משתמש:חנוך רולניק/פורים תשמ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף
מ מענדל סופר העביר את הדף פורים תשמ"ז לשם משתמש:חנוך רולניק/פורים תשמ"ז בלי להשאיר הפניה |
פועלים למשיח (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
| שורה 7: | שורה 7: | ||
== תוכן ההתוועדות == | == תוכן ההתוועדות == | ||
שיחה א: | [[שיחה]] א: | ||
המשת ברכת פורים "אורה שמחה וששון ויקר", כפשוטה וכפירושה, לכאו"א מישראל ולמעלה ממדידה והגבלה, ועם זאת - בפועל ממש, למטה מעשרה טפחים, ובפרט בפורים ש"כל הפושט יד נותנים לו" | המשת ברכת פורים "אורה שמחה וששון ויקר", כפשוטה וכפירושה, לכאו"א מישראל ולמעלה ממדידה והגבלה, ועם זאת - בפועל ממש, למטה מעשרה טפחים, ובפרט בפורים ש"כל הפושט יד נותנים לו" | ||
שיחה ב: | [[שיחה]] ב: | ||
א) הוראת פורים בנוגע למעשה היא - "כל הפושט יד נותנים לו", עי"ז שעומדים ב"אחדות ישראל" שהיא תוצאה מאחדות בנ"י עם הקב"ה המספק כל צרכיהם | א) הוראת פורים בנוגע למעשה היא - "כל הפושט יד נותנים לו", עי"ז שעומדים ב"אחדות ישראל" שהיא תוצאה מאחדות בנ"י עם הקב"ה המספק כל צרכיהם | ||
| שורה 17: | שורה 17: | ||
ב) ומזה - התעוררות ע"ד נתינת מעות חיטים, שלושים יום לפני חגה"פ, ובפרטיות - החלטות טובות לפעולות בכל המבצעים כולל ג"כ הפעולה על אוה"ע | ב) ומזה - התעוררות ע"ד נתינת מעות חיטים, שלושים יום לפני חגה"פ, ובפרטיות - החלטות טובות לפעולות בכל המבצעים כולל ג"כ הפעולה על אוה"ע | ||
שיחה ג: | [[שיחה]] ג: | ||
א) ריבוי הדיבור אודות ההשפעה על אוה"ע לקיים ז' מצוות בני נח - מפני השינוי במצב העולם | א) ריבוי הדיבור אודות ההשפעה על אוה"ע לקיים ז' מצוות בני נח - מפני השינוי במצב העולם | ||
| שורה 23: | שורה 23: | ||
ב) ריבוי הדיבור אודות הגאולה והטענה "עד מתי" - להדגיש שמעתה האחריות לזירוז הגאולה מוטלת על כאו"א מישראל כפס"ד הרמב"ם - עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואתכל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה | ב) ריבוי הדיבור אודות הגאולה והטענה "עד מתי" - להדגיש שמעתה האחריות לזירוז הגאולה מוטלת על כאו"א מישראל כפס"ד הרמב"ם - עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואתכל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה | ||
שיחה ד: | [[שיחה]] ד: | ||
א) השינויים במצב העולם הם בדברים בולטים ביותר הן לטוב והן למוטב - מסימני "אחרית הימים" ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים" | א) השינויים במצב העולם הם בדברים בולטים ביותר הן לטוב והן למוטב - מסימני "אחרית הימים" ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים" | ||
| שורה 29: | שורה 29: | ||
ב) ע"י בירור הדברים אפשר לברר גם את הרע הנעלם - ע"פ ההוראות של "הרב", וכדי שיהי' "עשה לך רב" כראוי צ"ל "רב הדומה למלאך ה' צבאות", שאינו משוחד בעניני הגוף, ולפני זה, שיהי' בכלל "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים" | ב) ע"י בירור הדברים אפשר לברר גם את הרע הנעלם - ע"פ ההוראות של "הרב", וכדי שיהי' "עשה לך רב" כראוי צ"ל "רב הדומה למלאך ה' צבאות", שאינו משוחד בעניני הגוף, ולפני זה, שיהי' בכלל "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים" | ||
שיחה ה: | [[שיחה]] ה: | ||
בענין חיוב לחם משנה ביום טוב (המשך מש"פ תצוה) | בענין חיוב לחם משנה ביום טוב (המשך מש"פ תצוה) | ||
שיחה ו: | [[שיחה]] ו: | ||
א) שאלה בשיעור היומי בחומש (בפ' תשא) אודות פרשת הכיור בין מצות מחצית השקל ומעשה הקטורת, והקשר לפורים | א) שאלה בשיעור היומי בחומש (בפ' תשא) אודות פרשת הכיור בין מצות מחצית השקל ומעשה הקטורת, והקשר לפורים | ||