שיחה:עישון

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

הנה הכתבה --שיעשיחה ז' באייר ה'תשע"ז 07:51, 3 במאי 2017 (UTC)

הרבי נגד עישון

כתוב כאן "רבותינו נשיאנו, הרבי ריי"ץ והרבי דיברו נגד עישון", אשמח למקור מדוייק איפה הרבי מדבר נגד עישון. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:38, 3 במאי 2017 (UTC)

ציטוט מהתקשרות: הרבי אמר לי אז שאינו יכול להוציא איסור על זה, מכיוון שחותנו הרבי הקודם היה מעשן, אבל הזכיר לי את המכתב שאוסר לעשן עד גיל עשרים ומבקש ("בקשה נפשית") שגם לאחר גיל זה לא יעשנו. --שיעשיחה ח' באייר ה'תשע"ז 21:27, 4 במאי 2017 (UTC)
בציטוטים מעין אלו צריך להיזהר ביותר, שכן בשינוי מילה אחת יכול המשמעות להשתנות מן הקצה אל הקצה. מאיפה לקוח הציטוט איני יודע, אולם ממכתבים שנדפסו וסרטים של אנשים בדולרים עולה תמונה מאוד ברורה - ישנם שני דברים ששאלו את הרבי מדוע אינו עושה וכל פעם ענה באופן אחר: מדוע אינו עולה לארץ ומדוע אינו אוסר עישון. עכ"פ גם בציטוט שהבאת הדגיש הרבי בהתחלה שאינו יכול לאסור עישון. שף ויתיבקאנפרענץ רום 23:39, 4 במאי 2017 (UTC)
כיצד אתה מציע שיהיה כתוב בפועל? --שיעשיחה י"ח באייר ה'תשע"ז 13:30, 14 במאי 2017 (UTC)
הייתי כותב כך "הרבי הקודם אסר על בחורים מתחת לגיל עשרים לעשן, ומעל גיל זה ביקש בקשה נפשית שימעטו בזה ועד לעצירה לגמרי. עם זאת, כאשר התבקש הרבי להוציא איסור על עישון נמנע מכך. ואולי יש להוסיף בפיסקה אנקדוטות את הסיפור ששמעתי מישראל ש"ט שכתבתיו בפיסקה שלאח"ז. שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:24, 17 במאי 2017 (UTC)

יום טוב

עוד יש להעיר, שפלא שבאתר חב"די יש משמעות נגד עישון ביום טוב בשעה שרבותינו נשיאנו נהגו כן. גם שמעתי מישראל ש"ט שבתור בחור הפסיק לעשן עד גיל עשרים, ואז שאל את הרבי האם רצוי שיתחיל שוב והרבי אמר לו לעשות כעצת ידיד. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:38, 3 במאי 2017 (UTC)

ראה בפסקה אנקדוטות, שגם בה מוזכר 'שאלות' על עיכשון ביום טובו, ושוברו בצידו. --שיעשיחה ח' באייר ה'תשע"ז 21:27, 4 במאי 2017 (UTC)

חקיקה להגבלת העישון

שיע, אשמח אם תסביר מדוע אין טעם למחיקת הפיסקה "חקיקה להגבלת העישון" ומדוע אין ערך כאן על חוקי התנועה וכו'. שף ויתיב מחוץ לחשבון

מצטרף לשף ויתיב. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:42, כ"א באייר ה'תשע"ז
זה מידע אובייקטיבי שמשלים את הבנת הבעייתיות בעישון, בהתאם לדעת הרביים, ולכן הוא נחוץ לדעתי לקורא. כמו המשפט בפתיח "מבין הגורמים הניתנים למניעה (גמילה מעישון), עישון סיגריות הוא הגורם הראשי למחלות קשות ולמוות." העניין החוקי, מלמד לא רק מה מותר ואסור אלא מבטא את ההכרה הבינלאומית בכך שהעישון מסוכן. --שיעשיחה כ"א באייר ה'תשע"ז 14:12, 17 במאי 2017 (UTC) תוקן לאחר התנגשות עריכה--שיעשיחה כ"א באייר ה'תשע"ז 14:21, 17 במאי 2017 (UTC)
בחוק הלאומי או הבינלאומי יש גם המון המון חוקים מטופשים, כמו חוק מיהו יהודי המעניק הכרה לגיור רפורמי מטופש, חוקים שונים בנושאי נישואין המנוגדים לכל הגיון וכמובן לחוקי התורה, כך שאי אפשר לייחס חשיבות לחוקי הערכאות בדיוק כשזה מתאים לערכים שלנו. --שלום - עליכם כ"א באייר ה'תשע"ז, למניינם 14:15, 17 במאי 2017 (UTC)
ראשית חוק כזה שמתאים לדיני התורה, מחייב (לפחות לחלק מהדיעות) גם מבחינה הלכתית. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על חוקים שנחקקו בהתאם לדעת הרופאים בעולם שוודאי יש להם תוקף הלכתי, שהרי בקיום ו'נשמרתם לנפשותיכם' אנו מסתמכים על דעת הרופאים. שנית, העובדה שיש חוקים מטופשים לא שוללת את היכולת להשתמש בהם בצורה מושכלת במקרה שבו הם מתאימים לנו. --שיעשיחה כ"א באייר ה'תשע"ז 14:21, 17 במאי 2017 (UTC)