תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1 - ארכיון 2 - ארכיון 3



לטיפול - תורה אור

.[1]

ראה חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 2#תבנית:הערת שוליים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:38, 2 באפריל 2010 (UTC)

מעריב

שוין גידוונאט? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 01:54, 2 באפריל 2010 (UTC)

דין הוא בשו"ע שאין לעשות מלאכה וכו' עד שיתפלל, החושדני בזה?!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 01:59, 2 באפריל 2010 (UTC)
לא לחינם שאלתיך, מה המצב עם האימייל שלך? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 02:03, 2 באפריל 2010 (UTC)
במחכ"ת, איני יכול היום!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 02:04, 2 באפריל 2010 (UTC)
הצלחה רבה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 02:05, 2 באפריל 2010 (UTC)

הערות שוליים

  1. במכתב אדמו"ר הצמח צדק נכתב כי הם משנת תקנ"ו ואילך, אך כוונתו בעיקר. ישנם כארבעה מאמרים משנת תקנ"ה


הפניות

כאשר הינך רוצה לעשות הפניה לקטגוריה, כמו - קהילות שים לפני כן נקודתיים, כדי שלא יהפך לקטגוריה. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 06:43, 4 באפריל 2010 (UTC) הערות שוליים כדאי שתדע איך עושים הערות שוליים:

הדרך האחת. <REF>לפני הערת השוליים, ו</REF> - בסיומה.

הדרך השניה: {{הערת שוליים|כאן יופיע תוכן ההערת שוליים}}.

בכל אופן, למטה מוסיפים תבנית זו: {{הערות שוליים}} .--טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 08:13, 4 באפריל 2010 (UTC)

כל ה: שמופיעים בקטע זה, אין צורך להוסיף, זה פשוט כדי שיופיע בדף השיחה שלך. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 08:14, 4 באפריל 2010 (UTC)

תודה רבה, יישר כוח על כל העזרה הטכנית ובידע.--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 08:16, 4 באפריל 2010 (UTC)
בפעם הבאה, במקום להתייגע כל כך תשאל אותי. זה פשוט יותר קל. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 08:18, 4 באפריל 2010 (UTC)
אבי שי' לימדני שדבר שמתיגעים עליו, זוכרים יותר טוב!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 08:19, 4 באפריל 2010 (UTC)
מוטב להתייגע בדברי אביי ורבא. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 08:20, 4 באפריל 2010 (UTC)
אמת ויציב, אבל אגב, מנין לכת"ר ענינים שכאלה שברומו של עולם?--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 08:23, 4 באפריל 2010 (UTC)
לא הבנת. אין בכוונתי לומר שהעיסוק בחב"דפדיה הוא מיותר, אלא שהקפידא שיהיה ביגיעה בדווקא, מוטב שיהיה בדברי אביי ורבא. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 08:26, 4 באפריל 2010 (UTC)
בתורה היגיעה היא מעלה בפני עצמה, לט בשביל לזכור, ענין היגיעה הוא מילה בגרמיה. משא"כ במילי דעלמא, הרי זה כלי בלבד ע"מ לזכור את הדברים. ודו"ק, וק"ל. ואין להקשות מהמבואר גבי ששת ימים תיעשה מלאכה, דהתם מדובר בהנחה שבדבר ולא עצם השימוש בשכל, אפילו באופן דיגיעה, ודו"ק--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 08:28, 4 באפריל 2010 (UTC)
יפה מאוד אמרת. לבושתי לא ידוע לי המבואר בשיחה הנ"ל. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 08:29, 4 באפריל 2010 (UTC)
תתביש בשקט... בצחוק, שיחה בח"א, כמדומני, תוכל למצוא על פי הפסוק. וזה מבואר בעשרות מאמרי חסידות של הרבי!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 08:38, 4 באפריל 2010 (UTC)

מצה

יש לך אולי מצה בשבילי? נגמר לי פה האוכל, והחנות עוד לא פתוחה. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 10:25, 4 באפריל 2010 (UTC)

מצה זו על שום מה? כמדומני שלא אוכלים לפני תפילת שחרית, או שאתה ממתפללי ותיקין עם ניצוצי חמה?--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 10:28, 4 באפריל 2010 (UTC)
כאשר אי אפשר להתפלל ללא אכילה מועטת, מותר לאכול לפני התפילה, הן על פי ההלכה, והן על פי רבותינו נשיאנו. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 10:31, 4 באפריל 2010 (UTC)
וכן הורה הלכה למעשה, הרב ניסן נמנוב למושפעיו ליטול את ידיהם לסעודה ואח"כ להתפלל. אולם מרבו"נ שמענו אודות מזונות ומעולם לא אודות נט"י.--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 11:33, 4 באפריל 2010 (UTC)
מרבותינו לא שמענו לא על מזונות ולא על נט"י, כ"א על אכילה. ויש המדקדקים דווקא ליטול ידיים ולא מזונות, שיש בו מיני מתיקה שהוא האסור ע"פ ההלכה ולא - כטעות העולם - נט"י שהוא פחות חמור כיון שאין בו מתיקות וכן היו כאלה שאדמו"ר הרש"ב הורה להם ליטול ידיים קודם התפילה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:17, 4 באפריל 2010 (UTC)
כבר ציינתי למוהרנ"נ ועתה חידשת לי אודות אדמוהרש"ב, אבל הקביעה שלא שמענו אודות 'מזונות' - תמוהה אצלי, ואני חושב שישנם מקומות מפורשים שננקט מזונות דייקא.--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 12:23, 4 באפריל 2010 (UTC)
והנה לשון כ"ק אדמו"ר שליט"א: "און בפרט אויף צו טועם זיין מזונות פארן דאוונען . . " (אג"ק ח"ה א'שנו), וכהנה כמה פעמים.--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 12:24, 4 באפריל 2010 (UTC)
שוב מצאתי: "תקותי חזקה אשר בקבלתו מכתבי זה, הנה לא ירעיב את עצמו עד כמה וכמה שעות על היום, אלא ישתה דבר המחזק את הגוף וגם יאכל מיני מזונות בבקר ואפילו קודם התפלה" (אג"ק ח"י ג'רפד), ודו"ק.--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 12:25, 4 באפריל 2010 (UTC)
הוראות פרטיות היו, כאמור, גם להמוציא וה"מזונות" שהבאת לעיל, בפשטות אין הכוונה למזונות מתוקים, כ"א קרקרים (אפיפיות) וכדו' שאין בהם מתיקות. בכ"א הכוונה היה שיאכלו קודם התפילה שיהיה כך להתפלל ולא להיפך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:33, 4 באפריל 2010 (UTC)
התוכל להצביע על הוראה פרטית אחת על נטילת ידים לפני שחרית? ומנין לך מסקנא מוזרה זו שהכוונה לאפיפיות דייקא, אם תרצה אשיג לך על הוראה לאכול . . לעקח - דבר הניחון ללא ספק במתיקות, בקרוב--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 12:35, 4 באפריל 2010 (UTC)
טוב, את לעקח לא מצאתי (עדיין) אבל תראה משהו: "בש"ק בהשכמה יטעם מזונות קודם התפלה", (אג"ק אדמוהריי"צ, חי"ד ה'רפג)! הרצון לדחוק את מנהג חב"ד לתוך מסגרות ההלכה, לפעמים לא מצליח, ועלינו לקבל זאת בהשלמה!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 12:44, 4 באפריל 2010 (UTC)

זהו דבר פשוט שאין הכוונה דווקא למזונות, אלא אורחא דמילתא קתני מכיון שאין להרבות באכילה וי שלאכול המינימיום שאפשר, ולכן רוב פעמים אין נוטלים ידים בשביל אכילה מועטת, וק"ל. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:34, 8 באפריל 2010 (UTC)

שוועכע טענה, ציפתי ליותר, וביחוד ע"פ הדקדוק הרב במילות רבינו - אין נראה דבריך במחכ"ת. אולם אפשר לדחוק, ואין להקשות בדוחק ולתרץ אפשר, וצ"ע--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 19:36, 8 באפריל 2010 (UTC)

שוהה בבית חיינו?

שוהה במקום המקדש גופי' דלעתיד? מ-ז-ל ט-ו-ב! (וטוב שאינך עוזב אותנו, משום שאני, לא נעים, כאשר שהיתי ב770...) יותר לשאול פאר-וואס? בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

באופן זמני, בסוף שבוע הבא חוזר לישיבת תומכי תמימים ברינואה לרב יצחק נמנוב והרב שניאור זלמן סגל והרב יחיאל מנחם מנדל קלמנסון. אבל חסידים לעולם לא נפרדים!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 09:53, 8 באפריל 2010 (UTC)
באם אתה מכיר את ר' שניאור זלמן סגל, שמא תכתוב עליו ערך שלא יכיל שקרים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:41, 8 באפריל 2010 (UTC)
הוא ראוי לערך כמו בערך 2,000 חסידים נוספים! אגב, כמדומני שגילתי את טעות הכותב (יפתח הגלעדי) הוא התבלבל בין עורך התהילים עם פי' הרבי, לבין המנהל רוחני בברינוא, ולא עזר שכתבו שם במפורש שם אביו, וחבל. את עורך התהילים - אינני מכיר. ג"כ חבל.--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 19:27, 8 באפריל 2010 (UTC)
אכן אד"ג, מעניין שלא חשבתי על-זה. וג"כ נראה שאותו א' אינו מכיר את ב' הר' זלמן סג"ל מקרוב, כיוון שהכניס מידע שלא מתאים לא לזה ולא לזה. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

מי הוא עורך התהילים עם פירוש הרבי? המשפיע הידוע הרב סגל מירושלים? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:46, 8 באפריל 2010 (UTC)

אזהרה

 
אזהרה!
שים לב!
היעדרותך ממיזם {{{אידישעפדיה}}} חרגה מהכללים הנהוגים באידישעפדיה. אנו מאמינים שדבר זה נעשה בתום לב ומקווים שלא ישונה.

אם יש לכם הערות לגבי אזהרה זו או שהינכם חושבים כי אינה נכונה, תוכלו לכתוב זאת כאן.

אם הינכם סוברים כי אזהרה זו מבהילה ואינה אנושית, הינכם מוזמנים למוחקה בהקדם האפשרי ממ"ש.