אדם (במרכבה): הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 3 בתים ,  12 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מאין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 1: שורה 1:
"אדם" הוא דמות אחת מארבעת חיות הקודש ב[[מעשה מרכבה]] שלמעלה, שראה יחזקאל בנבואתו, והם; "אדם" "[[פני אריה|אריה]]" "[[פני שור|שור]]" "[[פני נשר|נשר]]".
"אדם" הוא דמות אחת מארבעת חיות הקודש ב[[מעשה מרכבה]] שלמעלה, שראה יחזקאל בנבואתו, והם; "אדם" "[[פני אריה|אריה]]" "[[פני שור|שור]]" "[[פני נשר|נשר]]".


כל אחת מארבע החיות הנ"ל כלול אף הוא מארבעה פנים כנ"ל - פני "אדם", פני "אריה" כו', וכל פן כלול אף הוא מארבעה כנ"ל.
כל אחת מארבע החיות הנ"ל כלול אף הוא מארבעה פנים כנ"ל - פני "אדם", פני "אריה" כו', וכל פן כלול אף הוא מארבעה כנ"ל.
שורה 7: שורה 7:
והיות שהחיות כלולים גם מבחינת פני אדם, על כן הם נושאים את הכסא עם ה"דמות כמראה אדם" שעליו - למעלה, להמשיך משם בחינת ביטול והתכללות.
והיות שהחיות כלולים גם מבחינת פני אדם, על כן הם נושאים את הכסא עם ה"דמות כמראה אדם" שעליו - למעלה, להמשיך משם בחינת ביטול והתכללות.


ועם היות שחיות המרכבה הן למטה מהאדם שעל הכסא, וכיצד יש ביכולתן להעלותו? מכל מקום, יש בכוחן להעלות את ה"אדם" הרוכב, למקום - שמצד עצמו אינו יכול להגיע לשם (בדומה לבהמת הרכיבה הגשמית המביאה את האדם למרחקים וגבהים שהאדם בעצמו אינו יכול להגיע אליהם, וכך "חיות הקודש" מעלות את ה"אדם" למעלה גבוהה ביותר, וזאת מצד שרשן הגבוה של ה"חיות", כי כל הנמוך יותר - שורשו גבוה יותר.
ועם היות שחיות המרכבה הן למטה מהאדם שעל הכסא, וכיצד יש ביכולתן להעלותו? מכל מקום, יש בכוחן להעלות את ה"אדם" הרוכב, למקום - שמצד עצמו אינו יכול להגיע לשם (בדומה לבהמת הרכיבה הגשמית המביאה את האדם למרחקים וגבהים שהאדם בעצמו אינו יכול להגיע אליהם, וכך "חיות הקודש" מעלות את ה"אדם" למעלה גבוהה ביותר, וזאת מצד שרשן הגבוה של ה"חיות", כי כל הנמוך יותר - שורשו גבוה יותר.


{{סגל}}
{{סגל}}


[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
19,312

עריכות