לדלג לתוכן

המשך תשרי תשכ"ג

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
ערך זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך.
הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, חב"דזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.

המשך תשרי ה'תשכ"ג הוא אחד משני ההמשכים שאמר הרבי והוא הודפס בלקוטי שיחות והוגה אף בספר המאמרים.

מאחורי ההמשך

ההמשך נאמר בראש השנה ד"ה יבחר לנו את נחליתנו,שבת שובה (בקשר עם יום הכיפורים) וכל אדם , חג הסוכות - בסוכות תשבו, ושמחת תורה - תורה ציווה.

ראש השנה - ד"ה "יבחר לנו את נחלתינו".

מדבר אודות הבחירה של הקב"ה שבאמצעות תקיעת השופר ימושכו העניינים הנעלים וכו'.

שבת שובה - ד"ה "וכל אדם לא יהיה"

ג' דרגות בלמעלה מהשתלשלות ("שמיני"): א. מילה וקודש הקדשים, ענינם מצוות, ואינו חידוש כי זה היתה מלכתחי' כוונת הבריאה. ב. תשובה, למעלה מתומ"צ, "המצוה הזאת אשר אנכי מצוך", בעל הרצון, אור חדש, מצד התורה יביא אשם, זדונות כשגגות, מצד הקב"ה (שג"כ מתגלה בתורה) יעשה תשובה ונעשים כזכיות. ג. יוכ"פ, עיצומו של יום מכפר, עצמות שלמעלה מבעל הרצון, נמשך ע"י תשובה ומתגלה בכניסת כה"ג לקדה"ק בהזיות אחת למעלה וז' למטה, אחת לפני ז', המשכה מלמעלה מהשתל' בהשתל'. "וכל אדם לא יהיה (גם דמות פני אדם) בבואו לכפר בקודש" אז מתגלה בחי' זו.

סוכות - ד"ה "בסוכות תשבו"

גילוי העניינים והתשובה של יום הכיפורים למעלה מהכוחות הגלויים.

שמחת תורה - ד"ה "תורה ציווה"

טל ומטר שבתורה, פנימיות וגליא, לימוד לשמה ואינה ירושה לך. ולימוד אדעתא דנפשי' שנק' ירושה כי יורש אורות דתוהו. למעלה מזה מתנה, פנימיות שבפנימיות שלמעלה מהשגה, נמשך מצ"ע ללא עסק האדם. ירושה, יעקב עבדי, בירורים דחול: אינה ירושה לך, דרגת ישראל, בן, יחד שבטי ישראל; מתנה, בחי' ישורון, כבן שבמוח האב. אמנם בשמח"ת מתגלה בשם יעקב שרשה בעצמות, שם העצם דישראל עצמם. שהיורש עומד במקום המוריש, למעלה ממתנה שמצד רצון הנותן.