שיחה:איסר בער גילרסון
לא הצלחתי למצוא אותו בגוגל, ומה שכן קיים (שני קישורים) חסום לי עם רימון, שיהיו בריאים, עכ"פ מי שיודע שיוסיף, עכ"פ איפה הוא מוזכר--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 17:15, 20 אוגוסט 2009 (IDT)
- שתהיה לי בריא, אדג. הלילה קראתי את כוחה של סנגוריה מאת ר' פישל שניאורסאהן, וחלק גדול מהספר עוסק בהרב ממאלינסק. תכננתי ליצור ערך בעוד יומיים, ואתה באת והכרחת אותי להרחיב עליו בשעות הקרובות..נו מיילא...חסיד חב"ד* אידישעפדיה* המהפכה החדשה
- הריני מודיע בשער בת רבים, הפכתי את הרשת האינטרנטית בצורה מקצועית כולל חיפוש בעשרות צורות בהיברובוקס, חיפוש אחר שם העיר, חוזרים- נאדה. פתאום אתה מוציא לי ערך מושלם, אתה עושה אותי בריא!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 03:50, 21 אוגוסט 2009 (IDT)
- הצלחת להצחיק אותי כהוגן.... חסיד חב"ד* אידישעפדיה* המהפכה החדשה
- מאלינסק - יש עיר כזו בחבר העמים, תחפשו בגוגל "מאלינסק". הוא לא היה "חוזר" אלא כאשר שב מליובאוויטש היה חוזר מאמרים בפני בני קהילתו. פישל ש. כותב בספרו כי לסיפור ההיסטורי הוסיף רקע כללי ודמויות וכו', ומי שקורא את הספר, מבין כי עיקרי הפרשיה נכונים ותו לא. מאידך הרשד"ב לוין, במאמרו לפני כמה שבועות בכפ"ח, הפנה אין ספור פעמים, לספר זה, והיה נראה כי הוא אסמכתא ברורה. ועוד - מכיון שחלק מהחב"דפדים, הם יושבי אוהל, הייתי מציע להם לא לקרוא את הספר, אשר בו יש גם דברי רהב אשר אינם מתאימים (סגנון ליהמן המקורי) וד"ל.פיני · (טובת הזולת) 07:48, 21 במאי 2010 (UTC)
- טוב פיני, לא נחדש שוב את הוויכוח. בקשר לדמות - ביררתי ואכן היא אינה 100% אמיתית, אך-גם לא דמיונית. בואו ולא ניסחף להגדירה בקיצוניות. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- אם יש רב בשם זה, אז הוא לא דימיוני, ואם אין אז הוא דימיוני. איני חושב כי דמות המבוססת על דמות אחרת זכאית לערך כאן. פיני · (טובת הזולת) 07:44, 26 במאי 2010 (UTC)
- לא ברור, וודאי שהייתה דמות כזו, אמנם כל הפרטים וכו' - לאו דווקא אמיתיים. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לא כל הדמויות בספר הנ"ל הן אמיתיות, ומנין לך שדמות זו אינה דמיונית? פיני · (טובת הזולת) 14:11, 26 במאי 2010 (UTC)
- הדמות ראויה לפיסקה קצרה בערך על פישל שניאורסון ותו לא. כך דעתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:18, 26 במאי 2010 (UTC)
- לא כל הדמויות בספר הנ"ל הן אמיתיות, ומנין לך שדמות זו אינה דמיונית? פיני · (טובת הזולת) 14:11, 26 במאי 2010 (UTC)
- לא ברור, וודאי שהייתה דמות כזו, אמנם כל הפרטים וכו' - לאו דווקא אמיתיים. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- אם יש רב בשם זה, אז הוא לא דימיוני, ואם אין אז הוא דימיוני. איני חושב כי דמות המבוססת על דמות אחרת זכאית לערך כאן. פיני · (טובת הזולת) 07:44, 26 במאי 2010 (UTC)
- טוב פיני, לא נחדש שוב את הוויכוח. בקשר לדמות - ביררתי ואכן היא אינה 100% אמיתית, אך-גם לא דמיונית. בואו ולא ניסחף להגדירה בקיצוניות. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- מאלינסק - יש עיר כזו בחבר העמים, תחפשו בגוגל "מאלינסק". הוא לא היה "חוזר" אלא כאשר שב מליובאוויטש היה חוזר מאמרים בפני בני קהילתו. פישל ש. כותב בספרו כי לסיפור ההיסטורי הוסיף רקע כללי ודמויות וכו', ומי שקורא את הספר, מבין כי עיקרי הפרשיה נכונים ותו לא. מאידך הרשד"ב לוין, במאמרו לפני כמה שבועות בכפ"ח, הפנה אין ספור פעמים, לספר זה, והיה נראה כי הוא אסמכתא ברורה. ועוד - מכיון שחלק מהחב"דפדים, הם יושבי אוהל, הייתי מציע להם לא לקרוא את הספר, אשר בו יש גם דברי רהב אשר אינם מתאימים (סגנון ליהמן המקורי) וד"ל.פיני · (טובת הזולת) 07:48, 21 במאי 2010 (UTC)
- הצלחת להצחיק אותי כהוגן.... חסיד חב"ד* אידישעפדיה* המהפכה החדשה
- הריני מודיע בשער בת רבים, הפכתי את הרשת האינטרנטית בצורה מקצועית כולל חיפוש בעשרות צורות בהיברובוקס, חיפוש אחר שם העיר, חוזרים- נאדה. פתאום אתה מוציא לי ערך מושלם, אתה עושה אותי בריא!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 03:50, 21 אוגוסט 2009 (IDT)
תרשה לי לחלוק עליך חיים:
א. פרופ' פישל שניאורסאהן והרב אברהם יעקב ניימרק השקיעו מאמץ רב ועבודה רבה בליקוט ואיסוף החומרים הנ"ל, כפי שניתן לראות בסדרת אגרות קודש אדמו"ר שליט"א. עוד בשבתו בסטרדוב ראיין שניאורסאהן את זקני העיירה על המאורעות.
ב. לעומת זאת, שניאורסון מצהיר כי חלקים מהספר הינם דמיוניים, אמנם הבסיס והדמויות אמיתיות המה.
ג. בספרו של פרופ' שניאורסאהן מצטייר הרב גילערסאן כדמות מרכזית ובעלת השפעה (זה ספר די נדיר, אמנם בשנה שעברה קראתיו בעיון).
ד. לא ברור בקשר לדמות. וודאי שהיסוד הוא אמיתי, אמנם, שמעתי מא' שהסביב לדמות הינו בדוי, מצד שני, הוא אומר את-זה מתוך השערה, ולעולם אי אפשר לדעת.
(ה. לא יכול להיות ששניאורסון התבסס על דמותו של ר' איסר תומארקין, כיוון שהשנים שונים לגמרי (ואם זכרוני אינו מטעני הרי שתומארקין שימש ברבנות לאחר שאבי שניאורסאהן שימש ברבנות...).)
ו. העולה מכל-זה לענ"ד: בנתיים יש להשאיר את הערך כמות-שהוא, בשל חשיבות הדמות העולה מתוך כתבי שניאורסון. אמנם, יש להוסיף הסתייגות שלא ברור עד כמה אמיתיים כל הפרטים המסופרים.
ז.(אם ו)כאשר ייכתב הערך כוחה של סנגוריה, יהי' אפשר לדון האם לשלב את דמות רא"ב גילרעסאן בתוך 'דמויות הספר'. אמנם, אי אפשר להכניס כל דמות עלי' מספר שניאורסון לתוך הערך שלו.
ח. מקווה שהבהרתי א"ע כראוי. אשמח לשמוע את דעתכם. חסיד חב"ד - חדר אורחים
- בכל אופן, כדאי למצוא מקור מציאותי נוסף, שיאמת את הדמות. קצת רעוע לבסס ערך אנציקלופדי על פרוזה ספרותית. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:56, 26 במאי 2010 (UTC)