שמואל הנביא: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 257 בתים ,  5 בינואר 2012
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:שמואל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של שמואל הנביא]]
[[קובץ:שמואל.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של שמואל הנביא]]
{{פירוש נוסף|נוכחי=שמואל הנביא|אחר=אמורא, חבירו של [[רב (אמורא)|רב]]|ראו=[[שמואל (אמורא)|שמואל]]}}'''שמואל הנביא''' נולד לאביו אלישע ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה שבזכותן נולד בנה שמואל, ובהקדם נבואה מעלי ה[[כהן הגדול]]. אודותיו ונבואותיו מובא ב'''ספר שמואל'''.
{{פירוש נוסף|נוכחי=שמואל הנביא|אחר=אמורא, חבירו של [[רב (אמורא)|רב]]|ראו=[[שמואל (אמורא)|שמואל]]}}'''שמואל הנביא''' היה השופט האחרון של בני ישראל, נולד לאביו אלקנה ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה (שבזכותן נולד בנה שמואל - בהקדם נבואה מעלי ה[[כהן הגדול]]). אודותיו ונבואותיו מובא ב'''ספר שמואל'''.


נחשב לאחד מה[[נביאים]] בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא ל[[משה]] ו[[אהרן]], כאמור ב[[תהילים|ספר התהילים]] משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו. הןא היה בדרגה הגבוהה ביותר בנשמות הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחי' פנימי' דשם [[הויה]]{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[תורת חיים]].}}
נחשב לאחד מה[[נביאים]] בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא{{הערת שוליים|[[מסכת ברכות]] לא, ע"ב.}} ל[[משה]] ו[[אהרן הכהן|אהרן]], כפי שנאמר גם ב[[תהילים|ספר התהילים]]{{הערת שוליים|תהילים צו, ב.}} "משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו".


שמואל הנביא תיקן מעט הפגם ד[[נצח]] ושלימותו יתוקן בביאת משיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות  [[פרשת בשלח]] צדקת פרזונו בישראל רכח, א.}}
== שמואל הנביא בתורת הקבלה ==


דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'.{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות ח"א פרשת בשלח  וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.}}
הוא היה בדרגה הגבוהה ביותר בנשמות הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחינת פנימיות דשם [[הויה]]{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[תורת חיים]].}}.
 
שמואל הנביא תיקן מעט הפגם ד[[נצח]] ושלימותו יתוקן בביאת משיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות [[פרשת בשלח]] צדקת פרזונו בישראל רכח, א.}}.
 
דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות ח"א פרשת בשלח  וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:נביאים]]
[[קטגוריה:נביאים]]