שמו של מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:
הרבי עצמו היה מזכיר שוב ושוב את הענין כי שמו של המשיח{{הערת שוליים|לפי אחת מהדיעות.}} הוא מנחם.
הרבי עצמו היה מזכיר שוב ושוב את הענין כי שמו של המשיח{{הערת שוליים|לפי אחת מהדיעות.}} הוא מנחם.


כאשר אחת מהחסידים פרסם את שמו של הרבי כמשיח, התייחס הרבי לענין בכתב יד קדשו, כי אין ענין לחפש מי הוא המשיח, רק להרבות באהבת ישראל, וקול וחומר שלא לעשות דברים בהיפך לזה.
כאשר אחד מהחסידים פרסם את שמו של הרבי כמשיח, התייחס הרבי לענין בכתב יד קדשו, כי אין ענין לחפש מי הוא המשיח, רק להרבות באהבת ישראל, וקול וחומר שלא לעשות דברים בהיפך לזה.


יש המביאים ראיה מדברי הרבי כי אין ענין כלל לחקור מי הוא המשיח, אם כי יש דוחים זאת בטענה שאין למידים מהוראה חד פעמית של הרבי שנאמרה למי שהפיץ את שמו של הרבי תוך כדי היפך הענין של [[אהבת ישראל]]. ראיה נוספת היא דברי הגמרא סנהדרין, שברור שאין דבריו של הרבי סותרים אותה.  
בהזדמנות{{הערת שוליים|שיחת ש"פ תזו"מ תשנ"א הערה 67 עיי"ש.}} הביא הרבי את מאמר הגמ' ממס' סנהדרין (המופיע לעיל), והוסיף "ואנן (חסידים) נעני' אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאנו, ובפרט כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) - יוסף שמו, שנאמר ,,יוסיף א-דני שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו'", יצחק שמו, שנאמר ,,אז ימלא שחוק פינו"
 
יש המביאים ראיה מדברי הרבי כי אין ענין כלל לחקור מי הוא המשיח, אם כי יש דוחים זאת בטענה שאין למידים מהוראה חד פעמית של הרבי שנאמרה למי שהפיץ את שמו של הרבי תוך כדי היפך הענין של [[אהבת ישראל]], ובפרט לאחר שראינו עידודיו הרבי של הרבי לפרסום זהותו כמלך המשיח. ראיה נוספת היא דברי הגמרא סנהדרין, שברור שאין דבריו של הרבי סותרים אותה.  




{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:הרבי כמלך המשיח]]
[[קטגוריה:הרבי כמלך המשיח]]

גרסה מ־09:17, 11 ביוני 2010

שמו של מלך המשיח הוא נידון במסכת סנהדרין, וחכמי הגמרא התחבטו בו.

ככל הנראה ישנו ענין לחקור אחרי שמו של מלך המשיח, וכמבואר בגמרא[1]:

מה שמו, דבי רבי שילא אמרי שילה שמו, שנאמר עד כי יבא שילה.
דבי רבי ינאי אמרי ינון שמו, שנאמר יהי שמו לעולם, לפני שמש ינון שמו.
דבי רבי חנינה אמר, חנינה שמו, שנאמר אשר לא אתן לכם חנינה.
ויש אומרים מנחם בן חזקיה שמו, שנאמר כי רחק ממני מנחם משיב נפשי.
ורבנן אמרי, חיוורא דבי רבי שמו, שנאמר אכן חליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנוהו נגוע מוכה אלהים ומעונה."

מכאן אנו רואים גם כי תלמידיו של כל אמורא אמרו על רבם שהוא המשיח; תלמידיו של רבי שילא אמרו "שילה" שמו, תלמידיו של רבי ינאי אמרו ש"ינון" שמו, תלמידיו של רבי חנינא אמרו "חנינה" שמו, ותלמידיו של רבי מנחם בן חזקיה אמרו כי "מנחם בן חזקיה" שמו, כשהם מביאים ראיה מפסוק ממנו מוכח כי שם המשיח הינו "מנחם".

ראשי התיבות של ארבעת השמות אלו, הוא משיח, מנחם, שילה, חנינה, ינון.

התייחסות הרבי לענין

הרבי עצמו היה מזכיר שוב ושוב את הענין כי שמו של המשיח[2] הוא מנחם.

כאשר אחד מהחסידים פרסם את שמו של הרבי כמשיח, התייחס הרבי לענין בכתב יד קדשו, כי אין ענין לחפש מי הוא המשיח, רק להרבות באהבת ישראל, וקול וחומר שלא לעשות דברים בהיפך לזה.

בהזדמנות[3] הביא הרבי את מאמר הגמ' ממס' סנהדרין (המופיע לעיל), והוסיף "ואנן (חסידים) נעני' אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאנו, ובפרט כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) - יוסף שמו, שנאמר ,,יוסיף א-דני שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו'", יצחק שמו, שנאמר ,,אז ימלא שחוק פינו"

יש המביאים ראיה מדברי הרבי כי אין ענין כלל לחקור מי הוא המשיח, אם כי יש דוחים זאת בטענה שאין למידים מהוראה חד פעמית של הרבי שנאמרה למי שהפיץ את שמו של הרבי תוך כדי היפך הענין של אהבת ישראל, ובפרט לאחר שראינו עידודיו הרבי של הרבי לפרסום זהותו כמלך המשיח. ראיה נוספת היא דברי הגמרא סנהדרין, שברור שאין דבריו של הרבי סותרים אותה.


הערות שוליים

  1. סנהדרין צח, ב.
  2. לפי אחת מהדיעות.
  3. שיחת ש"פ תזו"מ תשנ"א הערה 67 עיי"ש.