חבל על הזמן...
ה'פילים' כהגדרתך, לא טורחים לקרוא דפי משתמש צדדיים וזניחים, והעלאת קיטור במקרה הזה לא תעזור. אני משער שלקח לך יותר משעתיים לעבוד על הדף הארוך הזה, וחבל על הזמן שהיה יכול להביא תועלת גדולה יותר. הבעיות והחסרונות ידועים לכל משתמש, ואף כי לא עליך המלאכה לגמור, לא אתה בן חורין ליבטל ממנה. בהצלחה בהמשך הדרך בתרומותיך האיכותיות לחב"דפדיה! להתראות - שיחה 12:40, 1 בפברואר 2016 (UTC)
- "חבל על הזמן" הוא טיעון צודק - אבל לא כ"כ חכם. אפשר לטעון כך לגבי כל מי שפותח דיון ארוך בדף שיחה - שיכול בזמן הזה לטפל בערכים אחרים ולהביא יותר תועלת, וכן גם לגבי כל מי שעורך ערך "צדדי וזניח" - שיכול בזמן הזה לערוך את הערך הרבי שזוכה למאות צפיות ביום, וכן הלאה... אבל באופן כללי בוודאי גם דעתי שצריך להתעסק בעיקר בתרומות איכותיות (האם רשימת התרומות שלי עונה לכך?...), ומידי פעם לשלב תרומות איכותיות פחות ...
- בנוסף לכך, אפשר להניח שכן תצא מהדף תועלת (אם כי למען ההגינות, לא זה מה שחשבתי כשכתבתי אותו). קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 16:16, 1 בפברואר 2016 (UTC)
תגובות
הביקורת על הערך חיים גראביצער
עיין באריכות בשיחה:חיים גראביצר (ספר). להתראות - שיחה 12:42, 1 בפברואר 2016 (UTC)
- לאחר העיון לא כ"כ השתכנעתי. אבל אני לא הנושא - השאלה היא האם הוועדה הרוחנית היתה משתכנעת? ובכל מקרה, אני מאמין שתסכים בנוגע לקישורים החיצוניים (אם אכן פתחת אותם). קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 16:18, 1 בפברואר 2016 (UTC)
דפי הפניה
לישיבת חח"ל יש שם מוזר ולא מוכר, ולכן היא זכתה לדפי הפניה רבים יותר מאשר ישיבות בעלי שם סטנדרטי יותר. להתראות - שיחה 12:43, 1 בפברואר 2016 (UTC)
- אפשר כמובן על זו הדרך למצוא תירוץ מקומי לכל טענה (ובמיוחד שהטענה על דפי ההפניה היא לא באמת כזו חשובה, כתבתי את זה סתם כי מעניין להשוות...). אבל זה לא פותר את השאלה העקרונית: האם חב"דפדיה אמורה להתנהל תחת מדיניות מסויימת או סתם להתעופף ברוח? ואם כן, מי אמור להוביל את המדיניות הזו? כדאי לחשוב קצת על השאלה הזו, גם אם התשובה לא כ"כ ברורה... קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 16:21, 1 בפברואר 2016 (UTC)
תודה רבה
במקרה הצורך צריך לשלוח כמה אנשים לקרוא דף זה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ב בשבט ה'תשע"ו, למניינם 17:27, 1 בפברואר 2016 (UTC)
הערה קטנה
בנושא חלוקת ערכים רבים הקשורים לקבלה, אני חושב שזה לא מופרך לחלק את הערכים המבארים מושגים הקשורים לספירת חכמה בערכים רבים, מכיון שאודות ספירת החכמה אפשר לכתוב ספרים רבים, ולכן די בערך אחד שכולל את יסודות ספירת החכמה ומקומה בסדר ההשתלשלות, ואילו מושגים מסויימים ולא יסודיים, כמו אבא יסד ברתא בהחלט זכאים לערך נפרד ועדיף שכך.
בנוגע לערכים על תנאים שאינם קשורים לחב"ד, לכתחילה אכן עדיף לכתוב ערכים על תנאים שידוע הביאורים עליהם בתורת חב"ד, אך בדיעבד זה לא נורא כי נדיר למצוא אמורא בפרט מפורסם כמו רבי יוחנן הסנדלר שאין ביאור בתורת חב"ד עליו או על תורתו. אגב יש כמה משתמשים שסברו באחד מהדיונים שעברו שיש מקום לאפשר לערכים על כל התנאים, לרוב חשיבותם אשר הם משמשים אבן יסוד בתוה"ק, והם משלימים זה את זה יחד עם הערכים האחרים שכן מכילים את תורת החסידות. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד בשבט ה'תשע"ו, למניינם 00:34, 3 בפברואר 2016 (UTC)
- לדעתי כל 'ערך' יהודי זכאי לערך בחב"דפדיה, כידוע שהפצת היהדות היא ממטרותיה העיקריים של חסידות חב"ד, והרי אין עוד אתר שמביא את כל ענייני התורה על טהרת הקודש. (ואף שארוכה מארץ מידה... עם כמה עקשנים אפשר להגדיל תורה ולהאדירה..(ואף שיתכן שבכללי המדיניות כתוב אחרת הרי על ידי עקשנות אפשר לשנות גם את זה... ))--הנחה - שיחה 15:19, 3 בפברואר 2016 (UTC)
- הכל נכון, רק שצריך להפעיל שיקול דעת - בנוגע לחלוקת ערכים, למשל, הערך אבא יסד ברתא צריך להיפרד מחכמה ומלכות? גם בכתיבת ערכים יהודיים - אם אכן מחליטים שכך צריכים לעשות - האם זה אומר שערך כמו רבי חלפתא - שכלל וכלל לא "מגדיל תורה ומאדירה" - מוצדק? וכהנה רבות. בקיצור אם נפעיל ראש אפשר לכתוב בכל נושא ובכל צורה, אם לא - אי אפשר להתקדם בשום דבר... קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 01:49, 5 בפברואר 2016 (UTC)
- ברור שמגיע לו ערך אלא שהערך שלו הוא לבנתיים 'קצרמר', ויש להרחיבו כפי הדרוש, ואין ספק שיש במה להרחיבו!
- הכל נכון, רק שצריך להפעיל שיקול דעת - בנוגע לחלוקת ערכים, למשל, הערך אבא יסד ברתא צריך להיפרד מחכמה ומלכות? גם בכתיבת ערכים יהודיים - אם אכן מחליטים שכך צריכים לעשות - האם זה אומר שערך כמו רבי חלפתא - שכלל וכלל לא "מגדיל תורה ומאדירה" - מוצדק? וכהנה רבות. בקיצור אם נפעיל ראש אפשר לכתוב בכל נושא ובכל צורה, אם לא - אי אפשר להתקדם בשום דבר... קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 01:49, 5 בפברואר 2016 (UTC)
- מתוך 'ויקפדיה':
- לדעתי כל 'ערך' יהודי זכאי לערך בחב"דפדיה, כידוע שהפצת היהדות היא ממטרותיה העיקריים של חסידות חב"ד, והרי אין עוד אתר שמביא את כל ענייני התורה על טהרת הקודש. (ואף שארוכה מארץ מידה... עם כמה עקשנים אפשר להגדיל תורה ולהאדירה..(ואף שיתכן שבכללי המדיניות כתוב אחרת הרי על ידי עקשנות אפשר לשנות גם את זה... ))--הנחה - שיחה 15:19, 3 בפברואר 2016 (UTC)
כדי שאתרי ויקי יצליחו, יש מספר תנאים בסיסיים מעבר לנושאים הטכניים:
- מטרה ברורה ומוגדרת לאתר.
- גרעין של כותבים ועורכים קבועים ורציניים.
- כתיבה של רבים, מומחים או בעלי ידע בתחום האתר.
- טענתי היא שמכיון שאין מספיק עורכים רציניים וכו', לכן האחריות המוטלת על כל אחד מאלו שכן נמצאים גדולה יותר, כי אין מי שיעזור לו/יבקר אותו כראוי (אם תכניס ערך דליל, או מנוסח לא נכון, לויקיפדיה - תוך חודש הוא בטוח יהפוך למצויין. אבל כאן הוא ישכב כך שנים...). ולכן צריכים לחשוב פעמיים ויותר. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 10:09, 5 בפברואר 2016 (UTC)
הערה חשובה מאוד
הקורא דף זה עלול לחשוב כי חב"דפדיה היתה מאז ומעולם חנות חרסינה, והנה נכנסו פילים לחנות.
האמת היא הפוכה. חב"דפדיה היתה בעבר חנות פילים. רוב הערכים שהיו בתקופה שהתחלתי לכתוב בה, היו ברמה נמוכה מאוד, היו מאות או אלפי ערכים קצרים מאוד, רוב הערכים היו פשוט העתקות מכתבות או מספרים שונים! והנה בעבודה של שנים נהפכה החנות לחנות הדומה יותר לחנות חרסינה, של אנכי הקטן שכתבתי בעז"ה מאות ערכי חסידות, יחד עם המנהל הזכור לטוב חיים נהר שאיחד מאות ערכים קצרים לערכים ארוכים כוללים, יחד עם המנהל הזכור לטוב חסיד שערך ערכים חשובים מאוד בעניני ימי ונשיאי חב"ד, יחד עם המנהל הדגול שיע ק, שיחד עם מאמצים רבים ותרומות ממשיות של כמה מהמשתמשים כאן שינה לחלוטין את המראה הטכני של חב"דפדיה למתקדם ביותר, ויחד עם עוד הרבה משתמשים שבשנים שעברו הקדישו כל אחד בתורו זמן רב כל אחד בתחומו. אני שמח לראות, כי המשתמשים החדשים שהגיעו בשנה האחרונה, רואים את חב"דפדיה כחנות חרסינה, מכיון שאכן רוב מוחלט של הערכים בחב"פדיה הם ערכים מושקעים ומכובדים, ולכן הם תמהים מאוד לראות ערכים שנכתבו בצורה פילית. אשרינו, מי יגלה עפר מעיניך חסיד (עד מאה ועשרים בבריאות מעליא) בא וראה באיזה מצב אנו אוחזים! --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ו' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 01:22, 15 בפברואר 2016 (UTC)
- אכן הנני מצטרף להצדעה וההערכה לדור החלוצים המייסדים שליט"א, שסללו את הדרך בדם יזע ודמעות; וכנראה שבכגון דא שייכת אמרתו-הוראתו של מלכנו משיחנו: "אני תמיד שמח, אך אף פעם לא מרוצה!" ו"מי שיש לו מאתיים רוצה ארבע מאות" כו'. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 04:53, 15 בפברואר 2016 (UTC)
קרייזי...
אני מניח שעבדת על הערך הזה לפחות שלש שעות, אילו הייתי משקיע את מרצך בדברים יותר מועילים...--שף ויתיב - שיחה 06:30, 19 בספטמבר 2016 (UTC)
בקשה דחופה!!!
האם אפשר לעשות תבנית "ערך פיל בחנות חרסינה" שיהיה אפשר להכניסו לכל ערך הנכנס לגדר זה? שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- אני מקוה שאתה לא מתכוין ברצינות... תרגע. אין שום פילים[דרוש מקור], יש יער שהפכו אותן בעבודה של שנים לחנות חרסינה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 19:43, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
- יש תבנית דומה, עם מטרה זהה, ופחות עוקצנית: 'לעריכה'. אם רוצים אפשר לערוך אותה בצורה כזו שאחת המילים יפנו לדף האמור. בהצלחה. להתראות - שיחה 11:03, 11 באוקטובר 2016 (UTC)
- מדוע לקוות לרע שלום? ב"ה שעכשיו אין יער, אך הדובים נשארו. קביעתך השרירותית "אין שום פילים" אין לה על מה שתסמוך...
- להתראות, ייש"כ על ההצעה (עלה בדעתי שמא צריך לעשות תיבת משתמש פיל ). שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- יש תבנית דומה, עם מטרה זהה, ופחות עוקצנית: 'לעריכה'. אם רוצים אפשר לערוך אותה בצורה כזו שאחת המילים יפנו לדף האמור. בהצלחה. להתראות - שיחה 11:03, 11 באוקטובר 2016 (UTC)