סעודת שור הבר והלווייתן: הבדלים בין גרסאות בדף
מוישע זוכמיר (שיחה | תרומות) |
מוישע זוכמיר (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
| שורה 30: | שורה 30: | ||
ה[[צמח צדק]] מסביר את הטעם הרוחני לכך ששחיטה זו תהיה כשרה, שזהו מפני ש'פגימה' אותיות [[מגיפה]], וזה בעייתי רק בזמן הגלות ולא [[לעתיד לבוא]] כש"ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ{{הערה|זכריה י"ג ב}}". | ה[[צמח צדק]] מסביר את הטעם הרוחני לכך ששחיטה זו תהיה כשרה, שזהו מפני ש'פגימה' אותיות [[מגיפה]], וזה בעייתי רק בזמן הגלות ולא [[לעתיד לבוא]] כש"ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ{{הערה|זכריה י"ג ב}}". | ||
===שחיטת שור הבר בחסידות=== | ===שחיטת שור הבר בחסידות=== | ||
ב[[תורת החסידות]] | ב[[תורת החסידות]] מבואר כי שור הבר והלויתן מורים על שתי דרגות ב[[עבודת ה']]: הלויתן מקומו ב[[ים]], "[[עלמא דאתכסיא]]" (העולם המכוסה), המורה על העבודה ה[[רוחנית]] ביחוד יחודים עליונים ונעלים. שור הבר לעומתו מקומו [[ארץ|ביבשה]], "[[עלמא דאתגליא]]" (העולם המגולה), המורה על העבודה בבירור [[גשמיות]] העולם. ועל ידי שחיטת שור הבר בסנפיר הלויתן לעתיד לבוא יתעלה השור ו[[בירור הניצוצות|יתברר]] לדרגות העליונות ב[[קדושה]]{{הערה|[[ליקוטי תורה]] תחילת פרשת שמיני.}}. | ||
בשור הבר והלויתן יהיו [[ניצוצות]] מהנשמות של בני ישראל שעבודתם בזמן ה[[גלות]] הייתה בבחינת [[ממלא כל עלמין]], ועל ידי אכילת הצדיקים ב[[סעודת שור הבר והלווייתן|סעודה לעתיד לבוא]] יתעלו נשמות אלו לדרגת [[סובב כל עלמין]] הנעלית יותר{{הערה|ליקוטי תורה צו ז, ג.}}. | |||
לעתיד לבוא | |||
==התפריט== | ==התפריט== | ||