היכונו לביאת המשיח

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שלט הקמפיין שהופץ בכל הארץ
אדם מדביק על מכוניתו מדבקת היכונו

בשנת ה'תנש"א יצאו צעירי חב"ד בישראל בקמפיין פרסומי אודות בשורת הגאולה תחת הסלוגן היכונו לביאת המשיח, קמפיין זה פרץ בעקבות שיחותיו הרבות של הרבי אודות כך שמשיח עומד להתגלות כל רגע וכל מה שנשאר הוא להתכונן לקבל את פני המלך המשיח.

מהות ההכנה

כבר אדמו"ר הריי"צ, בתקופתו הוציא "קול קורא" מיוחד בו קורא לעם ישראל להכין את עצמו לקראת ביאת משיח, וכי הזמן הוא הזמן האחרון שלפני ביאתו, וכל מה שנשאר הוא כמה דברים פעוטים ביותר, כמו צחצוח הכפתורים.

החל משנת תשמ"ח, וביתר שאת בשנים תנש"א-תשנ"ב, דיבר הרבי ללא הרף על כך שכבר סיימו את כל העבודה כולה, כולל צחצוח הכפתורים - הדברים הכי קטנים.

תכלית ומטרת בריאת העולם הוא לברר את הגשמיות ולהפכה לרוחניות על ידי עשיית המצוות ובכך לעשות להקב"ה דירה ומקום משכן שכינה, כאשר התוצאה לעבודה זו היא הגאולה - דהיינו ביטול וסילוק הרוע מהעולם, ושליטה מוחלטת של הטוב, וסביב זה סובבים כל המצוות - לברר את העולם, אך הרבי הסביר שכעת עבודת בירור הרע מהעולם כבר הושלמה, ולכן זהו זמן הגאולה בפועל, וכל התעכבות מיותרת הינה בלתי מובנת, אך דורשת יותר התכוננות והפנמה, לכך שתיכף תבוא בפועל הגאולה.

בכינוס השלוחים העולמי בתשנ"ב בשיחה מיוחדת שנשא הרבי בפני צבא השלוחים, אמר הרבי[1] שהתכנסות זו היא הזמן המתאים לעורר את כולם בעבודה העכשווית, במה להתמקד עכשיו במקום שליחותם, והרבי המשיך והתווה את ה"עבודה החדשה" להכין את כל אנשי העיר לקבל את פני משיח.


הקמפיין

לאור דבריו של הרבי, יצאו צא"ח בקמפיין פירסומי, שנועד להגיע לקהל יעד רחב ביותר, ולהביא לתועדתם את בשורתו ודרישתו של הרבי להתכונן לביאת משיח, את נוסח ועיצוב הקמפיין, הגיה הרבי בעצמו[2].

הקמפיין נחלק לשני שלבים, השלב הראשון היה בסוף שנת תנש"א, אז כתבו צא"ח לרבי את תכנית המבצע, והרבי החזיר מענה: "להצלחה בכל כיוצא בזה"[3] שלב זה כלל שלטי חוצות, וסקירה תקשרותית עצומה ורחבה.

השלב השני של הקמפיין היה בחורף תשנ"ב וכלל מוצרי פרסום מקוריים ושונים, כינוסים, שיעורים, עלוני הסברה והדפסת ספרים בנושא.

ראו גם

קישורים חיצונים

הערות שוליים

  1. שיחת חיי שרה תשנ"ב
  2. התקשרות גליון רנח'
  3. ספר צעירי אגודת חב"ד עמ' 242