אהרן מסטרשלה: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 73 בתים ,  30 בדצמבר 2012
←‏לאחר ההסתלקות: השערות / התנצלויות וכו' אינן מידע אנציקלופדי
(ביטול גרסה 125527 של שיע.ק (שיחה) ביטול שחזור מחוסר ידיעה בעניין, ולאחר קריאת דף השיחה)
(←‏לאחר ההסתלקות: השערות / התנצלויות וכו' אינן מידע אנציקלופדי)
שורה 15: שורה 15:
לאחר [[הסתלקות]] אדמו"ר הזקן התפתחה מחלוקת עזה בינו לבין ממלא מקומו של אדמו"ר הזקן - אדמו"ר האמצעי{{הערה|על תוכן המחלוקת בהרחבה ראה במאמרו של עמרם בלוי בקובץ [[היכל הבעש"ט]] גיליון כ"ד עמ' קמ"ז ואילך.}}. ר' אהרון ראה עצמו כממלא מקומו של אדמו"ר הזקן ופתח את חצרו בעיירה סטרשלה והחל לנהוג במנהגי [[אדמו"ר|אדמו"רות]]. מרבית של החסידים הלכו אחר אדמו"ר האמצעי אך  היו גם רבים שהלכו אחרי רבי אהרן.  
לאחר [[הסתלקות]] אדמו"ר הזקן התפתחה מחלוקת עזה בינו לבין ממלא מקומו של אדמו"ר הזקן - אדמו"ר האמצעי{{הערה|על תוכן המחלוקת בהרחבה ראה במאמרו של עמרם בלוי בקובץ [[היכל הבעש"ט]] גיליון כ"ד עמ' קמ"ז ואילך.}}. ר' אהרון ראה עצמו כממלא מקומו של אדמו"ר הזקן ופתח את חצרו בעיירה סטרשלה והחל לנהוג במנהגי [[אדמו"ר|אדמו"רות]]. מרבית של החסידים הלכו אחר אדמו"ר האמצעי אך  היו גם רבים שהלכו אחרי רבי אהרן.  


עיקר המחלוקת ניטשה ביניהם ביחס לעבודה שבלב - ר' אהרן היה עובד ה' בעל התפעלות גדולה והתלהבות עצומה שהתבטאה כלפי חוץ בתנועות ו[[תפילה]] בצעקות, אף שבודאי התפעלותו היתה התפעלות אלוקית. ואילו אצל אדמו"ר האמצעי לא ניכרה ההתפעלות החוצה כלל.  
עיקר המחלוקת ניטשה ביניהם ביחס לעבודה שבלב - ר' אהרן היה עובד ה' בעל התפעלות גדולה והתלהבות עצומה שהתבטאה כלפי חוץ בתנועות ו[[תפילה]] בצעקות. ואילו אצל אדמו"ר האמצעי לא ניכרה ההתפעלות החוצה כלל.  
בעת כהונתו כאדמו"ר כתב ביאורים בתורת החסידות המתאפיינים בסגנון פשוט ובהיר, בעיקר על [[ספר התניא]] לרבינו הזקן, על אף עיסוקם בעיקר בנושאים מופשטים: אמונה ב[[אחדות ה']], [[אהבת ה']] ו[[יראת ה']]. ספרים אלו מבארים את תורת אדמו"ר הזקן, ומבטאים עמקות עצומה בתורת החסידות בכלל ושל אדמו"ר הזקן בפרט.
בעת כהונתו כאדמו"ר כתב ביאורים בתורת החסידות המתאפיינים בסגנון פשוט ובהיר, בעיקר על [[ספר התניא]] לרבינו הזקן, על אף עיסוקם בעיקר בנושאים מופשטים: אמונה ב[[אחדות ה']], [[אהבת ה']] ו[[יראת ה']]. ספרים אלו מבארים את תורת אדמו"ר הזקן, ומבטאים עמקות עצומה בתורת החסידות בכלל ושל אדמו"ר הזקן בפרט.


19,464

עריכות