10,863
עריכות
שורה 2: | שורה 2: | ||
מן הראוי להזכיר את הימים בהם חסידי חב"ד לא אומרים תחנון, והסיבה. {{שכח לחתום|שנוזל}}. | מן הראוי להזכיר את הימים בהם חסידי חב"ד לא אומרים תחנון, והסיבה. {{שכח לחתום|שנוזל}}. | ||
:יותר פשוט להעתיק לכאן את כל לוח השנה היהודי, או לחילופין - לכתוב את כל הימים בהם '''כן''' אומרים תחנון (ובכלל, אנחנו הרי יהודים שעוסקים רק בצד החיובי שבכל דבר, הלא כן?!). • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • ו' בניסן ה'תשע"ג • 06:46, 17 במרץ 2013 (IST) | :יותר פשוט להעתיק לכאן את כל לוח השנה היהודי, או לחילופין - לכתוב את כל הימים בהם '''כן''' אומרים תחנון (ובכלל, אנחנו הרי יהודים שעוסקים רק בצד החיובי שבכל דבר, הלא כן?!). • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • ו' בניסן ה'תשע"ג • 06:46, 17 במרץ 2013 (IST) | ||
::הייתי באמצע לכתוב טקסט נוסף, שלשמו כתבתי את הנ"ל ו'התנגשתי' בך בשמירה. אז אני מוסיף את זה כאן: | |||
ולזה שמוסיף את הפסקה הנ"ל: | |||
*בשנת ה'[[תש"ב]], שנת ה[[אבל]] של [[הרבי הריי"צ]] אחר אמו הרבנית [[שטערנא שרה שניאורסון (אשת אדמו"ר הרש"ב)|שטערנא שרה]] התקיים מניין בביתו של הרבי הריי"צ - בשל הקושי של כ"ק בהליכה. מפני הנימוס, שלא יראו את הרבי מובל בכסא גלגלים, המתפללים היו מגיעים אחרי כניסתו של הרבי ויוצאים לפני יציאתו. מספר ר' [[יוסף גולדשטיין]], באחד הימים אחר התפילה ביקש הרבי מהציבור להמתין. אחרי שסובבו את הכסא לעבר הקהל החל הרבי לומר, בזה הלשון: "מ'האט מיר איבערגעגעבן ומודיע גיווען מלמעלה'' (=מסרו והודיעו לי מלמלעלה...) - והמשיך שביום שאין אומרים תחנון צריכים לומר אחר התפילה את פרק כ' בתהלים, לא בסדר התפילה, כי אם בסדר תחנונים. |