ארבעים ותשע
מספר ארבעים ותשע | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
{{{תמונה}}} | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אחדות ועשרות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 | 49 | 50 | 60 | 68 | 70 | 72 | 80 | 84 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מאות ואלפים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ארבעים ותשע מורה על השלימות שהאדם בא על ידי עבודתו, בבירור המידות כפי שכל אחד מהשבע מידות כלולים מכל אחד, שבע פעמים שבע.
- "חולה" בגמטריא ארבעים ותשע. כי אפילו כשמשיג מ"ט שערי בינה אלא שחסר לו רק שער הנו"ן, הרי הוא חולה[1].
- ארבעים ותשע ימים ספירת העומר.
- ארבעים ותשע שערי טומאה.
- מ"ט פנים טמא ומ"ט פנים טהור[2].
- ארבעים ותשע שביעיות (ס"ה 343) שאור השמש תגדל לעתיד לבא[3]
הערות שוליים
- ↑ טעהמ"צ להאריז"ל פ' וירא. לקו"ת ברכה צז, ב. המשך וככה תרל"ז פס"ג (ע' צט). ד"ה ואתה תצוה תשמ"א, סה"מ מלוקט ו'.
- ↑ ירושלמי סנהדרין פ"ד ה"ב. מדרש תהלים יב, ז. ועוד. - "על כל דבר ודבר . . הי' אומר לו (הקב"ה למשה) מ"ט פנים טמא ומ"ט פנים טהור, אמר משה רבש"ע מתי נעמוד על בירורן של דברים, א"ל הקב"ה אחרי רבים להטות, רבו המטמאין טמא רבו המטהרין טהור".
- ↑ ישעי' ל, כו. ופי' רש"י שם.