בשיחה ההיא הרבי לא הזכיר שמות.
מי אנחנו שנוכל לשים ולפרש שמות. אולי אנחנו עושים את זה נגד דעתו של הרבי. ובמיוחד שאנו מאמינים שהרבי חי. אם הוא חי, צריכים לפחד ממנו. בחיים חיותו בעלמא דין לא היינו מעיזים לפרש מה שהרבי לא פירש. ובמיוחד שכבר עברו יותר מ30 שנה מאז והם כבר הפסיקו להיות מנגדים קיצוניים לחב"ד.
אבל הרבי עצמו כבר אז, באותו דף שוצוטט פה, כבר אמר את המילים הבאים. ממש רוח הקודש, שאם ינסו לעורר מחלוקות ישנות, הרבי כבר דיבר נגד זה:
ויה״ר שישכחו לגמרי מכל ענינים בלתי־רצויים אלו, ובמילא, יוכלו להקדיש יותר זמן ללימוד התורה מתוך מנוחה, שמחה וטוב לבב
--Toramedia770 - שיחה 07:53, 11 בנובמבר 2015 (UTC)
- תמהני על חסיד מקושר כמוך אם אכן התכוונת ברצינות למה שכתבת?! והרי אפילו מי שחלילה אינו מאמין לעת-עתה בגלוי ובפשטות שהרבי חי וקיים בגשמיות עוה"ז כפשוטו - ודאי מאמין ש"דברי צדיקים חיים וקיימים לעד"! ואת מה שהרבי שליט"א אסר רק הוא עצמו יכול להתיר. ללא כל הבדל עד כמה רמת ה"קיצוניות" של העיתון.--יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 09:26, 12 בנובמבר 2015 (UTC)
הרבי לא הזכיר שמות כלל וכלל. הוא דיבר על ליצנות. וכמו שהרבי הרש"ב נ"ע אמר,והרבי הזכיר את זה כמה פעמים, שהוא עושה כובעים. ומי שמתאים לו הכובע, אליו הוא התכוון. המושג ליצנות הוא מאוד רחב, וכפשוט זה מי שמשתמש בלשונו למטרות רשע. יודעים בפירוש שהרבי נגד פרסומם של דברים כאלו, ומי שבאמת מאמין שהרבי חי, הוא לא היה מפרסם דברים כאלו שמעוררים מחלוקות ישנות. במיוחד שגם הוא כותב ומפרסם כל מיני דברים, שאם היו מסתכלים על זה בזכוכית מגדלת ייתכן מאוד שהמשפט "ובמושב ליצים לא ישב" חל בדיוק עליו.--Toramedia770 - שיחה 16:42, 15 בנובמבר 2015 (UTC)
אני מצטט מה שאתה עצמך הבאת הבאת משיחה של הרבי: "מבקש הנני את 'שפיץ חב"ד' שלא יעשו "שטויות" להוסיף בדברים פירושים ורמזים. שכוונתי היתה כך וכך. מה שאני חושב - אני אומר ("דאס וואס איך מיין זאג איך"), ואין צורך בעזר שלהם בזה, הלוואי לא יפעלו היפך העזר..." ('התוועדויות' תשד"מ כרך ד עמ' 2453). "א בקשה פון א חסיד: שלא יתחלל, ח"ו, ש"ש על ידו! - דערמיט וועט מען אראפבריינגען משיח'ן?. ישתדל בהפצת מעינות דא"ח חוצה, ובמילא הכל בכלל זה". (אג"ק חכ"א ע' קטז).--יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 09:20, 12 בנובמבר 2015 (UTC) --Toramedia770 - שיחה 16:47, 15 בנובמבר 2015 (UTC)
- א. לחזור שוב על מה שכתבת, לא עונה לתמיהתי. אני לא התייחסתי לענין השמות כלל! אלא למה שהיה משמע מדבריך, שהיות שעברו 30 שנה אזי דבריו של הרבי כבר אינם תקפים ח"ו. ועל כך לא ענית.
- ב. אתה כותב בסגנון מאד מופשט ("הוא לא היה מפרסם", "במיוחד שגם הוא כותב", "יודעים בפירוש"), במקום לפרט בדיוק למה כוונתך, ומאיפה בדיוק אותם אנשים יודעים שהרבי נגד פרסום דבריו הקדושים. במיוחד שאתה עצמך כתבת בהתחלה ש"אולי זה נגד דעתו של הרבי", ואולי תואיל לשתף את הגולשים במידע שהגיע לידך בינתיים, במקום לקבוע נחרצות שכולם כבר יודעים ממידע מסתורי זה.
- ג. זה שהרבי לא הזכיר בשיחה את שמות עורכי העיתון, לא אומר שאסור למערכת אנציקלופדית לפרסם את המידע הזה. בדיוק כמו שכשהרבי דיבר על משפט הספרים הרבי לא הזכיר אף פעם את שמות המעורבים בפרשיה, ואילו בספרים היוצאים לאור ע"י ארגונים שהרבי ייסד מפורשים השמות. ולהבדיל - גם כשהרבי דיבר לשבח על ארגונים הרבי לא הזכיר את השמות. כך שמגוחך לבוא וליצור וויכוחי סרק על פרטים אלו.
- ד. ועיקר, במקום לצטט שוב את מה שניסיתי להביא לידיעתך, כדאי שתפעל בהתאם לדברי קודש אלו של הרבי שליט"א, ותקבל את שיחותיו כפשטותם, בלי לפרש פירושים (כמו למשל - שמה שהרבי אמר "שישכחו מענינים בלתי רצויים אלו" כוונתו שהחסידים המאזינים לשיחה זו ישכחו אותה (לפחות בעוד שלשים שנה)?!?!), ולהפיץ המעיינות (דברי הרבי) חוצה בלי לשנותם חלילה מחשש "חילול השם", כיון, שכדברי הרבי, לא כך נביא את המשיח!
- בהצלחה! --יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 04:52, 16 בנובמבר 2015 (UTC)
זה אתר חב"דפדיה ואין לו עניין להתעסק עם כל מיני עיתונים שהם לא שייכים לחב"ד. ואם בגלל שהרבי דיבר בשיחה, והיו אז שהבינו ככה או ככה, הרי פה לא מביאים ממש את כל השיחות של הרבי. אבל חבל להיכנס לוויכוחים ובזבוזי זמן, יש כבר הוראה של הרבי שכל מי שמתעסק בעניינים ציבוריים שיקיים את ההוראה של עשה לך רב, ושיהיה לרב את שלשת הסימנים של בני ישראל: רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים. ואני בטוח שאם ישאלו רב שיש לו את שלושת הסימנים האמורים מה תהיה ההוראה שלו. וצריך ךהיות עשה לך רב, עשה מלשון כפייה (כהלשון מעשין על הצדקה), גם אם לא מתחשק. --193.108.195.249 06:05, 17 בנובמבר 2015 (UTC)