איני יודע אם יש לציין את מרדכי דב טברסקי (הורנסטייפל) או לא. כי אז מתחיל כל שושלתו עד אדמורי סאטמר ובאבוב דהיום. ולא יודע אם כדאי
- המילה חבד מיותרת פה. אף אחד מהם לא היו חב"ד.
- הם היו חצרות חב"דיות, רק הדר שלהם הייתה טשרנובילאית | נכתב בשעה 18:55 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
- בכלל לא חבד. היה הם רק כמה הנהגות כמו חבד. למשל תפילה. והפוך זה היה החידוש שקצת היה להם חבד אבל הם היו לגמרי פולין
- הם הגיעו מחב"ד, ממשפחת הרביים. | נכתב בשעה 19:02 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
- בכלל לא חבד. היה הם רק כמה הנהגות כמו חבד. למשל תפילה. והפוך זה היה החידוש שקצת היה להם חבד אבל הם היו לגמרי פולין
- הם היו חצרות חב"דיות, רק הדר שלהם הייתה טשרנובילאית | נכתב בשעה 18:55 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
הפתיח כלל לא נכון
יעקב ישראל מצרקס היה חתן של הרבי האמצעי והוא פתח חצר צרקס ובהשפעתו נפתחו שלושת החצרות "הוסיטיפול, אורווטש וטשומפול. ובחייו זה קרה בהשפעתו. ושלושתם היו בדרך פולין / צרנוביל ולא בדרך חב"ד. אין שום קשר לצמח צדק. וזה לא היה חבד (ואף אחד מהם בנו של הצמח צדק היה זה נגד רוחו של הצמח צדק בחייו) -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
- הוספתי את זה לפתיח: "ישנם ארבעה תתי חצרות של חסידות צ'רנוביל שקשורים משפחתית למשפחת בית הרב, משפחת שניאורסון. הראשון היה רבי יעקב ישראל טברסקי שהיה חתן של הרבי האמצעי. ובחייו נפתחו שלושה חצרות שפתחו נכדיו בהשפעתו."
מציע להסיר את זה מהפתיח: "בתקופת נשיאותו של אדמו"ר הצמח צדק התחילה להסתמן מגמה של בני משפחת אדמו"רי חב"ד, שעקב היותם משויכים גם למשפחת טברסקי, הנהיגו חצרות משל עצמם. בדרך חצרות טשרנוביל."
-- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
- לא נראה לי שאפשר להגדיר את טשערקאס כחסידות, מדובר ברבי אחד שלאחר פטירתו עברו חסידיו לחצרות אחרות | נכתב בשעה 01:02 ע"י חבר (שיחה) - היום, ל' באב תש"פ מגיע משיח.
- (תיקנתי בפנים עוד). אבל זה בדיוק מה שאתה לא מבין. הוא פתח חצר, וביקש מחתנו ושני נכדיו להמשיך אותו, והם התחילו בזה כבר בחייו. ושנים מתוכם שינו את שם משפחתם על שמו לטברסקי. אחד היה אוירבך ושינה לטברסקי ואחד היה שניאורסון (טשומפול) ושינה לטברסקי. השלישי היה יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש שלא שינה את שמו אבל פתח חצר בדרך פולין-צ'רנוביל לבקשת חמיו הצ'רקסער. אולי באמת כדאי לעשות את הערך באופן כזה. הצעקעסר ושלושת ממשיכיו. הרי המשיכו את שלושת השושלת הללו שלו כמה דורות כמו שאתה יודע. וכולם היו נכדים של הרביים של משפח שניאורסון אבל לא היו חב"ד. לא מדבר על כל הנכדים מדבר ספציפי אל הצקעסער אבי השלושלות הללו ושלושת השושלת הללו ספציפי. נדמה לי שאתה יודע איפה להסתכל לראות זאת מסודר. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
- לא נראה לי שאפשר להגדיר את טשערקאס כחסידות, מדובר ברבי אחד שלאחר פטירתו עברו חסידיו לחצרות אחרות | נכתב בשעה 01:02 ע"י חבר (שיחה) - היום, ל' באב תש"פ מגיע משיח.
- מה אתה אומר על עריכות אלו. האם אתה בעד להסיר את המשפט "בתקופת נשיאותו של אדמו"ר הצמח צדק התחילה להסתמן מגמה של בני משפחת אדמו"רי חב"ד, שעקב היותם משויכים גם למשפחת טברסקי, הנהיגו חצרות משל עצמם." -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.