תקנות ליאזנא: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 35 בתים ,  24 במאי 2013
מ
שורה 26: שורה 26:
בתקנות שהתפרסמו בשנת תקנ"ו{{הערה|1=התקנות התפרסמו ביום שני [[כ"ז אדר ראשון]] תקנ"ו.}}, היו החמרות בחלק מההגבלות{{הערה|1=החסידים לא הורשו להגיע בשבת חנוכה, כל אחד מהרוצים לנסוע לליאזנא צריך קודם לכן לשאול שלושה מזקני החסידים בעירו, ורק באם לא ימצאו תשובה לשאלתו יורשה לנסוע, ועוד.}}, אך באופן כללי ההגבלות הוקלו בהרבה, ובראשם - החסידים הורשו להגיע פעמיים בשנה.  
בתקנות שהתפרסמו בשנת תקנ"ו{{הערה|1=התקנות התפרסמו ביום שני [[כ"ז אדר ראשון]] תקנ"ו.}}, היו החמרות בחלק מההגבלות{{הערה|1=החסידים לא הורשו להגיע בשבת חנוכה, כל אחד מהרוצים לנסוע לליאזנא צריך קודם לכן לשאול שלושה מזקני החסידים בעירו, ורק באם לא ימצאו תשובה לשאלתו יורשה לנסוע, ועוד.}}, אך באופן כללי ההגבלות הוקלו בהרבה, ובראשם - החסידים הורשו להגיע פעמיים בשנה.  


לא נשתמרו בידינו עדויות עד כמה שמרו החסידים בהקפדה על קיום התקנות, אך מה שידוע לנו{{הערה|1=שיחות קודש תשי"ז, עמ' קמג.}} הוא, שביום השנה לשחרור וגאולת אדמו"ר הזקן ממאסרו, בי"ט כסלו תק"ס - כבר בטלו לחלוטין{{הערה|בספר תולדות חב"ד ברוסיה הסובייטית מייחס הרב [[שלום דובער לוין את ביטול התקנות לכך שאז החל הסכסוך בין אדמו"ר הזקן לרבי אברהם מקאליסק והוא הפסיק להיות נשיא החסידות הכללית אלא נשיאה של חב"ד בלבד וממילא מספר החסידים שנסעו אליו ירד.}}.
לא נשתמרו בידינו עדויות עד כמה שמרו החסידים בהקפדה על קיום התקנות, אך מה שידוע לנו{{הערה|1=שיחות קודש תשי"ז, עמ' קמג.}} הוא, שביום השנה לשחרור וגאולת אדמו"ר הזקן ממאסרו, בי"ט כסלו תק"ס - כבר בטלו לחלוטין{{הערה|בספר תולדות חב"ד ברוסיה הסובייטית מייחס הרב [[שלום דובער לוין]] את ביטול התקנות, לכך שאז החל הסכסוך בין [[אדמו"ר הזקן]] לרבי [[אברהם מקאליסק]], והיו שהפסיקו להכיר בו כנשיא החסידות הכללית אלא נשיאה של תנועת חב"ד בלבד, וממילא מספר החסידים שנסעו אליו ירד.}}.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]