מסכת מעשר שני: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: '''מסכת מעשר שני''' עוסקת בדיני הבאת מעשר שני לירושלים, ואכילתו בקדושה בין החומות, או לחלופין פדייתו ו…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''מסכת מעשר שני''' עוסקת בדיני הבאת מעשר שני ל[[ירושלים]], ואכילתו בקדושה בין החומות, או לחלופין פדייתו והבאת הפדיון לירושלים, שם קונה עמו מיני מאכל.
'''מסכת מעשר שני''' עוסקת בדיני הבאת מעשר שני ל[[ירושלים]], ואכילתו בקדושה בין החומות, או לחלופין פדייתו והבאת הפדיון לירושלים, שם קונה עמו מיני מאכל.


גם אם המעשר שני נטמא, אפשר להמירו על כסף ולהעלותו לירושלים. אם כי במסכת נידונת השאלה בדין הלקוח בכסף מעשר שני שנטמא, כלומר אם אדם קנה פירות אחרים בכסף שעליו המיר את קדושת המעשר שני, גם אז יוכל לפדות את המעשר שני. בניגוד לחכמים המתירים את הדבר, ה[[תנא]] [[רבי יהודה]] אוסר בכך, וסובר ש"טפל חמור מהעיקר", ודינו של הלקוח בכסף מעשר שני חמור מהמעשר שני עצמו. הרבי דן בהרחבה בענין ב[[לקוטי שיחות]]{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&st=&pgnum=87&hilite= חל"ד עמ' 75 (עמ' 87)].}}
גם אם המעשר שני נטמא, אפשר להמירו על כסף ולהעלותו לירושלים. אם כי במסכת נידונת השאלה בדין הלקוח בכסף מעשר שני שנטמא, כלומר אם אדם קנה פירות אחרים בכסף שעליו המיר את קדושת המעשר שני, גם אז יוכל לפדות את המעשר שני. בניגוד לחכמים המתירים את הדבר, ה[[תנא]] [[רבי יהודה]] אוסר זאת, וסובר ש"טפל חמור מהעיקר", ודינו של הלקוח בכסף מעשר שני חמור מהמעשר שני עצמו. הרבי דן בהרחבה בענין ב[[לקוטי שיחות]]{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&st=&pgnum=87&hilite= חל"ד עמ' 75 (עמ' 87)].}}
=== ביאורי נשיאי חב"ד ===
=== ביאורי נשיאי חב"ד ===



גרסה מ־05:56, 2 באוגוסט 2010

מסכת מעשר שני עוסקת בדיני הבאת מעשר שני לירושלים, ואכילתו בקדושה בין החומות, או לחלופין פדייתו והבאת הפדיון לירושלים, שם קונה עמו מיני מאכל.

גם אם המעשר שני נטמא, אפשר להמירו על כסף ולהעלותו לירושלים. אם כי במסכת נידונת השאלה בדין הלקוח בכסף מעשר שני שנטמא, כלומר אם אדם קנה פירות אחרים בכסף שעליו המיר את קדושת המעשר שני, גם אז יוכל לפדות את המעשר שני. בניגוד לחכמים המתירים את הדבר, התנא רבי יהודה אוסר זאת, וסובר ש"טפל חמור מהעיקר", ודינו של הלקוח בכסף מעשר שני חמור מהמעשר שני עצמו. הרבי דן בהרחבה בענין בלקוטי שיחות[1]

ביאורי נשיאי חב"ד

צמח צדק עמ' 55 (עמ' 63)

הערות שוליים