, צריך לקשרו עם ענין של תורה, שיהיה "מושיבין ישיבה על קברו" לייסד מוסד של תורה, בפרט עבור אלו שהגיעו מהמדינה ההיא.. | ||
ובודאי שהתוועדות זו, ועל אחת כמה וכמה המוסד החדש זהו הנחת רוח הגדול ביותר (לא רק בהסכמה אלא נחת רוח הכי גדול), וקשור עם עליית הנשמה וכו׳, בהיותו כבר במקומו בגן עדן, יחד עם רבותינו נשיאינו, וכיון שמקשרים זאת עם הוספה בלימוד התורה בריבוי – הרי זה יומשך גם למטה בענינים שהם הטוב הנראה והנגלה גם לעיני בשר, כלומר, לא רק ענינים שלעת עתה הם חסדים מכוסים, אלא חסדים המגולים דוקא, חסדים גלויים שנראים בעיני בשר". | ובודאי שהתוועדות זו, ועל אחת כמה וכמה המוסד החדש זהו הנחת רוח הגדול ביותר (לא רק בהסכמה אלא נחת רוח הכי גדול), וקשור עם עליית הנשמה וכו׳, בהיותו כבר במקומו בגן עדן, יחד עם רבותינו נשיאינו, וכיון שמקשרים זאת עם הוספה בלימוד התורה בריבוי – הרי זה יומשך גם למטה בענינים שהם הטוב הנראה והנגלה גם לעיני בשר, כלומר, לא רק ענינים שלעת עתה הם חסדים מכוסים, אלא חסדים המגולים דוקא, חסדים גלויים שנראים בעיני בשר". |
עריכות