אני עובר כעת על הערך ואני רואה שרובו אם לא כולו מועתק מקבצי ועד תלמידי התמימים... הייתכן?!--| חסיד ליובאוויטש | שיחה 15:15, 8 באוקטובר 2020 (UTC)

כנראה שכן. לא אני כתבתי אותו, רק פיצלתי מהערך תניא--יוסימ. • כ' בתשרי ה'תשפ"א 15:57, 8 באוקטובר 2020 (UTC)
הייתכן היה הכוונה איך באתר חב"דפדיה מפרסמים את זה... ככל הנראה ינשם עוד ערכים שהם מועתקים מאותו קובץ, אבדוק בל"נ אח"כ. א. מה עם זכויות יוצרים? ב. אי אפשר לגנות את ועד תלמידי התמימים אך לקחת מהם חומר לאתר... תסכימו אתי..--| חסיד ליובאוויטש | שיחה 16:16, 8 באוקטובר 2020 (UTC)
יש פתגם ידוע לא יודע את מקורו "כשצריכים את הגנב, מורידים אותו מעמוד התלייה"... --דוד קורצוג - שיחה, 16:28, כ' בתשרי, ה'תשפ"א 16:28, 8 באוקטובר 2020 (UTC)
ממש כך...--| חסיד ליובאוויטש | שיחה 16:30, 8 באוקטובר 2020 (UTC)
אולי תהיה שותף בעריכה במקום לשאול שאלות קשות?-- נכתב ע"י ד.ר ששכח לחתום את שמו.
ב"ה אני שותף פעיל וותיק לעריכה רבינו, זה שאין לכם תשובות למעשיכם המגוחכים אל תתרצו בשאלות. אי אפשר לגנות את ועד תלמידי התמימים ואת עבודתיהם ומצד שני לקחת את החומרים שלהם (אגב, יכול להיות שיש להם זכויות יוצרים...). אני דורש למחוק את הערך מיידית. לחבדפדיה יש כללים שצריכים לעמוד בהם לא רק מתי שנוח.--| חסיד ליובאוויטש | שיחה 08:18, 9 באוקטובר 2020 (UTC)
א. אני לא מוצא בדיוק את השותפות הותיקה לעריכה בגרסאות קודמות. ב. ידוע לנו שאתה תמיד מעתיק מאתרי חוץ וללא ציון קרדיט

(ואולי גם אתה מגנה ויקיקליפה). ג. אתה אומר שאולי יש להם זכויות יוצרים. וזאת לעומת אתרי ויקי אחרים שללא ציון קרדיט גם יש בעיה גדולה של זכויות יוצרים.--יוסימ. • כ"א בתשרי ה'תשפ"א 16:28, 9 באוקטובר 2020 (UTC) ידידי, במקום לריב מוזמן כל אחד לתת כתף ולשנות, להוסיף, להוריד, כך שהערך כבר לא יהיה בגדר העתקה, בהצלחה רבה ומופלגהיחי המלך המשיח ד.ר - שיחה, 19:33, כ"א בתשרי, ה'תשפ"א

אין קשר בין הערך שלהם להעתקה מהם. בכל אופן יש צורך לערוך את הערך ועד אז כדאי שאחד המשתמשים יקח את זה למרחב הפרטי שלו. בהצלחה לכולם! ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 21:24 • כ"א בתשרי ה'תשפ"א
העברתי אלי, מוזמנים לערוך ולשפר.--| חסיד ליובאוויטש | שיחה 17:34, 11 באוקטובר 2020 (UTC)
אני מבקש ננך להחזיר את זה למרחב הרגיל, תודה--יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה, 05:31, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"א 05:31, 12 באוקטובר 2020 (UTC)
בוצע. לכאורה יש לשנות שם הערך לחלוקת תניא ולא לחלוקת התניא שמשמעו לחלק את התניא לחלקים. אליהו ב. - שיחה, 05:51, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"א 05:51, 12 באוקטובר 2020 (UTC)
צודק, בוצע ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 18:00 • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א

תמונות

מדוע אין תמונות של עמודי השער של ספרי התניא שהרבי חילק עצמם?(יש אחד בצבע כחול ובצבע ירוק ועוד?) משה כהן - שיחה, 22:29, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"א 22:29, 12 באוקטובר 2020 (UTC)

אדרבה, מצא והעלה.--יוסימ. • כ"ד בתשרי ה'תשפ"א

אני לא יכול להעלות תמונות משה כהן - שיחה, 11:02, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"א 11:02, 13 באוקטובר 2020 (UTC)

מישהו יודע איך לעשות שהתמונה פה תראה נורמלית? הוא לא נותן לי בממוזער--יוסימ. • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א 20:50, 13 באוקטובר 2020 (UTC)
יוסי אוהה איזה גודל, לדעתי תעלה את התמונה שוב אחרי שאתה מקטין אותו על ידי התוכנה צייר או משהו יותר משוכלל ורק אח"כ תעלה אותו שוב --דוד קורצוג - שיחה, 20:55, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"א 20:55, 13 באוקטובר 2020 (UTC)
אני עורך עכשיו ממכשיר שאין לי את התוכנות האלו, תוכל אתה לעשות את זה?--יוסימ. • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א
את ההמשך אני מעדיף שתעשה אתה אני לא כ"כ יודע לעשות את זה   --דוד קורצוג - שיחה, 22:29, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"א 22:29, 13 באוקטובר 2020 (UTC)
בוצע--יוסימ. • כ"ה בתשרי ה'תשפ"א

ספרים דומים

האם יש עניין לכתוב על החלוקה של קיצורים והערות לספר התניא שחולק גם ע"י אדמו"ר מה"מ? או להוסיף קישור בסוף הערך? משה כהן - שיחה, 22:33, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"א 22:33, 12 באוקטובר 2020 (UTC)

עוד חלוקה

היה עוד חלוקה תניא(לגברים תניא ולנשים סידור) יש למישהו פרטים על החלוקה? משה כהן - שיחה, 11:14, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"א 11:14, 13 באוקטובר 2020 (UTC)

משה כהן נראה לי שפה יש איזכור על שנת תשל"ב --דוד קורצוג - שיחה, 15:18, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"א 15:17, 14 באוקטובר 2020 (UTC)

לא אין פה. מוזכר רק חלוקת שהרבי חילק לכולם ולא חלוקה של תניא לגברים וסידור לנשים משה כהן - שיחה, 18:36, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"א 18:36, 14 באוקטובר 2020 (UTC)

בחוץ

יש עוד חלוקה שנערכה בכניסה ל770 בחוץ מה איתה? משה כהן - שיחה, 14:38, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"א 14:38, 14 באוקטובר 2020 (UTC)

איך מתאים

להתרגל להתבונן שה' ניצב עליו

חלוקה מרכזית ראשונה היתה בשנת תשל"ב. הרבי הורה אז להדפיס כמות גדולה של ספרי תניא וסידורי תהילת ה' ולחלקם בשמו לכל אחד ואחת מהתלמידים-ות של מוסדות חב"ד ברחבי תבל, ששלחו לו מכתבי ברכה ליום הולדתו השבעים.

בהוראתו פירט הרבי גם כי "תניא, או סידור – לפי ראות עיני המורה שלו" ('אגרות-קודש' כרך ז"ך עמ' תכ-תכא).

לכבוד חלוקה זו כתב הרבי איגרת מיוחדת ובה שתי נוסחאות (לסידור ולתניא), אשר הודבקה בסוף הסידור או התניא.

בנוסח לסידור נאמר בין השאר:

ויהי רצון מהשם יתברך אשר, על פי המבואר בסידור זה (בתחילתו – "השכמת הבוקר"), תרגיל את עצמך להתבונן לפני מי אתה עומד "לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא כמו שכתוב הלא את השמים ואת הארץ אני מלא וכו'", שעל-ידי זה בוודאי תזדרז בלימוד התורה ובקיום מצוותי[ה] ובהנהגה טובה בכלל ובאופן דמוסיף והולך ואור.

בנוסח לתניא נאמר:

על פי המבואר בספר תניא זה (פרק מ"א בתחילתו), תרגיל את עצמך להתבונן בהנאמר אודות כל אחד ואחת מישראל אשר "הנה ה' ניצב עליו ומלא כל הארץ כבודו ומביט עליו ובוחן כליות ולב אם עובדו כראוי, ועל כן צריך לעבוד לפניו באימה וביראה כעומד לפני המלך", בענייני לימוד התורה וקיום מצוותיה.

(הרבי ביקש שיוסיפו לכל תלמיד "האברך.. שי'" ולתלמידות "התלמידה .. תי'" ובמכתבים לבנות "לשנות ללשון נקבה כמובן"). וגם הוסיף בקשר להוראה זו:

מהנכון ביותר שבכיתות המתאימות יוסיפו המורים בעל-פה ביאור בתוכן המכתב (והענין בכלל) ויסיימו במסקנא על-דבר הוספה בהתמדה וכו' וכו'.


לכתוב ככה או להשאיר את זה איך שכבר כתוב?

משה כהן - שיחה, 12:30, י' בחשוון, ה'תשפ"א 12:30, 28 באוקטובר 2020 (UTC)

חזרה לדף "חלוקת תניא".