עמנואל חביב: הבדלים בין גרסאות בדף
(←משרת הרבנות: לא אקטואלי) |
|||
שורה 20: | שורה 20: | ||
הרב חביב נוהג בצניעות רבה, אך כל מי שהזדמן לו להחליף עמו דברי תורה והלכה, התפעל מגודל בקיאותו וגאונותו בכל חלקי התורה ומכמניה. בייחוד מציינים מכריו את יכולתו לנהוג באנשי קהילתו, בתלמידיו ובבעלי הדין שניצבים לפניו, באורך רוח ובסבלנות אין קץ. כבודו של כל בעל דין עומד אצלו מעל הכל. לפיכך, הפכה אישיותו הנעימה לשם דבר, והלבביות הנובעת ממנו גורמת לכך שפסקי הדין וההכרעות היוצאות ממנו מתקבלות על ידי בעלי הדין בהבנה ובהסכמה. זה הטעם שהפך את הרב חביב למבוקש מאד בגישור בסכסוכים בתחום הקהילתי-ציבורי וגם בהשכנת שלום בית. לראות את הרב חביב יושב עד השעות הקטנות של הלילה עם בני זוג שבאו לקבל הכוונה ועיצה, אין זה מחזה נדיר. | הרב חביב נוהג בצניעות רבה, אך כל מי שהזדמן לו להחליף עמו דברי תורה והלכה, התפעל מגודל בקיאותו וגאונותו בכל חלקי התורה ומכמניה. בייחוד מציינים מכריו את יכולתו לנהוג באנשי קהילתו, בתלמידיו ובבעלי הדין שניצבים לפניו, באורך רוח ובסבלנות אין קץ. כבודו של כל בעל דין עומד אצלו מעל הכל. לפיכך, הפכה אישיותו הנעימה לשם דבר, והלבביות הנובעת ממנו גורמת לכך שפסקי הדין וההכרעות היוצאות ממנו מתקבלות על ידי בעלי הדין בהבנה ובהסכמה. זה הטעם שהפך את הרב חביב למבוקש מאד בגישור בסכסוכים בתחום הקהילתי-ציבורי וגם בהשכנת שלום בית. לראות את הרב חביב יושב עד השעות הקטנות של הלילה עם בני זוג שבאו לקבל הכוונה ועיצה, אין זה מחזה נדיר. | ||
==קישורים חיצונים== | ==קישורים חיצונים== | ||
*[http://www.lubavitchkollel.org/the-rosh.html אתר ה'כולל' - תורה אור] | *[http://www.lubavitchkollel.org/the-rosh.html אתר ה'כולל' - תורה אור] |
גרסה מ־21:00, 1 בנובמבר 2010
ביוגרפיה
הרב עמנואל חביב נולד בכ' שבט תשל"א בעיר מרסיי שבצרפת להורים ניצולי שואה - הרב דוד חביב - ששמרו במסירות נפש על הגחלת היהודית בזמן המלחמה. עוד בהיותו בן שבע עלתה משפחתו של הרב לירושלים.
אז החל הרב חביב ללמוד בישיבה קטנה "פורת יוסף". המשיך בתומכי תמימים קרית גת, כשהשלים את לימודיו בקרית גת, נסע לקבוצה ב-770 להסתופף בצילא דמהימנותא אצל כ"ק אדמו"ר שליט"א, שם ספג אור וחיות ועידוד רב להמשך דרכו בקודש. . לאחר סיום שנת הקבוצה חזר לקריית גת על מנת להשלים את ההסמכה שלו לרבנות .
התחתן בח"י אלול תשנ"ב בברכתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א; את הכיוון הרבני, הוא סופג דווקא מזקן רבני חב"ד בירושלים , הגה"ח הרב אליעזרוב זצ"ל – אצלו זכה להיות בן בית ומקורב. לאחר נישואיו, הוא הצטרף לכולל צמח צדק בעיר העתיקה של ירושלים. אז הקים הרב חביב את בית כנסת חב"ד בשכונת קטמון בירושלים שם כיהן כרב בית הכנסת והקהילה המתפתחת. לאחר מכן, התמנה לחבר במועצת המנהלים החינוכית בצרפת ומונה לעבודת השירות שכיהן בה קרוב ל-7 שנים, שם גם לימד בישיבת תומכי תמימים ברינוא.
בתום השליחות שלו בצרפת, חזר הרב חביב עם משפחתו לירושלים במטרה ללמוד דיינות, הוא חיבר ספר ראשון שלו על הוראות משניות. הטקסט באופן ייחודי מלמד את התלמיד כיצד ללמוד משנה, פרשנות ברטנורה, ואת אופן התפתחות ההלכה לתוך ימינו, באמצעות תרגום צרפתי. הרב הצטרף לכולל 'מקדש שאול' להשלים את הדיינות, שם עשה שימוש עם בית המשפט הרבני באר שבע. לאחר ההכשרה, הוצע לו משרה במשרד משפטים, שם, עבד עמד על הפער שבין חוק תורה וישראל.
בינתיים, משפחת חביב גרים בביתר ושם הוא מנהל את כולל תורה אור.
הסמכה לדיינות
הרב חביב הוסמך לדיינות על ידי גדולי הפוסקים והדיינים בא"י. הוא 'שימש' אצל הגאון הרב יצחק אלמליח שליט"א, אב"ד תל אביב, והרב משה לנל שליט"א, אב"ד רחובות (בדימוס). כמו כן 'שימש' בגיטין בבית דין הרבני של באר שבע.
יועץ מיוחד למשרד המשפטים בישראל
בזכות מאמרים שכתב בנושא 'המשפט העברי', הפך הרב חביב לדמות מבוקשת מאוד בקרב שופטים, עורכי דין, ובכירי המשפטנים בישראל, ובאופן תדיר נשלחים אליו תביעות לבוררות על פי רוח ההלכה היהודית. לפני שנים מספר התבקש הרב להצטרף למחלקה מיוחדת במשרד המשפטים העוסקת בחקר המשפט העברי ומעניקה חוות דעת תורניות למשרד המשפטים ולממשל בישראל בפרשיות אקטואליות ובהצעות חוק. מאז כתב הרב חביב חוות דעת רבות, חלקם עבור היועץ המשפטי לממשלה. ראש כולל לדיינות - רב בית כנסת חב"ד כשבע שנים מתגורר הרב עם משפחתו בביתר עילית, בה הקים כולל לדיינות ורבנות לאברכים מצויינים. בכולל לומדים טובי האברכים בחב"ד. תלמידי הכולל זוכים לאחוז הצלחה גבוה מאד בבחינות שנערכות ב'היכל שלמה' בירושלים ע"י הרבנות הראשית לישראל, זאת בזכות שיטת לימוד מיוחדת שהונהגה בכולל. במשך כל השנים האלו משמש הרב חביב כרב החב"די בשכונת התמר בביתר עילית. בזכות נועם הליכותיו ומקובלתו על כלל אנ"ש, הצליח לגשר על חלוקי דעות ולהוסיף רבות באחדות הקהילה.
הרב חביב נוהג בצניעות רבה, אך כל מי שהזדמן לו להחליף עמו דברי תורה והלכה, התפעל מגודל בקיאותו וגאונותו בכל חלקי התורה ומכמניה. בייחוד מציינים מכריו את יכולתו לנהוג באנשי קהילתו, בתלמידיו ובבעלי הדין שניצבים לפניו, באורך רוח ובסבלנות אין קץ. כבודו של כל בעל דין עומד אצלו מעל הכל. לפיכך, הפכה אישיותו הנעימה לשם דבר, והלבביות הנובעת ממנו גורמת לכך שפסקי הדין וההכרעות היוצאות ממנו מתקבלות על ידי בעלי הדין בהבנה ובהסכמה. זה הטעם שהפך את הרב חביב למבוקש מאד בגישור בסכסוכים בתחום הקהילתי-ציבורי וגם בהשכנת שלום בית. לראות את הרב חביב יושב עד השעות הקטנות של הלילה עם בני זוג שבאו לקבל הכוונה ועיצה, אין זה מחזה נדיר.