משתמש:חנוך רולניק/פורים תשמ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

ספרא רבא (שיחה | תרומות)
מ מענדל סופר העביר את הדף פורים תשמ"ז לשם משתמש:חנוך רולניק/פורים תשמ"ז בלי להשאיר הפניה
אין תקציר עריכה
 
שורה 7: שורה 7:


== תוכן ההתוועדות ==
== תוכן ההתוועדות ==
שיחה א:
[[שיחה]] א:


המשת ברכת פורים "אורה שמחה וששון ויקר", כפשוטה וכפירושה, לכאו"א מישראל ולמעלה ממדידה והגבלה, ועם זאת - בפועל ממש, למטה מעשרה טפחים, ובפרט בפורים ש"כל הפושט יד נותנים לו"
המשת ברכת פורים "אורה שמחה וששון ויקר", כפשוטה וכפירושה, לכאו"א מישראל ולמעלה ממדידה והגבלה, ועם זאת - בפועל ממש, למטה מעשרה טפחים, ובפרט בפורים ש"כל הפושט יד נותנים לו"


שיחה ב:
[[שיחה]] ב:


א) הוראת פורים בנוגע למעשה היא - "כל הפושט יד נותנים לו", עי"ז שעומדים ב"אחדות ישראל" שהיא תוצאה מאחדות בנ"י עם הקב"ה המספק כל צרכיהם
א) הוראת פורים בנוגע למעשה היא - "כל הפושט יד נותנים לו", עי"ז שעומדים ב"אחדות ישראל" שהיא תוצאה מאחדות בנ"י עם הקב"ה המספק כל צרכיהם
שורה 17: שורה 17:
ב) ומזה - התעוררות ע"ד נתינת מעות חיטים, שלושים יום לפני חגה"פ, ובפרטיות - החלטות טובות לפעולות בכל המבצעים כולל ג"כ הפעולה על אוה"ע
ב) ומזה - התעוררות ע"ד נתינת מעות חיטים, שלושים יום לפני חגה"פ, ובפרטיות - החלטות טובות לפעולות בכל המבצעים כולל ג"כ הפעולה על אוה"ע


שיחה ג:
[[שיחה]] ג:


א) ריבוי הדיבור אודות ההשפעה על אוה"ע לקיים ז' מצוות בני נח - מפני השינוי במצב העולם
א) ריבוי הדיבור אודות ההשפעה על אוה"ע לקיים ז' מצוות בני נח - מפני השינוי במצב העולם
שורה 23: שורה 23:
ב) ריבוי הדיבור אודות הגאולה והטענה "עד מתי" - להדגיש שמעתה האחריות לזירוז הגאולה מוטלת על כאו"א מישראל כפס"ד הרמב"ם - עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואתכל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה
ב) ריבוי הדיבור אודות הגאולה והטענה "עד מתי" - להדגיש שמעתה האחריות לזירוז הגאולה מוטלת על כאו"א מישראל כפס"ד הרמב"ם - עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואתכל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה


שיחה ד:
[[שיחה]] ד:


א) השינויים במצב העולם הם בדברים בולטים ביותר הן לטוב והן למוטב - מסימני "אחרית הימים" ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים"
א) השינויים במצב העולם הם בדברים בולטים ביותר הן לטוב והן למוטב - מסימני "אחרית הימים" ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים"
שורה 29: שורה 29:
ב) ע"י בירור הדברים אפשר לברר גם את הרע הנעלם - ע"פ ההוראות של "הרב", וכדי שיהי' "עשה לך רב" כראוי צ"ל "רב הדומה למלאך ה' צבאות", שאינו משוחד בעניני הגוף, ולפני זה, שיהי' בכלל "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים"
ב) ע"י בירור הדברים אפשר לברר גם את הרע הנעלם - ע"פ ההוראות של "הרב", וכדי שיהי' "עשה לך רב" כראוי צ"ל "רב הדומה למלאך ה' צבאות", שאינו משוחד בעניני הגוף, ולפני זה, שיהי' בכלל "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים"


שיחה ה:
[[שיחה]] ה:


בענין חיוב לחם משנה ביום טוב (המשך מש"פ תצוה)
בענין חיוב לחם משנה ביום טוב (המשך מש"פ תצוה)


שיחה ו:
[[שיחה]] ו:


א) שאלה בשיעור היומי בחומש (בפ' תשא) אודות פרשת הכיור בין מצות מחצית השקל ומעשה הקטורת, והקשר לפורים
א) שאלה בשיעור היומי בחומש (בפ' תשא) אודות פרשת הכיור בין מצות מחצית השקל ומעשה הקטורת, והקשר לפורים